Restore the steam supply to the Dwemer reading room [Przywróć zasilanie parowe do dwemerskiej czytelni] | Ścieżka mądrości poradnik The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn
Ostatnia aktualizacja: 12 września 2016
Restore the steam supply to the Dwemer reading room [Przywróć zasilanie parowe do dwemerskiej czytelni]
Wejdź z Nelothem do Nchardaku i przyjrzyj się Czarnej Księdze, którą schowano pod podłogą - żadna magia nie jest w stanie jej wydobyć. Jedynym sposobem, by ją zdobyć, jest uruchomienie mechanizmów napędzających budowlę. Aby to zrobić, musisz zejść do wielkiej komnaty (Great Chamber), do której czarnoksiężnik otworzy Ci przejście. Zjedźcie windą na dół budowli i przygotujcie się na dłuuuugą eksplorację.
Idź za czarownikiem i słuchaj jego monologu. Dowiesz się, że do przywrócenia energii na wyższych kondygnacjach podziemia wymagane jest uruchomienie pomp. Włączyć je można jedynie przy pomocy kostek kontrolnych - niestety, Neloth posiada tylko jedną, a potrzebujecie aż pięciu. Musicie więc odszukać pozostałe urządzenia (co sprowadza się do podążania za magiem i wypełniania jego poleceń).
Przejdź do lokacji, którą wskaże Ci czarownik i użyj kostki na piedestale. W ten sposób otworzysz drzwi do warsztatu (Nchardak Workshop). Po lewej stronie pomieszczenia znajdziesz kolejne podwyższenie, a tam drugą z kostek (uruchamiającą pułapkę ogniową). Podnieś urządzenie i skieruj się w głąb zamczyska. Na dole spotkasz się z dwoma dwemerskimi pająkami - nie stanowią one jednak większego zagrożenia dla tak potężnej drużyny.
Przejdź przez kładkę i połóż kostkę na jednym z dwóch postumentów, które znajdują się na końcu pomieszczenia. W ten sposób oczyścisz salę z części wody (obniżysz jej poziom) i będziesz mógł zejść na ziemię. Tym samym uruchomisz jednak dwie dwemerskie sfery oraz jednego pająka - nie martw się jednak, bo Neloth poradzi sobie z nimi samodzielnie.
Następnie zejdź na dół i połóż kostkę na czerwonym podwyższeniu - w ten sposób otworzysz schody prowadzące na górę (nie stracisz przy tym urządzenia - czerwone postumenty ich nie "przytrzymują"). Wejdź na nie poprzez przejście z lewej i... pokonaj wielkiego dwemerskiego centuriona, który ożyje w tym momencie.
Połóż kostkę na kolejnym przycisku (podniesiesz wówczas most zwodzony, który tarasował przejście) i wejdź wraz z czarownikiem do kolejnego pomieszczenia. Rozejrzyj się po nim, a następnie podnieś kolejną z poszukiwanych kostek z pokoju po lewej (uruchomi to cztery krasnoludzkie pająki). Pokonaj wrogów i wróć do pomieszczenia, w którym walczyłeś z centurionem.
Zostało jeszcze 61% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie