[Rozdział 1] Opis przejścia The Tiny Bang Story poradnik The Tiny Bang Story
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
Opis przejścia
Przygodę w niezwykłym świecie gry rozpoczynamy od samouczka, który z grubsza wyjaśnia główne założenia rozgrywki. Z podpowiedzią zbierzesz pierwszego puzzle'a, których na każdy poziom przypada po 25. Dzięki nim krok po kroku zrekonstruujesz rozbitą na kawałki planetę. W pierwszych ruchach powędrujesz także do wyżej położonej lokacji, gdzie klikając na drabince (1) dowiesz się o potrzebie odszukania jej szczebelków. Po zejściu z powrotem na dół, musisz już radzić sobie sam.
[1]
Na planszy startowej znajduje się mechanizm zakryty metalową osłoną (2). Aby go należy dysponować kluczem francuskim, choć teraz nie ma szans na jego znalezienie. Zanim wyjdziesz z planszy rzuć jeszcze okiem na lokalną spiżarkę (3), gdzie zmagazynowano kilka ciekawych rzeczy. "Dotknij" również sygnalizatora po prawej (4), którego chroni tajny kod. Szyfr odkryjesz w lokacji numer 5, na ścianie pełnej różnego rodzaju symboli. Zadanie wymaga usunięcia identycznych cyfr [1], przy czym część z nich została przedstawiona w nieco odmiennej formie. Klucz dostępu do urządzenia na dole to 713 i tak naprawdę możesz go ustawić nie bawiąc się w dopasowywanie cyferek.
[2]
Po otwarciu sygnalizatora odnajdziesz ostatni element drabinki i dowiesz się o konieczności zlokalizowania sześciu żarówek. Szukaj ich, a w międzyczasie w mieszkalnej części domostwa zagadaj do staruszki, która za naprawienie obrazu (6) podaruje Ci klucz. Będzie on potrzebny do tutejszej skrzyni (7) pełnej skarbów. Najpierw jednak musisz odnaleźć 25 butelek wypełnionych papierem. Idź na samą górę, gdzie zauważysz teleskop (8). Kliknij na niego, a baloniki z przypiętymi flakonikami zaczną przed Tobą fruwać na potęgę. Zbijaj oczywiście tylko te potrzebne [2]. Nie spiesz się, nie obowiązuje tu żaden limit czasowy.
[3]
Majstrując już przy obrazie [3] staraj się najpierw poprzykładać fragmenty przy krawędziach - będzie łatwiej. Kiedy dany skrawek znajdzie się tam gdzie powinien, program automatycznie przyklei go do podłoża. Po złożeniu całości staruszka upuści klucz. Otwórz nim skrzynię, a znajdziesz klucz francuski. Zejdź na sam dół odkręcając śruby przy osłonie mechanizmu (2). Do jego uruchomienia będziesz potrzebował zestawu kół zębatych i rur. To gdzie się znajdują widzisz na dołączonych do poradnika ilustracjach.
[4]
Niestety do zagadki z sygnalizatorem nie można przedstawić gotowego rozwiązania, gdyż kolory lamp zmieniają się za każdym nowym podejściem. Wyzwanie nie jest jednak trudne. W górnej części układu powinny znajdować się czerwone żarówki, w środku niebieskie, a na dole zielone. Dokładnie tak jak na zdjęciu [4].
[5]
To już prawie finisz pierwszego poziomu. Teraz przestaw wajchę pod sygnalizatorem (9) i naciskając przycisk po lewej (10), wejdź do garażu. Twoim ostatnim zadaniem jest zbudowanie lokomotywy w porozrzucanych tu i ówdzie części [5]. Po wszystkim pojedziesz do nowego etapu, składając po raz pierwszy cząstkę rozsypanego świata.