The Surge 2: A.I.D Command, Zagubione dziecko - solucja, opis przejścia The Surge 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 18 marca 2021
Gdy zakończysz przygody w Gideon's Rock i Cloud9, pora na Gateway Bravo i A.I.D Command, kolejne obszary fabularne w The Surge 2. W tym rozdziale znajdziesz informacje o tym, jak dotrzeć do kolejnego bezpiecznego obszaru oraz jakie niebezpieczeństwa czekają cię na poziomie A.I.D Command.
- Droga do Gateway Bravo
- A.I.D Command
- Lek RadiCure-40 - zadanie poboczne
- Wejście do hotelu
- Hak Pola SIłowego
- Boss Metalowy Pancerz
Droga do Gateway Bravo
Wyłącznik bramy (1) znajduje się zaraz za nią, po prawej stronie, co umożliwi ci następnym razem swobodniejsze przekradanie się. Możesz także przejść górą, po gzymsie (2), gdy użyjesz "Cargo Elevator" w Cloud9 i aktywować windę magnetyczną w budynku po przeciwnej stronie.
Tu na twojej drodze stoją jednostki wojskowe na 5 poziomie i sporadycznie roboty na 6. W budynku po prawej stronie (3) znajdziesz MedBay. Zaraz za bramą skręć w prawo i trzymaj się ściany budynku, by zejść do podziemi. W ten sposób przedostaniesz się za drugą bramę.
Za drugą bramą ponownie dezaktywuj zamek drzwi, potem skorzystaj z przejścia po lewej stronie, by ominąć jednego z oponentów na swojej drodze. Kolejno kieruj się na windy magnetyczne, by na wysokości znaleźć przejście do Gateway Bravo. Możesz spróbować przebiec do wind, gdyż obszar jest pełen przeciwników.
W Gateway Bravo znajdziesz:
- Medbay,
- Dr Sorensson, która zleci ci zadanie poboczne odnalezienia leku w A.I.D Command,
- Benjamin Burke, którego mogłeś uwolnić w Więzieniu.
Przejście do A.I.D Command znajduje się za MedBay (winda).
A.I.D Command
Sektor A.I.D Command jest dość liniowy. Gdy zjedziesz windą do obszaru, kieruj się aż do windy magnetycznej idąc przed siebie alejką między budynkami, tu aktywuj MedBay (1). Masz teraz dwie drogi do wyboru: do góry (2), przemierzając zrujnowane miasto lub przez drzwi naprzeciwko MedBay, prowadzące do północnych obszarów Jericho (3). Obszar ten jest bardzo mały i jest to jedyna droga powrotna do Jericho i oferuje kilka wyjść: przy metrze na rozwidleniu za pierwszą bramą Jericho, na wieży przed Gateway Bravo oraz przy klubie Cloud9.
Obok MedBay znajdziesz Bugaface'a - zleceniodawcę zadania pobocznego: Tam i z powrotem. Może nie pojawić się tu, gdy pierwszy raz dotrzesz do MedBay.
Udaj się drogą w górę przez budynek, potem zeskocz w dół na ulicę i kolejno do zniszczonego budynku. Tu omiń robota 6-poziomowego robota i przejdź kanałem ściekowym na końcu placu. Po wyjściu z windy magnetycznej, znajdziesz się na wysokiej wieży.
Na dole, pod wieżą, znajdują się dwa roboty i strażnik nieopodal - dobrym wyjściem jest przebiegnięcie na rampę sąsiedniego budynku i powolne ściąganie przeciwników. Obok strażnika znajduje się zamek elektryczny do otwarcia bramy, który skróci drogę do MedBay.
Po przejściu dalej przez budynek warto w pierwszej kolejności kierować się za wskazaniami namalowanej na ścianach białej rękawiczki: skrót ten pozwoli ci znaleźć się najbliżej MedBay i ominąć większość wrogów w przypadku śmierci. Jest to kluczowy skrót.
Lek RadiCure-40 - zadanie poboczne
W tym też miejscu przejdź przez bramę na ulicę. Tam znajdziesz dwa roboty policyjne oraz dwa roboty wojskowe, uczepione ścian. Nie daj się wprowadzić walkę z wieloma przeciwnikami na raz. Twoim celem jest pomarańczowy namiot przy ulicy.
Wewnątrz niego znajdziesz skrzynię, po której rozbiciu odnajdziesz RadiCure-40 Medication. Jest to lek poszukiwany przez Dr Sorensson.
Wejście do hotelu
W A.I.D Command dotrzesz na koniec drogi, gdzie wychodzisz na szeroką ulicę. Tam znajduje się wejście do piwnicy. Gdy użyjesz windy magnetycznej i wyjedziesz do góry, popatrz na korytarz po prawej, gdzie znajdziesz audiolog Straszliwa prawda, który pomoże ukończyć ci zadanie poboczne Daremne starania.
Skieruj się teraz w stronę mniej zdewastowanego holu z posągiem: czai się tu dwóch przeciwników i zamknięte drzwi do Szpitala.
Na górze, zaraz za sceną w małym pokoiku, napotkasz pomieszczenie z licznymi oponentami. Musisz ich pokonać, jeden z nich ma bowiem kartę dostępu. Udaj się do windy magnetycznej na końcu pomieszczenia i wyjedź na wyższe piętro.
Hak Pola SIłowego
Na najwyższym piętrze napotkasz dużego robota (poziom 6), którego łatwo zrzucić z dachu, gdy pomyślnie wykonasz unik przed jego szarżą na d krawędzią. Pozbądź się także pozostałych oponentów, by zdobyć drugą kartę dostępu. Teraz podejdź do "balkonu", gdzie na skrzyni znajduje się świecący punkt: jest to Hak Pola Siłowego - narzędzie to umożliwi ci zjeżdżanie po linach zawieszonych w licznych lokacjach. Nie pozwala jednak na wjeżdżanie do góry.
Jeśli się odwrócisz, spotkasz na swojej drodze Weavera. Po krótkim dialogu możesz wejść z nim do sąsiedniego pomieszczenia. Jest to fragment luźno powiązany z fabułą, lecz nie będący częścią żadnego konkretnego zadania.
Boss Metalowy Pancerz
Aby kontynuować, wróć do MedBay na początku lokacji - dostaniesz się tam szybciej korzystając z lin z użyciem Haka.
Za pierwszymi schodami, które prowadzą do zniszczonego miasta, znajduje się winda magnetyczna. Na jej szczycie znajdziesz jedynie miejsce, gdzie możesz użyć liny - zaprowadzi cię ona dodo małego skrawka miasta, w którym kończyć będziesz powoli ten etap rozgrywki...
Wejścia do areny walki z bossem strzegą dwaj strażnicy. Możesz ich ominąć lub naładować sobie na niech baterie przed walką z bossem.
Gdy zjedziesz na arenę, boss zeskoczy z góry. Jest to łatwa walka, dwuetapowa. Warto wykorzystać lekką lub średniej wielkości broń, przy broniach wyjątkowo ciężkich będziesz musiał używać szybkich ataków bez dużego rozmachu. Celem ataku są jedynie nogi bossa.
Przeciwnik wykonuje kilka ataków:
- Kopnięcie - jedynie na wprost, stojąc więc z tyłu lub z boku możesz nadal atakować wroga bez obawy o zostaniecie uszkodzonym,
- Karabin - gdy jesteś daleko od bossa, uruchamia on szybkostrzelny karabin; chowaj się przed nim za skrzyniami lub biegnij w bok sprintem. Gdy jesteś blisko, także możesz oberwać od karabinu gdy boss użyje ataku, którym rozsyła amunicję w zasięgu ok. 2m, nie jest to mocny atak.
- Miotacz ognia - atak, którego nie możesz zablokować, ale łatwo go unikniesz. W podstawowej wersji boss wystrzeliwuje pojedynczy snop ognia w twoim kierunku. Jeśli chowasz się za osłoną, będzie to pojedynczy pocisk wystrzelony w górę.
- Podpalenie obszaru - najniebezpieczniejszy atak bossa, sygnowany ikoną ataku nie do uniknięcia (jak na screenie powyżej). Boss najpierw rozlewa wokół siebie napalm, potem powoduje wystrzelenie płomieni na większym obszarze. Gdy wiesz co się szykuje, uciekaj jak najdalej od bossa i chowaj się za osłoną.
Strategia walki w pierwszym etapie to atak nóg z boku / od tyłu kilkoma ciosami przy szybkiej broni, lub 1-2 ciosów przy broni ciężkiej. Etap ten jest łatwy i możesz go szybko ukończyć nawet bez utraty zdrowia. Możesz sobie również pomóc dronem (amunicja znajduje się przy skrzyniach), lecz lepiej pozostawić go na drugi etap walki.
W drugim etapie, boss opuszcza mecha. Jest teraz dynamiczny i niebezpieczny. Posiada dwie kombinacje ciosów oraz atak z doskoku (przed którym odskakujesz w ostatnim momencie, bowiem boss posiada mały zakres manipulacji w locie). Po nieskutecznym ataku jest jednak dość podatny na szybką kontrę. Obierz jeden cel i atakuj tylko jedną kończynę bossa.
Zwróć uwagę, że kombinezon, który został opuszczony, nadal działa. Sporadycznie będzie on atakował cię zdalnym atakiem precyzyjnym lub obszarowym. Atak obszarowy może podpalić także twojego przeciwnika. Musisz być cały czas w ruchu, by nie otrzymać niepotrzebnie dodatkowych obrażeń.
W tej walce musisz wykonywać albo precyzyjne, nieodległe uniki (tak, by móc szybko kontrować - boss ma krótkie przestoje między atakami, musisz wykorzystać każdą wolną szansę). W przypadku mocnych broni, o ile dobrze znasz combosy, możesz zatrzymać atak wroga, czy nawet podrzucić go w powietrze. Jeśli używałeś podczas gry parowania, będzie to w tej walce praktycznie najskuteczniejsza forma obrony i kontratakowania.