The Surge 2: Na ratunek, Szpital - solucja, opis przejścia The Surge 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 18 marca 2021
Na ratunek to ostatnie zadanie wątku głównego w The Surge 2. Twoim celem jest szpital w A.I.D. Command. Zanim się jednak tam udasz, zwiedź pozostałe lokacje i zbierz wymagane wyposażenie, którego potrzebujesz do zbudowania w pełni swojej postaci. Powrót z ostatniej lokacji będzie jeszcze możliwy przed finałową walką z bossem, jednak uciążliwy.
- Ucieczka do Instytutu C.I.T.
- Boss: H.A.R.O.L.D.
- Szpital i boss: Goddess Helena
- Finałowy boss: Archanioł Eli
Ucieczka do Instytutu C.I.T.
Po pokonaniu bossa Matriarch Celeste, wydostań się z obszaru elektrowni - powrócisz do Instytutu C.I.T, korzystając z drzwi na końcu schodów prowadzących w dół. Uważaj na nowych robotycznych przeciwników, którzy zawsze podnoszą się drugi raz, nawet po usunięciu im kończyny. Opuścić hangar i porozmawiaj z H.A.R.O.L.Dem - czeka cię tu walka z czterema przeciwnikami jednocześnie - bądź gotów.
Po walce wejdź na schody i wejdź w interakcję z maszyną więżącą czerwoną chmurę. Pozyskasz w ten sposób możliwość niszczenia barier z nanitów. Umożliwi ci to ponowną ekplorację wielu lokacji w grze, by dostać się do nowych sekretów i wydłużyć nieco czas rozgrywki. Z użyciem pozyskanego absorbera, jesteś w stanie zniszczyć bramę z nanitów stojącą na twojej drodze. Skorzystaj z windy, kolejno wyjdź z instytutu... ale dopiero po pokonaniu bossa.
Boss: H.A.R.O.L.D.
Boss H.A.R.O.L.D. czeka na ciebie w górnej części Instytutu C.I.T. Jest to przeciwnik obowiązkowy, jednak nie kluczowy - powinieneś łatwo z nim sobie poradzić:
- Boss wykonuje proste ataki wręcz , gdy jesteś w pobliżu,
- atak ładowany pozostawia w miejscu ataku (nawet w przypadku uników) pole nanitów, które uszkadzają cię, gdy w nie wejdziesz,
- gdy stoisz w większej odległości, wysyła na ciebie holograficzne roboty - które w zasadzie działają jedynie jak pociski
- Zwracaj szczególną uwagę na ataki z doskoku, które są szybkie i mocne, oraz trudne do uniknięcia - zalecana jest walka w niedużej odległości.
Opuść Instytut i kieruj się do wyjścia (klub Cloud9).
Szpital i boss: Goddess Helena
W dalszej części gry musisz przemierzyć spory obszar mapy: z klubu Cloud9 musisz przedostać się teraz do A.I.D. Command i przejść do szpitala. Dla przypomnienia: znajduje się on na końcu lokacji na rogu ulic, na jego dachu znalazłeś hak.
Przed wejściem do szpitala czeka cię mała walka z bossem: Goddess Helena. Przeciwnik posługuje się długą bronią oraz sporadycznie aktywowaną tarczą. W tej walce koniecznie skup atak na jej ręce dzierążej broń.
By zniszczyć tarczę, wystarczy celnie w nią uderzyć. Boss poza zwykłymi atakami strzela promieniem, który koniecznie musisz uniknąć (uskok w dowolnym kierunku). Większość ataków przeciwnika jest łatwych do sparowania - z tego względu warto utrzymywać krótki dystans.
Wewnątrz budynku w drodze na szczyt budynku, napotkasz wielu przeciwników 9 poziomu. Upewnij się, że posiadasz wymagane wyposażenie, z którym czujesz się komfortowo. Jest to właściwy moment, by ewentualnie dokończyć poboczne misje i zwiedzić nieodkryte jeszcze lokacje.
Finałowy boss: Archanioł Eli
Na szczycie budynku przystąpisz do finałowej walki z bossem - Archaniołem Eli. Boss atakuje agresywnie i szybko - po wzniesieniu się w powietrze wykona serię ataków. Należy je zablokować, by wykonać skuteczny kontratak. W kontrataku możesz wykonać ok. 3 szybkie ataki (zależnie od posiadanego typu broni).
Posiada także dwa ataki specjalne: rzut mieczem (atak dystansowy) oraz uderzenie w ziemię (atak obszarowy) - obu z nich najlepiej uniknąć zamiast kontrować.
Po zabraniu bossowi pierwszego paska zdrowia, zaczną pojawiać się również przyzwane obiekty nanitowe - pozbądź się ich szybko używając drona. Dodatkowo będzie używał specjalnych pułapek w miejscu, w którym stoisz: gdy zauważysz ładowanie ataku w jego lewej ręce, rozpocznij serię uników. Pułapka ta uwiezi cię na kilka sekund i staniesz się łatwym celem dla serii ataków wroga.
Po zakończonej walce masz opcję wyboru: czy wolisz zabić czy oszczędzić Eli'ego. W zależności od decyzji, otrzymasz jeden z dwóch pełnych pancerzy (czarny lub biały, nieznacznie różnią się cechami).