Cz. I - Trzy próby (Kompletowanie załogi) | Opis przejścia poradnik The Secret of Monkey Island: Special Edition
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Assembling a Crew (Kompletowanie załogi)
Wracamy do wioski [M1: 2. Wioska ] i idziemy do baru (Scumm Bar). Zbieramy wszystkie 5 kubków. 3 znajdują się w pierwszym pomieszczeniu, 2 za kotarą na stole z płaczącym kucharzem. Możemy z nim porozmawiać, następnie udajemy się do kuchni po prawej. Tam używamy kubka (mug ) na beczce (barrel ). Grog przeżera się przez metalowy kubek!
Idziemy szybko w kierunku więzienia (za barem w prawo, alejka w stronę zegara, mijamy sklep i kościół). Po drodze musimy przelewać żrący napój do kolejnych kubków. Otwieramy inwentarz (skrót klawiszowy i), wybieramy polecenie użyj (skrót klawiszowy U), wybieramy prawie roztopiony kubek z cieczą, ponownie otwieramy inwentarz i wskazujemy pusty kubek. Gdy popełnimy błąd nie ma powodów do obaw, kubki automatycznie regenerują się w barze. W więzieniu używamy kubka na zamku (lock). Otis jest wolny.
Udajemy się do domu mistrzyni miecza [M1: 7. Dom mistrzyni miecza ] i mówimy, że gubernator została porwana.
Ze zdobyciem kolejnego członka załogi również nie będzie problemu. Idziemy na wybrzeże [M1: 8. Wybrzeże ]. Wchodzimy na słup (pole ) i używamy kurczaka (chicken ) na kablu (cable ). Otwieramy drzwi i wchodzimy do domu po drugiej stronie.
Mieszka tam Mr. Meathook. Mówimy mu, że gubernator została porwana i że kompletujemy załogę. Musimy jednak dowieść swego męstwa. Otwieramy drzwiczki i głaszczemy potwora prawym przyciskiem myszy. Po zakończonym dialogu wracamy identyczną drogą - wchodzimy na słup i używamy kurczaka na kablu.
Idziemy do Emporium Stana [M1: 9. Emporium Stana ], nachalny sprzedawca nagabuje nas w pierwszej sekundzie, mówimy że nie mamy zbyt dużo do wydania i że chcemy wziąć statek na kredyt.
Idziemy do wioski [M1: 2. Wioska ], następnie do sklepu i prosimy sprzedawcę o kredyt, mówimy mu że jesteśmy zatrudnieni. Następnie uważnie przyglądamy się kombinacji jakiej starzec używa do otwarcia sejfu. Po skończonym dialogu prosimy sprzedawcę o rozmowę z mistrzynią miecza. Jesteśmy sami w sklepie.
Podchodzimy do rączki sejfu ciągniemy ją (pull) i pchamy (push) odtwarzając kombinację którą podglądnęliśmy.
- godzina 3, przeciwnie do ruchu wskazówek zegara - 3x ciągniemy
- godzina 6, zgodnie z ruchem wskazówek zegara - 1x pchamy
- godzina 3, przeciwnie do wskazówek zegara - 1x ciągniemy
- godzina 12, zgodnie z ruchem wskazówek zegara - 3x pchamy
Notka automatycznie ląduje w naszej kieszeni.
Wracamy do Emporium Stana [M1: 9. Emporium Stana ], który ponownie nas "zaatakuje". Mówimy mu, że chcemy zobaczyć tani statek, mówimy o kredycie o sklepikarza następnie rozmawiamy o dodatkowym wyposażeniu, z którego kolejno rezygnujemy (I think I can live without that particular piece of junk). Gdy odrzucimy już wszystkie "gadżety" (Enough about extras, already), mówimy że jednak nie jesteśmy zainteresowani kupnem (Forget it. I don't need this boat anyway). Stan będzie próbował nas zatrzymać, a my wychodzimy z naszą propozycją (I'd like to make you an offer). Proponujemy 5000.
Po zakończonym dialogu udajemy się do wioski [M1: 2 Wioska ]. Na nabrzeżu czeka na nas Stan, potem dołączy do nasz nasza wspaniała załoga, gdy z nimi porozmawiamy wyruszamy w podróż naszego życia!