The Chief of Thirsk Hall [Wódz Izby Thirsk] | Wątki poboczne - Inne poradnik The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn
Ostatnia aktualizacja: 12 września 2016
The Chief of Thirsk Hall [Wódz Izby Thirsk]
Uwaga! To zadanie zostanie anulowane, jeżeli zaakceptujesz misję Retaking Thirsk [Odbicie Thirsk]!
Kiedy podejdziesz do Izby biesiadnej Thirsk (Thirsk Mead Hall), zaczepi Cię jeden z potworków i poprosi o to, byś szedł za nim. Gdy wejdziesz do budynku, spotkasz się z wodzem Rieklingów, który - o dziwo - zna ludzki język. Rezolutny przywódca plemienia poprosi Cię o pomoc w kilku najbardziej problematycznych kwestiach.
Pamiętaj, że cele i założenia Rieklingów są całkowicie odmienne od tych, które postawili sobie nordowie - wspomagając jedną stronę konfliktu automatycznie zniechęcisz do siebie drugą.
Give Bilgemurk some meat [Nakarm Bilgemurka]
Pierwsza część zadania jest stosunkowo prosta - musisz odnaleźć bestię nazywaną Bilgemurk i nakarmić ją. Jeśli nie posiadasz mięsa, zapoluj na horkery, które wylegują się na plażach Solstheim - to powinno wystarczyć. Następnie udaj się na północ od Izby Thirsk (a na południowy zachód od Wioski Skaalów) i podejdź do poszukiwanego stworzenia - okaże się, że jest to dzik. Gdy przy nim będziesz, poczęstuj go jedzeniem - możesz to zrobić poprzez konwencjonalną "rozmowę".
Return Bilgemurk to Thirsk [Zaprowadź Bilgemurka do Thirsk]
Gdy nakarmisz pociesznego zwierzaka, zacznie on za Tobą podążać. Wróć więc do Izby Thirsk i skieruj swe kroki w stronę niewielkich namiotów, które znajdują się przy południowej części hali. Gdy się tam zbliżysz, Bilgemurk sam wejdzie do swojej zagrody. Najwidoczniej bestia została w jakiś sposób oswojona przez Rieklingów i pełni rolę swoistego strażnika domu.
Talk to the Chief [Porozmawiaj z Wodzem]
Wódź Rieklingów z wielką radością przyjmie wiadomość o powrocie ulubionego pupila. To jednak nie koniec atrakcji, jakie dla Ciebie przygotował. Okazuje się bowiem, że w wiosce zabrakło rośliny o nazwie scathecraw (boleśniak). Jest to bardzo ważny składnik, niezbędny podczas religijnych obrzędów Rieklingów. Musisz zdobyć 10 sztuk tego chwastu i przynieść spowrotem do Izby Thirsk.
Bring 10 Scathecraw to the Chief [Przynieś Wodzowi 10 boleśniaków]
Masz szczęście - boleśniak to najbardziej rozpowszechniona roślina na całym Solstheim. Znajdziesz ją na południowych pustkowiach wyspy oraz u alchemików (jeden mieszka w Raven Rock, a drugi w Tel Mithryn). Zdobycie dziesięciu egzemplarzy tego surowca nie powinno sprawić Ci żadnego problemu - po prostu wyszukuj wielkich czerwonych krzaków porastających popielne równiny. Zauważ przy tym, że całe miasto Raven Rock jest porośnięte tym chwastem - najwyraźniej mieszkańcy osady uprawiają tę roślinę ze względu na jej walory dekoracyjne.
Kill the Nords [Zabij nordów]
Po tym, jak wręczysz Wodzowi dziesięć boleśniaków, otrzymasz od niego ostatnie zadanie - musisz wymordować nordów, którzy chcą odbić Izbę Thirsk. W misji towarzyszyć Ci będzie mała grupka Rieklingów - maluchy są całkiem dobrymi wojownikami, więc starcie ze słabo uzbrojonymi żołnierzami nie powinno sprawić Ci większego problemu (nie możesz natomiast liczyć na ciche rozwiązanie sprawy - testy skradania raczej się nie powiodą). Nordów znajdziesz w niewielkim obozie na wschodzie, nazywanym Bujold's Retreat (Schronienie Bujold).
Speak to the Chief [Porozmawiaj z Wodzem]
Jeszcze zanim wyjdziesz z pobojowiska, jakie urządziłeś w obozie nordów, zostaniesz zaczepiony przez Wodza Rieklingów (który pofatygował się do Ciebie osobiście). Stary spryciarz doszedł do wniosku, że jesteś zbyt silny i z pewnością pragniesz przejąć władzę w Izbie Thirsk (a co za tym idzie - zostać nowym wodzem). Istnieje tylko jedno rozwiązanie niewygodnej sytuacji - honorowy pojedynek!
Defeat the Chief [Pokonaj Wodza]
Walka z Wodzem nie będzie zbyt długa - nie jest on wiele silniejszy od zwykłych Rieklingów. Chociaż zadaje całkiem spore obrażenia przy pomocy swojej włóczni, to jednak jest na tyle delikatny, że z łatwością pogruchotasz mu kości. Kilka sprawnie wyprowadzonych ciosów powinno rozwiązać sprawę w sposób brutalny i ostateczny.
Z chwilą śmierci Wodza zakończysz bierzace zadanie. Zauważ, że poprzez zwycięstwo w pojedynku zyskałeś realną władzę w Izbie Thirsk - co więcej, wszyscy jej mieszkańcy stali się Twoimi sługami. W dowolnym momencie możesz poprosić któregokolwiek z maluchów, by towarzyszył Ci w przygodach. To jednak nie wszystko! Podczas walki z potworami na terenie Solstheim możesz liczyć na pomoc swoich sług - istnieje pewna szansa, że kilku z nich pojawi się znikąd i wspomoże Cię w zmaganiach.