Część czwarta | The Inner World The Inner World poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
Podnieś leżące na ziemi ramię. Następnie spróbuj założyć ja na korpus, na którym siedzi żeńska wersja stwora z poprzedniego rozdziału. Potem porozmawiaj z nią. Po dyskusji zabierz drabinkę sznurową, wiszącą po lewej stronie, a zyskasz szczeble. Przyjrzyj się leżącemu Fosfosowi, potem symbolowi Fosfosa nad bramą, a następnie porozmawiaj o wszystkim z Laurą.
Za pomocą ramienia spróbuj podważyć głaz po prawej. Robert jest za słaby, więc niech porozmawia z Laurą na temat pomocy. Gdy sprawa będzie załatwiona, połóż pod głazem szczeble. Użyj głazu, a odzyskasz ramię. Użyj głazu ponownie i obejrzyj animację. Teraz porozmawiaj ze stworem (stworą?) o tym, aby przesiadł się na głaz. Użyj opcji flirtu. Podnieś korpus i załóż go na stojące w pobliżu nogi. Dodaj do tego ramię.
Przyjrzy się posągowi. Zauważ, gdzie trzyma on palce. Gdy skończysz go oglądać, wróć do głównej planszy. Przejdź do inwentarza, a zobaczysz symbol fletu. Użyj go, a gdy pojawi się flet, wciśnij równocześnie klawisze 1 i 4. Nie pozostaje ci nic innego, jak skierować swojego bohatera do środka.
Zacznij od przyjrzenia się schematowi po lewej. Potem podejdź do kontuaru, a pojawi się przemiły pan, który wręczy ci dwa zaproszenia. Podnieś książkę z przepisami leżącą w lewym dolnym kącie pomieszczeni, a następnie przez drzwi pośrodku wyjdź na dziedziniec.
Tu zabierz kwiatki z klombu, skakankę leżącą na ziemi oraz grzybki znajdujące się przy ogrodzeniu po prawej. Spróbuj otworzyć drzwi, a potem porozmawiaj z Laurą. Wróć do holu.
Zagadaj ze Steve'm. Porusz temat Steve/Pete, a wyrzuci on wałek. Zabierz go i zagadaj ponownie. Najpierw o keksie, a następnie o wiatrach. Gdy pojawi się temat dziedzińca, użyj go a znajdziecie się wraz z mężczyzną na dziedzińcu. Porozmawiaj z nim, poruszając każdy temat dwa razy. Po wyczerpaniu wszystkich opcji powrót do holu, apotem wyjdź na zewnątrz.
Spróbuj wziąć Fosfosa. Następnie porozmawiaj ze stworą. Użyj wałka na dolnej belce, która wystaje z muru po lewej. Cofnij się do holu i użyj wałka na obu wystających belkach - zacznij od górnej. Gdy wyjdziesz na zewnątrz, zobaczysz, że masz teraz piękne stopnie, prowadzące na szczyt muru. Użyj ich. Niestety, na szczycie czai się przeszkoda nie do pokonania.
Zejdź więc na dół, a gdy będzie na środkowym stopniu, używaj wałka na najwyższym, po przejściu na najniższy - na środkowym, a gdy staniesz na gruncie - uderz w ostatni. Wejdź do holu i skorzystaj ze stopni, aby dostać się na szczyt. Tam kliknij na szczyt muru. Rozejrzyj się, zejdź z powrotem na dół. Wyjdź przed bramę i spróbuj znowu złapać Fosfosa. Zmieni on swoje położenie. Wróć do holu i zaproś Steve'a na dziedziniec.
Tutaj porozmawiaj z Laurą o odwróceniu uwagi recepcjonisty. Skieruj rozmowę na temat keksu. Gdy Steve włączy się do dialogu, oznacza to sukces. Musisz jeszcze dać Laurze znalezione tu grzybki. Wróć do holu i korzystając z tego, że jesteś sam, zabierz wiszącą za kontuarem tarkę, a z samego kontuaru - szkatułkę. Potem porozmawiaj z... węglikami leżącymi w klatce. Następie wróć na dziedziniec, pogadaj z Laurą. Wróćcie do holu ze Stevem. Teraz sami możecie wejść z powrotem na podwórze, gdzie możesz zabrać złoty dywan.
Wyjdź na zewnątrz i zawieś go na gałęzi, koło miejsca, gdzie staje Fosfos. Następnie spróbuj go złapać. Wejdź do holu i spójrz ponownie na schemat - zauważ, że teraz możesz zabrać wbite w niego szpilki. Zabierz także pompon, zwisający z barierki pod schematem. Połącz go ze szpilkami, a potem całość ze skakanką.
Wyjdź na zewnątrz. Użyj tarki na sympatycznej stworze. Teraz wyjdź na szczyt muru od strony holu. Do stworzonej zabawki dodaj zaproszenia i użyj całości na Fosfosie - jeśli nie stoi pod drzewem, musisz zejść i przegonić go tam, a następnie wrócić na mur.
Rozmontuj zabawkę - zostaną ci dwa złote zaproszenia. Idź na dziedziniec i użyj tarki na wiszącej tam tarczy. Pozbieraj potem okruchy, które pod nią spadną. Zaproś Steve'a na dziedziniec, niech zobaczy Pete'a w wypolerowanej tarczy. Następnie wróć do holu i spytaj go o "wichrową kapelę".
W rozmowie z recepcjonistą porusz wszystkie możliwe zagadnienia. Przyjrzyj się wszystkim wartym zainteresowania obiektom na planszy. Potem wróć do holu, skąd musisz zabrać Steva na dziedziniec znaną już metodą. Porusz temat piosenki, a po chwili spadnie z dachu gruz. Zabierz go. Wróćcie do komnaty ze studnią wiatrów. Poproś Laurę o odwrócenie uwagi Steve'a. Przyjrzyj się wielkiemu pierścieniowi nad studnią - zobaczysz, że jest miejsce na sześć Fosfosów.
Wróć samotnie do holu. Do miksera znajdującego się na kontuarze wrzuć gruz, okruchy, kwiaty, a następnie użyj znajdującej się z boku korbki. Weź mieszankę w miseczce. Następnie zabierz szkatułkę z kontuaru i wymieszaj ją z mieszanką. Gotową formę wsadź do przeszkolonego piekarnika. Obejrzyj poster, który znajduje się nad nim, a następnie zwróć się do węglików, korzystając z nowej opcji dialogowej.
Wykorzystaj pacynkę, aby otworzyć piekarnik i wyjąć foremkę. Zyskasz wypieczony klucz. Wróć do komnaty wiatrów i zwolnij Laurę z odwracania uwagi Steve'a. Wróćcie wspólnie do holu, ale sami wyjdźcie na dziedziniec. Tutaj użyj wypieczonego klucza na drzwiach do sali. W środku wrzuć do stojącej tu misy kwiaty - a wypełni się ona wodą. Wróć po Steve'a i przyjdźcie tu z nim ponownie.
Porozmawiaj ze Stevem na wszystkie tematy - tym razem odpowie ci Pete. Po pierwszym pytaniu o melodię, pęknie kryształ po prawej. Zbierz jego szczątki. Zapytaj Steve'a ponownie - zanuci melodię, która aktywuje Fosfosy na pierścieniu. Po skończonym dialogu i pokazie przyjrzyj się pierścieniowi - zobaczysz, które dziurki na flecie należy nacisnąć, aby aktywować kolejne. niestety, przy pierwszej próbie okaże się, że musisz odprowadzić do holu Steve'a i wrócić tu samotnie. Po powrocie użyj pierścienia, przygotuj flet i wciskaj kolejno klawisze: 1 i 3, 2 i 4, 1 i 3 i4, 2 i 3, 1 i 2, 1.