The Last of Us 2: Brama / The Gate sekrety, znajdźki The Last of Us 2 poradnik, solucja
Wszystkie znajdźki i sekrety etapu Brama/The Gate (Seattle Dzień 1 Ellie/Seattle Day 1 Ellie) – artefakty, karty kolekcjonerskie, wpis w dzienniku. Mapa, dokładna lokalizacja, porady.
Ostatnia aktualizacja: 26 czerwca 2020
Na tej stronie poradnika znajdźkowego do gry The Last of Us 2 znajdziesz listę wszystkich sekretów w etapie Brama - The Gate, wchodzącym w skład rozdziału Seattle, dzień 1. Mowa tu o etapach, w których steruje się Ellie. Niektóre sekrety możesz odnajdywać zanim jeszcze dotrzesz do tytułowej bramy i je prawdopodobnie najłatwiej jest przegapić.
- Lista znajdziek w etapie Brama
- Motivator Trading Card
- The Starfire Kids Trading Card
- Mapa Seattle - Map of Seattle
- Wpis w dzienniku
- Notatka uchodźcy - Refugee Note
- Grafika dot. zarażonych - Infected Infographic
- Chessmaster Trading Card
- Rozkazy Isaaca - Isaac's Orders
- Kody do bram z punktami kontrolnymi - Checkpoint Gate Codes
- Oozer Trading Card
- Notatka z dachu - Rooftop Note
Lista znajdziek w etapie Brama
W misji Brama do odnalezienia jest 11 sekretów:
- 6 artefaktów
- 4 karty kolekcjonerskie
- 1 wpis w dzienniku
Motivator Trading Card
To karta kolekcjonerska i możesz ją zdobyć na samym początku etapu. Dina i Ellie dotrą do obszaru w lesie z wrakami kilku samochodów i zarośniętym przystankiem autobusowym.
Sprawdź wiatę przystanku autobusowego, by znaleźć sekret.
The Starfire Kids Trading Card
To karta kolekcjonerska. Ją również możesz zdobyć w początkowej części misji, a konkretnie podczas podróżowania wzdłuż zarośniętej autostrady. Po lewej stronie natrafisz na pokazany na obrazku mały podłużny budynek.
Sprawdź tablicę ogłoszeniową wewnątrz wspomnianej chatki.
Mapa Seattle - Map of Seattle
To artefakt. Wewnątrz tego samego budynku przy autostradzie, w którym znalazłeś opisaną powyżej kartę kolekcjonerską, zajrzyj do szuflady w jednym z narożników.
Mapa jest dwustronna i ma też praktyczne zastosowanie - Dina i Ellie będą używały jej do nawigacji w kolejnym, "otwartym" etapie Śródmieście.
Wpis w dzienniku
To bardzo łatwa do znalezienia znajdźka - po dotarciu do wielkiej zamkniętej bramy zbliż się do wymalowanego na niej na biało napisu. Pojawi się ikona dziennika Ellie.
Notatka uchodźcy - Refugee Note
To artefakt. Przed zamkniętą bramą znajdują się mobilne centra dowodzenia - zajmij się zbadaniem wnętrza tego z dołączonego obrazka.
Poszukiwany dokument znajdziesz na biurku.
Grafika dot. zarażonych - Infected Infographic
To artefakt. Zajrzyj do kolejnego mobilnego centrum dowodzenia znajdującego się na placu przed zamkniętą bramą.
Dokument leży na stole, pod zegarem.
Chessmaster Trading Card
To karta kolekcjonerska. Musisz zaliczyć wspinaczkę, która pozwoli Ellie dotrzeć na wysoki mur nad zamkniętą bramą. Przejdź po górnym balkoniku i wejdź do wieży obserwacyjnej.
Nie schodź na dół, tylko użyj drabiny żeby wspiąć się na szczyt wieży obserwacyjnej.
Karta kolekcjonerska leży na biurku w punkcie widokowym wieży.
Rozkazy Isaaca - Isaac's Orders
To artefakt. On również znajduje się wewnątrz wieży obserwacyjnej, w tym samym miejscu, w którym zdobyłeś opisaną powyżej kartę kolekcjonerską. Dokument leży na skrzyni obok drabiny
Kody do bram z punktami kontrolnymi - Checkpoint Gate Codes
To artefakt. Musisz przedostać się na drugą stronę zamkniętej bramy i zejść po drabinie na sam dół. Dotrzesz do zamkniętego mobilnego centrum dowodzenia. Rozbij jedną z szyb, by móc przedostać się do środka.
Dokument znajdziesz w jednej z szuflad.
To ważna znajdźka, gdyż kodów w tym i kolejnym etapie będziesz używał do otwierania różnych bram. Jedna z kombinacji posłuży też do otwarcia sejfu w etapie Śródmieście.
Oozer Trading Card
To karta kolekcjonerska. Ten i kolejny sekret są bardzo dobre ukryte. Nie możesz ponadto zbyt daleko awansować w tym etapie, bo stracisz szanse na ich zdobycie.
Po przeszukaniu opisanego powyżej centrum dowodzenia wyjdź na zewnątrz. Dotrzyj do pokazanego na obrazku generatora. Załącz go i podnieś leżący obok żółty kabel.
Nie wyruszaj jeszcze z kablem zasilania do wtyczki. Zamiast tego skup się najpierw na dotarciu do opisywanej znajdźki.
Pozostań obok generatora i przygotuj się do rzutu kablem. Musisz przerzucić kabel nad mobilnym centrum dowodzenia. Prawidłowe miejsce do wykonania rzutu pokazuje powyższy obrazek.
Kabel po wykonanym rzucie musi zwisać o płot po drugiej stronie centrum dowodzenia - pokazuje to obrazek. Jeśli rzut się nie udał, to zwiń kabel i spróbuj ponownie.
Musisz użyć wiszącego kabla do wspięcia się na dach mobilnego centrum dowodzenia.
Karta kolekcjonerska leży na dachu obok leżaka.
Notatka z dachu - Rooftop Note
To artefakt. Jest on w tym samym miejscu, co opisana powyżej karta kolekcjonerska, czyli na dachu mobilnego centrum dowodzenia gdzie można się dostać dzięki przerzuceniu żółtego kabla. Znajdźka jest na leżaku.