Cz. I - Trzy próby (Początek) | Opis przejścia The Secret of Monkey Island poradnik The Secret of Monkey Island
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Cz. I: Trzy próby
Początek
Wielką piracką przygodę rozpoczynamy w punkcie obserwacyjnym rozmawiając z nieco strachliwym starszym jegomościem (lookout) wypatrującym statków na morzu. Po krótkim dialogu Guybrush sam zejdzie w kierunku wioski.
Idziemy w prawo, po drodze mijamy plakat - możemy mu się jedynie przyglądnąć i wysłuchać komentarz głównego bohatera. Dochodzimy do baru (Scumm Bar), otwieramy drzwi i wchodzimy do środka.
W barze możemy porozmawiać z kilkoma barwnymi postaciami, nie jest to niezbędne do przejścia gry, ale praktycznie w każdy dialog w Monkey Island może spowodować pojawienie się uśmiechu na naszej twarzy, więc nie warto niczego pomijać.
Rozmawiamy ze wszystkimi piratami. Nie ignorujmy nawet groźnie wyglądającego pieska stojącego przy zasłonie.
Idziemy w prawo, przy jednym stole zobaczymy trzech piratów (important-looking pirates). Dowiadujemy się od nich o trzech próbach jakie musimy przejść aby zostać piratem oraz o grogu - dość nietypowym napoju prawdziwych piratów. Po skończonym dialogu idziemy do kuchni po prawej. Zauważmy, że co chwilę wychodzi z niej kucharz, gdy tylko nas zauważy, wyrzuci nas z niej. Dlatego musimy poczekać aż zniknie za zasłoną i szybko wejść przez drzwi.
Z kuchni zabieramy kawał mięsa (hunk of meat) oraz leżący pod stołem garnek (pot). Używamy mięsa ma gotującym gulaszu, a następnie zabieramy podgotowane mięso z powrotem.
Idziemy na sam koniec pomostu i klikamy kilkukrotnie na pierwszej z brzegu desce aby spłoszyć ptaka, gdy wzbije się w powietrze wystarczająco wysoko, szybko zabieramy rybę (fish).
Wychodzimy z baru, po obejrzeniu scenki przerywnikowej, w której poznamy LeChucka wracamy do punktu obserwacyjnego w którym rozpoczęliśmy grę. Możemy porozmawiać z siwym jegomościem. Wychodzimy na ścieżkę i idziemy w kierunku polany [M1: 3. Polana / cyrk]. Na miejscu kierujemy się w lewo aż zobaczymy cyrkowy namiot (circus tent), do którego się udajemy.
Jesteśmy świadkami kłótni dwóch braci Fettucini. W rozmowie cyrkowcy oferują nam trochę sztuk złota w zamian za to, że damy się wystrzelić z armaty. Bułka z masłem. Musimy tylko dać jednemu z braci garnek (pot), który posłuży nam za hełm. Chwilę później mamy nieco obolałą głowę i 478 sztuk złota w kieszeni. Wychodzimy z cyrku, wracamy na ścieżkę.
Idziemy do rozwidlenia dróg (fork) gdzie znajduje się wejście do lasu [M1: 4. Wejście do lasu]. Wybieramy środkową ścieżkę i z żółtej rośliny zabieramy kilka płatków (yellow petal). Wracamy na drogę.
Idziemy w stronę wioski [M1: 2. Wioska]. Na prawo od baru (Scumm Bar) jest przejście przez bramę (archway). Zauważymy obywatela (Citizen of Melee), z którym rozmawiamy. Będzie początkowo nieufny, ale w końcu bez problemu uda nam się kupić u niego mapę (map).
Trzech jegomości i szura znajdujących się nieco dalej możemy zignorować, ale jak pisałem wcześniej, w takiej grze jak Monkey Island nie warto unikać dialogów. Gdy skończymy pogaduszki z nimi, przechodzimy przez drzwi po prawej znajdujące się w głębi ulicy. Trafiamy do szamanki Voodoo. Ze stołu zabieramy gumowego kurczaka (chicken).
Rozmawiamy z szamanką, potem wychodzimy z jej gabinetu, idziemy w głąb ulicy i przechodzimy przez bramę. Wchodzimy do sklepu znajdującego się obok kościoła.
Bierzemy łopatę (shovel) i miecz (sword) i rozmawiamy ze sklepikarzem aby zapłacić za te przedmioty.
Wychodzimy ze sklepu, za rogiem słyszymy ciche nawoływania, możemy za nimi podążyć by wysłuchać co antypatyczny Fester Shinetop ma nam do powiedzenia. Nie czas jednak na pogaduszki, przed nami pierwsza piracka próba.