Góra - Solucja The Witness The Witness poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 5 marca 2019
Najwyższym miejscem na wyspie w The Witness jest góra. Prowadzą do promienie prawie wszystkich uruchomionych przez ciebie laserów. Podobnie jak miasteczko, góra zawiera wszystkie występujące w grze łamigłówki. Ich poziom trudności będzie miejscami bardzo niski, innym zaś razem ekstremalnie wysoki, więc bądź gotów na wszystko. Lokacja zawiera również zagadki z często zmieniającymi się, jasnymi kolorami. Poniższy rozdział zawiera opis przejścia tego poziomu.
Po aktywacji przynajmniej siedmiu laserów wejdź na szczyt. Wspinając się na szczyt natrafisz na wejście do jaskini.
W środku czekają na ciebie drzwi z łamigłówką. Po drugiej stronie znajdziesz kod dostępu do filmu.
Będąc na szczycie uruchom panel.
Za tobą znajdują się dwa posągi. Jeden z nich trzyma w dłoniach skrzynkę. Jej włącznik stanie się w pełni widoczny po uruchomieniu co najmniej siedmiu laserów. Uruchom go.
Twoim kolejnym zadaniem jest odblokowanie trzech zamków strzegących wejścia do środka. Aby to zrobić musisz zająć odpowiednią pozycję i rozwiązać łamigłówkę na wszystkie trzy możliwe sposoby. Zajmując pozycję zwróć uwagę na posągi. Ich nogi będą blokowały prowadzony przez ciebie promień.
W celu rozwiązania każdej łamigłówki musisz zająć pozycję przy jednej z trzech blokad. Czasem będziesz musiał stanąć tuż przed nią, czasem obok niej. Zwracaj uwagę na nogi posągów. Jeśli blokują drogę, przesuń się trochę i spróbuj raz jeszcze. Nie stawaj zbyt daleko od blokady. Po odblokowaniu wszystkich trzech blokad zejdź po schodach.
Dotrzesz do nowego pomieszczenia. Wejdź po schodach po lewej i podejdź do panelu.
Panel posiada kilka możliwych rozwiązań. Pozwolą ci one dostać się do obu widocznych po drugiej stronie pomieszczenia drzwi, zagadek na ścianach po lewej i prawej stronie pomieszczenia oraz centralnej kolumny. We wszystkich tych miejscach czekają na ciebie nowe łamigłówki. Wytyczana przez ciebie ścieżka nigdy nie będzie prosta, plus często będziesz musiał ją zmieniać. Notuj wszystkie możliwe kombinacje, gdyż do niektórych będziesz wracał.
Twoim celem jest rozwiązać oba zestawy łamigłówek na ścianach, dwie łamigłówki ze stosu rupieci oraz zagadki z pokoju po lewej. Na koniec powinieneś wytyczyć ścieżkę do drzwi po prawej stronie. Jeśli rozwiązałeś wszystkie zagadki, drzwi będą otwarte, pozwalając ci przejść do kolejnej sekcji góry. Zagadki możesz wykonywać w dowolnej kolejności. Nie ma też znaczenia, dokąd wytyczysz pierwszą ścieżkę tak długo, jak będzie poprawna.
W stosie rupieci znajdziesz dwie łamigłówki. Pierwsza znajduje się naprzeciw drzwi. Przy dobrze wytyczonej ścieżce będziesz miał okazję przyjrzeć się jej z bliska. Jeśli jednak chcesz możesz również rozwiązać ją na odległość.
Kolejną łamigłówkę znajdziesz z prawej strony stosu. Ją również możesz rozwiązać bez podchodzenia.
Po lewej stronie zobaczysz zestaw łamigłówek. Same w sobie nie są trudne, ale z wyjątkiem pierwszej wszystkie nie są w pełni sprawne. Widok na drugim panelu będzie lekko przesunięty w górę i w prawo. Mimo to punkt startowy będzie znajdował się w lewym, dolnym rogu. Po prostu zacznij łamigłówkę w tym samym miejscu, w którym zacząłeś pierwszą. Powinno zadziałać. Widok na kolejnych panelach będzie przekrzywiony albo w ciągłym ruchu, z kolei ostatni będzie obracał się wraz z twoimi ruchami. Zagadki wciąż pozostaną dość proste, ale będą wymagały od ciebie zwracania uwagi na to, co dzieje się na ekranie. Musisz szczególnie uważać przy ostatnim panelu, gdyż zbyt szybkie ruchy kursorem spowodują bardzo szybkie obracanie ekranu.
Zestaw po prawej jest, podobnie jak ten z lewej, prosty oraz zepsuty. Niektóre ekrany będą straszyć czarnymi punktami albo pasami. Jeden z nich będzie regularnie świecił tak jasno, że nie będziesz w stanie niczego na nim zobaczyć. Najłatwiejszy z całego zestawu okaże się panel ostatni, ciemniejszy od poprzednich, lecz poza tym sprawny.
W pomieszczeniu po lewej znajdziesz kolejny zestaw prostych zagadek. Jedyną trudność w ich wypadku stanowi perspektywa. Każdy panel jest w pewien sposób zasłonięty, musisz więc ustawić się przed nim tak, by blokada nie przeszkadzała ci w rozwiązaniu łamigłówki. Zwracaj też uwagę na punkt początkowy. Rozpoczęty przez ciebie promień blokuje się na przeszkodach, ale drugi obecny na panelu promień nie. Jeśli więc nie możesz rozwiązać łamigłówki z powodu blokady, spróbuj jeszcze raz, tym razem zaczynając z drugiego punktu startowego.
Po otworzeniu drzwi czeka na ciebie kilka kolejnych schodów. Dotrzesz do następnego, szklanego pomieszczenia. Po prawej zobaczysz kolorowe panele. Cała trudność w ich przypadku polega na zmieniających się kolorach. Zwróć uwagę na to, jakie kolory ulegają zmianie i w jakie inne się zmieniają. Postaraj się nie patrzeć na ekrany zbyt długo. Nawet będąc w pełni zdrowy możesz poczuć się źle z ich powodu.
Łamigłówki odblokują schody na górę i kolejny panel. Drugi panel znajduje się po drugiej stronie pomieszczenia. Oba są podłączone do tej samej łamigłówki. Twoim zadaniem jest tak poprowadzić promienie, by przemieszczać się między platformami oraz otworzyć drzwi po lewej. Promienie te nie powinny się przeciąć, ale być tak poprowadzone, by razem posłużyły rozwiązaniu łamigłówki. Zwróć uwagę na prowadzące do drzwi kable oraz sytuacje, w których zostają zapalone. Na tej podstawie opracuj rozwiązanie. Czeka cię dużo chodzenia między platformami, ale sama zagadka nie powinna ci sprawić zbyt poważnych problemów. Pamiętaj o notowaniu rozwiązań, gdyż oba panele posiadają kilka, ale tylko po jednym otwierającym drzwi.
Zestaw łamigłówek po drugiej stronie pomieszczenia jest synchroniczny. Oznacza to, że wpierw będziesz rozwiązywał jedną łamigłówkę, potem dwie naraz, potem trzy naraz i tak dalej. Pomyśl o tym jak o łamigłówce, która po każdym rozwiązaniu otrzymuje nowe elementy. Rozwiązując kolejne zadania staraj się patrzeć na wszystkie panele jednocześnie. W innym wypadku nie będziesz w stanie odkryć prawidłowego rozwiązania. Dla ułatwienia przerysuj łamigłówkę i uzupełniaj ją po odblokowaniu kolejnych paneli. Będzie to znacznie wygodniejsze od patrzenia na sześć paneli jednocześnie.
Po rozwiązaniu oba zestawów łamigłówek oraz bieganiu między platformami odblokujesz drzwi. W środku znajdziesz windę. Zjedź na dół.
Jadąc w dół po lewej od panelu kontrolnego zobaczysz łamigłówkę ze strzałkami.
Będąc na dole czekają na ciebie cztery kolejne łamigłówki. Tym razem nie mają one żadnych dodatkowych warunków ani utrudnień. Rozwiąż je.
Dzięki temu podłoga zmieni się w gigantyczną łamigłówkę. Wykorzystaj cztery wcześniejsze panele jako punkty orientacyjne. Oba promienie muszą znajdować się blisko nich. W ten sposób otworzysz kolejne drzwi.
Omiń posąg i stań na panelu za nim. Przed tobą zagadka czasowa. Co kilkanaście sekund oba panele zostaną zakryte. Jeśli udało ci się rozwiązać łamigłówkę na czas, panel pozostanie ten sam. Jeśli nie, zostanie zastąpiony nowym. Paneli jest na tyle dużo, a czasu na tyle mało, że nie ma możliwości rozpracowania wszystkich. Dlatego zacznij od łamigłówki po lewej. Będzie trudniejsza. Po jej rozwiązaniu łamigłówka po prawej okaże się banalnie prosta.
Przed tobą ostatni zestaw łamigłówek. Na ośmiu kolumnach znajdziesz większość występujących w grze łamigłówek. Różnicą i jedynym poważnym utrudnieniem jest ich kształt. Dla ułatwienia przejdź się wokół każdej kolumny, szkicując łamigłówkę na kartce. Staraj się również poruszać powoli kursorem w czasie rozwiązywania. Łamigłówki są dość proste, ale gwałtowne ruchy kursorem spowodują błyskawiczne obracanie kamery wokół kolumny. W efekcie będzie ci ciężko rozwiązać zadania. Poza tym nie powinny sprawić ci większych problemów.
Po rozwiązaniu wszystkich ośmiu na wodzie pojawi się winda. Zamknij ją z pomocą przełączników nad wejściem. Następnie obróć się i uruchom ostatnie dwie pary przełączników. Gratulacje, ukończyłeś grę.