Cz. III - Pod małpią wyspą (1) | Opis przejścia The Secret of Monkey Island poradnik The Secret of Monkey Island
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Cz. III: Pod Małpią wyspą
Jak wyciągniemy głowę z piachu i otrząśniemy się po twardym lądowaniu, podnosimy banana (banana) leżącego obok drzewa, na którym wisi notka (możemy ją przeczywać). Udajemy się do fortu [M2: 3. Fort]. Zabieramy stamtąd lunetę (spyglass) oraz linę (rope). Następnie popychamy armatę, z której wysypie się proch (gunpowder) i wypadnie kula (cannon ball) - oczywiście zabieramy te przedmioty.
Idziemy do tamy [M2: 4. Tama]. Podnosimy kamień podtrzymujący notatkę (okazuje się, że to krzemień). Używamy prochu (handful of gunpowder) na tamie (dam). Proch możemy podpalić na dwa sposoby:
- otwieramy lunetę (spyglass) i otrzymujemy soczewkę (lens). Używamy jej na słońcu (sun);
- otwieramy inwentarz i używamy kamienia (noteworthy rock) na kuli armatniej (cannon ball).
Idziemy do nowopowstałego jeziora [M2: 5. Jezioro] i podnosimy notatkę (note) oraz line (rope).
Wracamy do tamy [M2: 4. Tama]. Wychodzimy po kamiennych schodkach, ciągniemy katapultę aż pień będzie ustawiony na wprost (jak na obrazku).
Wychodzimy na jeszcze wyższy poziom i spychamy skałę (rock) z urwiska. Jeżeli dobrze ustawiliśmy katapultę, to trafimy w drzewo bananowca (to jest nasz główny cel). Jeżeli nam się nie udało, schodzimy niżej i zmieniamy położenie katapulty. Po wyjściu na górę będziemy musieli wziąć kamień z ze stosu po prawej. Guybrush automatycznie położy go na skraju urwiska, a my znów będziemy musieli go zepchnąć.
Uwaga: W ten sposób możemy także zatopić nasz statek. Jaki to będzie miało wpływ na dalszy rozwój wypadków? Generalnie niewielki, zmianę zobaczymy gdy będziemy opuszczali małpią wyspę pod koniec rozdziału.
Idziemy na plażę [M2: 1. Plaża] i podnosimy banany. Następnie udajemy się w kierunku przepaść [M2: 2. Przepaść]. Schodzimy niżej i używamy liny (rope) na gałęzi (strong branch).
Schodzimy po linie, drugiej liny używamy na pniaku (sturdy stump). Następnie schodzimy po wiosła (oars).
Wracamy na plażę [M2: 1. Plaża], używamy łódki i płyniemy na plażę na północnym wschodzie wyspy [M2: 7. Plaża 2]. Kierujemy się w stronę dżungli, następnie idziemy do wioski [M2: 8. Wioska kanibali]. Idziemy w lewo, z kosza z owocami zabieramy banany (bananas). Wracając zostaniemy zaczepieni przez kanibali.
W więzieniu podnosimy notatkę (memo), czaskę (skull) i otwieramy poluzowaną deskę (loose board). Wychodzimy przez powstały otwór. Z wioski kierujemy się na północno-wschodnią plażę, wsiadamy do łódki i wracamy na plażę na której wylądowaliśmy [M2: 1. Plaża].
Wchodzimy do dżungli i szukamy małpki, biega ona w okolicy punktu zaznaczonego na mapie [M2: 9. Biegająca małpka]. Dajemy jej wszystkie 5 bananów. Od tej pory będzie za nami podążać. Z nowym kompanem udajemy się do posągu małpiej głowy [M2. 6. Małpia głowa]. Ciągniemy środkowy nos totemu który otwiera bramę. Nasza małpka powtórzy czynność którą wykonaliśmy, dzięki czemu otworzy się brama do oddzielająca nas od posągu.