Cz. I - Trzy próby (Opanowanie złodziejskiego fachu) | Opis przejścia poradnik The Secret of Monkey Island
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Mastering the Art of Thievery (Opanowanie złodziejskiego fachu)
Wracamy główną uliczkę i kierujemy się w lewo. Idziemy do posiadłości pani gubernator (Governor's mansion).
Otwieramy inwentarz, używamy żółtych płatków (yellow petal) na duszonym mięsie (stewed meat). Tak spreparowanego mięsa (meat with condiment) używamy na pudlach (deadly piranha poodles). Teraz bez problemu wchodzimy do posiadłości. Otwieramy pierwsze drzwi, wchodzimy przez nie i obserwujemy dalszy bieg wypadków.
Potrzebujemy pilnika. Udajemy się do więzienia, które znajduje się między bramą prowadzącą do posiadłości gubernator, a kościołem. Rozmawiamy z więźniem o imieniu Otis, który ma problem ze... świeżym oddechem.
Idziemy do sklepu i mówimy sklepikarzowi, że przydałby nam się pastylki miętowe (breath mints).
Wracamy do więzienia, dajemy Otisowi pastylki (breath mints). Nareszcie możemy z nim porozmawiać. Pytamy go o pilnik, niestety jedyną rzeczą jaką posiada jest ciasto marchwiowe, jednak da nam go w zamian za pomoc w pozbyciu się szczurów. Na szczęście mamy przy sobie środek na świstaki (gopher repellent), który wręczamy więźniowi. W zamian otrzymujemy ciasto (cake). Otwieramy inwentarz, wybieramy polecenie użycia na cieście i viola! Okazuje się że w marchewkowym placku kochanej cioci Otisa ukryty był pilnik (file).
Wracamy do posiadłości i wchodzimy przez dziurę w ścianie. Teraz rozsiadamy się wygodnie i obserwujemy bieg wypadków. Potem pozostaje nam się popisać naszymi zdolnościami krasomówczymi przed panią gubernator.
Wychodzimy z willi - niestety zostaniemy zatrzymani przez wrednego Shinetopa. Niezależnie co mu powiemy i tak wylądujemy na dnie morza przywiązani do ciężkiej figurki. Wokół nas masa ostrych przedmiotów, którymi bez problemu przetniemy linę. Ale to by było zbyt proste. Po prostu podnosimy figurkę (fabulous idol) do której jesteśmy przywiązani i chowamy ją do kieszeni. Po scence przerywnikowej pora przejść do kolejnej próby.
Uwaga: Jeżeli jesteśmy cierpliwi, możemy sprawdzić przechwałki Guybrusha z początku gry - podobno może wytrzymać pod wodą 10 minut. Ciekawe co się potem stanie?