[Rozdział 3] Opis przejścia | The Tiny Bang Story poradnik The Tiny Bang Story
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
Opis przejścia
W trzecim rozdziale znajdują się cztery główne lokacje i już na starcie jest do nich nieskrępowany dostęp. Z punktu startowego (przy okazji możesz rzucić okiem na obraz kamery - 1) da się pójść w prawo, w lewo lub pojechać windą w górę. Na początek proponuję wybrać tę pierwszą możliwość i zainteresować się położoną tam budką.
Okienka (2) nie otworzysz jednak dopóki nie rozwiążesz układanki z dwoma globusami (3). Możesz nimi obracać, przy czym tym z lewej o 180 stopni, a drugim o 45 stopni. Kliknij raz lewy, trzy razy prawy, znowu lewy i trzy razy prawy, lewy, prawy, a na koniec lewy i trzy razy prawy. Dzięki temu rozwiążesz zagadkę [1] i zostaniesz poinstruowany w okienku, ze przelot samolotem kosztuje jedną monetę.
[1]
Przejdź do sklepu z jabłkami po lewej. Ekspedientka podpowie, że jest skłonna oddać Ci pieniążek, ale tylko za ułożenie na ścianie obrazka (4) i dostarczenie trzech owoców (5). Pierwszy warunek możesz spełnić od ręki. Wystarczy, że uruchomisz stojącą w lewym rogu pomieszczenia maszynę. Zadanie polega na ułożeniu kolorów od najmocniejszego do najsłabszego. Nie jest to trudne, a jedynie czasochłonne, a jak to powinno wyglądać widzisz w poradniku [2]. W nagrodę zyskasz płótno, które rozwieś na ścianie.
[2]
Z jabłkami jest pewien kłopot, bowiem tylko dwa są do znalezienia luzem. Trzecie schowane jest w maszynie na piętrze (6). Jak na złość do jej obsługi potrzebne są jednak cztery pokrętła, które znajdziesz porozrzucane w pozostałych lokacjach. Wtedy też dowiesz się o kolejnej przeszkodzie, czyli o kodzie dostępu do urządzenia. Jeśli nie chcesz brać udziału w dwóch związanych z szyfrem wyzwaniach, oto on - 3132.
Jeśli jednak wołałbyś podjąć rękawicę, to zwróć uwagę na dziwaczny mechanizm znajdujący się po lewej (7). Do jego uruchomienia potrzebujesz kompasu, który został porzucony w pierwszej odwiedzanej lokacji (włącz podgląd kamery). Kiedy już dostarczysz go na miejsce, celem będzie ułożenie w pionie czerwonej linii [3]. Dokonasz tego obracając kompasem mniej więcej trzy razy w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara. Aby próba była udana, przy powstałej linii należy zwolnić przycisk myszki.
[3]
Teraz zabierz odkrytą wycinankę i powiąż ją z zapiskami pozostawianymi przy oknie (8). Znajdujące się na dole cyfry są różnicą wskazywanych przez diagram. Jeśli przyłożysz przedmiot w takim miejscu jak na obrazku [4], dowiesz się o pomyślnych zaliczeniu wyzwania.
[4]
Z trzema jabłkami pognaj ostatecznie do sklepiku. Z kasy (9) wypadnie moneta, którą wręcz w budce na lotnisku. To jednak Ty będziesz musiał sprowadzić samolot. Wjedź windą na górę i uruchom monitor (10), a weźmiesz udział w kolejnej gierce [5]. Założenia rozgrywki są niemal identyczne jak te z poprzedniego rozdziału, kiedy to kierowaliśmy statkiem. Do kontroli pojazdu służą przyciski rozmieszczone przy wirtualnym ekranie i musisz unikać wrogów oraz drzew. Każda droga prowadzi do celu, więc do sukcesu potrzebujesz jedynie skupienia. Kiedy Twoim oczom ukaże się pas startowy, możesz z radością odtrąbić zwycięską przeprawę.
[5]
Po wszystkim samolot będzie już na Ciebie czekał. Kliknij na przycisk (11), następnie na właz, a dowiesz się, że przed odlotem trzeba będzie jeszcze zebrać dwanaście paczek. Potem już możesz witać się nowym poziomem.