Przygoda w Mysiborze | Solucja The Night of the Rabbit poradnik The Night of the Rabbit
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Przygoda w Mysiborze
Trafisz do Mysiboru, a dokładniej do centrum miasta. Możesz porozmawiać z Młodą jaszczurką, Tańczącą myszą oraz Pulchnym zwierzęciem z parasolką.
Jednak przede wszystkim musisz zaczekać aż pojawi się Mysz z plecakiem. Porozmawiaj z nią, a dowiesz się, że jest przekonana, że ktoś za nią podąża.
Następnie użyj magicznej monety z otworem (w nią właśnie zamieniła się moneta z otworem), a ujrzysz Dziwną postać która ją śledzi. Gdy ją okryjesz ta zniknie, a Mysz z plecakiem podaruje ci tajemniczą księgę.
Wróci po ciebie Markiz i razem wejdziecie do ratusza. Po dłuższej rozmowie zapytaj jeszcze królika: "To co właściwie zrobić?". Ten podaruje ci stare zaproszenie na Drzewny Festiwal, magiczny znaczek na list, a także nauczy cię zaklęcia w postaci wskazówkowicza. Zakończ rozmowę, wyjdź z lokacji i wróć do centrum miasta.
Skieruj się do kawiarni, do której drzwi znajdują się nieco w głębi po lewej stronie.
Kliknij na dzwonku po lewej stronie, a pojawi się Ania. Powiedz do niej: "Mam zamówić błękitny sok i wypieki na Drzewny Festiwal!", a ta skieruje cię do krasnali.
Kliknij na dzwonku po prawej stronie, a Ania pojawi się tutaj i da ci lizaka bez cukru oraz bardzo suchą babeczkę. Po prawej możesz porozmawiać z gościem słyszanym w radio.
Wyjdź z kawiarni by wrócić do centrum miasta. Następnie skieruj się w lewo, przejściem pod górę.
Porozmawiaj tu z Pulchnym zwierzęciem z parasolką, a dowiesz się, że nazywa się Łazik.
Powróć do centrum miasta i skieruj się ścieżką na lewo od wejścia do ratusza.
Trafisz do ogrodu. Zabierz leżące obok śpiącego zająca twarde grabie oraz kran z beczki po lewej. Skieruj się dalej przejściem w lewym-dolnym rogu ekranu.
Trafisz na skraj miasta. Otwórz ekwipunek, wybierz lizaka bez cukru i użyj na ulu z miodem. W ten sposób otrzymasz miodowego lizaka.
Porozmawiaj z Jeżowskim Czerwonoportym i Jeżowskim Niebieskoportym. Po zakończeniu rozmowy użyj magicznej monety z otworem, a ujrzysz zielonego ludka w kapeluszu, który ucieknie. Zabierz leżącą tuż przy łodzi starą sztachetkę. Skieruj się dalej do tunelu za ratuszem by ścigać złodzieja.
Natrafisz tu ponownie na skrzata, który ucieknie. Porozmawiaj z Myszkościelnym i wybierz odpowiedź "Obawiam się, że nie mam wystarczająco pieniędzy", a do magicznej monety doda nitkę. Udaj się dalej w lewo a powrócisz do centrum miasta.
Idź ponownie do ogrodu (prowadzi do nich ścieżka na lewo od ratusza). Pojawi się tu złodziej. Na środku lokacji leży kamienna płyta z koniczyną, po której skakał skrzat. Otwórz ekwipunek, wybierz twarde grabie i połóż je na owej płycie. Skieruj się w pogoń za złodziejem w lewo na skraj miasta, stamtąd dalej przez tunel za ratuszem aż wrócisz do centrum miasta. Stąd skieruj się ponownie do ogrodu.
Skrzat pojawi się w ogrodzie raz jeszcze, ale tym razem będzie miał mały wypadek z twardymi grabiami, mimo wszystko ucieknie. Pozbieraj zostawione przez niego narzędzia, a do ekwipunku trafią skradzione narzędzia oraz gwóźdź. Spójrz na kamienną płytę z koniczyną a Jerzyk podniesie twarde grabie i odstawi na ich miejsce. Skieruj się w lewo na skraj miasta.
Porozmawiaj z braćmi Jeżowskimi. Poproszą byś pozbył się skrzata na dobre. Użyj starej sztachetki (leżała obok łodzi) na wąskim tunelu pomiędzy korzeniami - Jerzyk przybije ją gwoździem. Ponownie podąż za skrzatem - idź do tunelu za ratuszem, przez centrum miasta, idź do ogrodu, w końcu powrócicie na skraj miasta.
Skrzat nie będzie mógł już przejść więc schowa się w swoim domu. Kliknij na dziwnej dyni - to ta duża po lewej. Przez przypadek zniszczysz jego dom, ale i pozbędziesz się go na dobre. Przy okazji znajdziesz tu srebrną łyżeczkę do cukru oraz kobalt krasnala.
Czas porozmawiać z braćmi Jeżowskimi. Ukończą oni liściołódź dla Łazika. Możesz do niego pójść.
Powróć do centrum miasta i skieruj się po lewej w górę na mury miasta. Łazik powie ci, że jeszcze potrzebuje kilku rzeczy: kotwicę i ster oraz, że musisz pozbyć się suma ze strumienia z okolic śluzy. Powróć do centrum miasta i skieruj się w lewo do wyjścia z miasta.
Znajdziesz się przed miejską bramą. Możesz porozmawiać ze strażnikami miejskimi, jednak twoim celem jest dalsza wędrówka w prawo - przejście jest w prawym-dolnym rogu ekranu.
Porozmawiaj z Humbertem. Aby go przekupić daj mu miodowego lizaka.
Przejdź kładką i skieruj się dalej do następnej lokacji.
Na środku lokacji znajduje się żółty kwiat - kaczeniec. Zabierz z niego płatek, a do ekwipunku trafi jasnożółty płatek kaczeńca. Następnie skieruj się w lewy-dolny róg lokacji. Użyj monety z otworem na nitce na automacie z niebieskim sokiem i podnieś beczkę, a zdobędziesz pełną beczkę niebieskiego soku oraz naklejkę niebieskiego soku.
Wróć na środek lokacji, gdzie Urszula ukrywa się przed wroną w zniszczonej stacji radiowej. Po lewej stronie lokacji stoi but - zabierz z niego sznurówkę. Następnie użyj sznurówki na antenie radiowej. Nic nie wskórasz, ale zdobędziesz zaostrzony hak.
Użyj bardzo suchej babeczki na zniszczonej stacji radiowej, a wrona nieco odsunie się od Urszuli. Teraz użyj zaostrzonego haku na antenie radiowej, a wrona odleci.
W lokacji pojawi się Mysz z plecakiem i wręczy ci ogłoszenie. Do inwentarza trafi więc Urszula, pióro wrony oraz ogłoszenie w sprawie gry na skrzypcach. Skieruj się przejściem obok zniszczonej stacji radiowej, czyli do miejsca skąd wyszła mysz z plecakiem.
Trafisz do domu krasnoludów, który jest opuszczony. Powróć do poprzedniej lokacji, do stacji radiowej.
Pojawi się tu Listonosz Platon. Porozmawiaj z nim, a następnie podnieś pocztę Platona leżącą obok roweru by zaoferować pomoc. Do ekwipunku trafią cztery rzeczy: ciężki pakunek, pakunek, magiczny list, list skropiony perfumami. Tym razem skieruj się przejściem w prawo.
Skieruj się dalej przejściem na dole ekranu.
Użyj magicznej monety z otworem by spostrzec na rybie łuski - zabierz świecącą rybią łuskę. Skieruj się przejściem po lewej, a otworzysz sobie skrót i wyjdziesz na murach miejskich.
Idź do ratusza i przekaż Urszulę Konradowi. Jednocześnie dasz mu także pióro wrony. Zapewne Urszula zdążyła ci już nabałaganić w ekwipunku i poprzestawiała wszystko.
Czas dostarczyć wszystkie przesyłki. Udaj się na tyły ratusza (przypomnę: z centrum miasta idź przejściem po prawej stronie). Ciężki pakunek przekaż Myszkościelnemu.
Udaj się dalej w prawo na skraj miasta. Tu po lewej stronie ekranu znajduje się dziwna skrzynka na listy - umieść w niej magiczny list.
Powróć do centrum miasta. Przekaż stojącej na środku Młodej jaszczurce (o imieniu Edyta) pakunek. Otrzymasz od niej napiwek w postaci jednego liściodolca.
Wejdź do kawiarni. Ludwikowi Grzebulskiemu przekaż list skropiony perfumami. Gdy go otworzy na stole położy otwartą kopertę. Otrzymasz od niego kubek z logo. Podnieś kopertę, którą położył na stole. Następnie użyj gwoździa na serze w prawym dolnym rogu ekranu a zdobędziesz aromatyczny lecz twardy kawałek sera.
Za pomocą dzwonka wezwij Anie. Daj jej ogłoszenie w sprawie gry na skrzypcach. Na stoliku po prawej kliknij na krople walerianowe - Jerzyk wrzuci zarobionego wcześniej liściodolca i zabierze krople.