Black Book - Sallow Regent [Czarna Księga - Spaczony regent] | Czarne Księgi poradnik The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn
Ostatnia aktualizacja: 12 września 2016
Black Book: Sallow Regent [Czarna Księga: Spaczony regent]
Aby dotrzeć do tej księgi (i aktywować zadanie), należy zagłębić się do katakumb White Ridge Barrow na dalekiej północy Solstheim (po drodze trzeba przebić się przez Moesring Pass - Przejście Moesringa). Podziemie jest niezbyt przyjemne - już przy samym wejściu znajdziesz zwłoki kilku bandytów. W głębi jaskini zaatakują Cię pająki-albinosy oraz ich bardziej niebezpieczni bracia - ogniste pająki. Pokonanie ich nie powinno sprawić Ci większych problemów. Uważaj przy tym na pulsujące jaja - jeśli nazbyt się do nich zbliżysz, wyklują się z nich kolejni przeciwnicy. Skradanie się niweluje ten efekt - złodzieje mają więc pewną przewagę nad pozostałymi postaciami.
Dotrzyj do dużej sali z trzema mostami i pociągnij za łańcuch przy tym środkowym. W ten sposób opuścisz kładkę, która pozwoli Ci na przejście do obszernej kawerny. Zejdź na dół, uporaj się z kilkoma kolejnymi pająkami i bandytami, a następnie skręć w prawo. W jaskiniach znajdziesz złoża drogocennych kamieni oraz przejście do dalszej części podziemia - White Ridge Sanctum.
Z jaskini, do której właśnie wszedłeś, istnieją trzy przejścia - wszystkie wypełnione przeciwnikami. Korytarz z prawej prowadzi do skarbu oraz całkiem sporego złoża rubinów - zdecydowanie warto do niego zajrzeć. Po lewej znajdziesz kopalnię (kolejne rubiny) oraz celę z dziwaczną maszyną do produkowania pająków (nieopodal ukryto też tunel pokryty pajęczyną - za nim czyha kilku przeciwników). Przepis na gotowe pająki leży na biurku przy mechanizmie do ich produkcji.
Prawidłowym wyborem jest jednak środkowe wyjście z głównej pieczary - również pokryte pajęczyną. Strzegący go bandyta posiada klucz do celi z dziwaczną maszyną - na wypadek gdybyś miał problem ze złamaniem zamka.
W pieczarze, do której teraz trafiłeś, spoczywa potężny smoczy kapłan - Dukaan. Upodobał on sobie moc mrozu: ciska bardzo silnymi czarami ze sfery lodu i potrafi spowalniać głównego bohatera poprzez zamrożenie. Jeśli posiadasz miksturę odporności na zimno, koniecznie z niej skorzystaj. Staraj się nie odstępować przeciwnika na krok i zadawać mu jak najwięcej obrażeń - zważ jednak, że jest niemal całkowicie odporny na moc żywiołu, z którego sam korzysta.
Gdy uporasz się z zagrożeniem, podejdź do ściany ze Słowem Mocy i poznaj Krzyk Cyclone (Cyklon). Nie zapomnij podnieść maski, którą upuścił przeciwnik - gwarantuje ona 50% odporność na mróz i zwiększa obrażenia zadawane przy pomocy tego żywiołu. Następnie zajrzyj do skrzyni ze skarbami i sięgnij po Czarną księgę, która leży tuż za Tobą.
Learn the Black Book's hidden knowledge [Poznaj tajemnice Czarnej Księgi]
We wnętrzu książki panują dziwne zasady - jeśli wyjdziesz poza obręb światła i znajdziesz się w cieniu, mroczny wymiar Apocrypha zacznie wysysać z Ciebie siły witalne. Musisz więc podążać za świetlikami, które latają kilka metrów nad Tobą i nie schodzić z jedynej możliwej ścieżki (alternatywnie - możesz użyć pochodni albo innego źródła światła). Początkowo nie jest to trudne - musisz tylko cierpliwie iść przed siebie, czekać na kolejnych "przewodników" oraz unikać morderczych macek.
Na dalszym etapie zaczyna to być trudniejsze - w pewnym momencie natrafisz na trzech Seekerów czyhających w ciemności. Jeśli jesteś dobrym "skradaczem", w ogóle ich zignoruj - nie warto wszczynać niepotrzebnej walki. W przeciwnym wypadku zlikwiduj przeciwników z łuku - jeśli do nich podbiegniesz i zaczniesz machać mieczami, z pewnością zginiesz (ciemność zabije Cię szybciej niż sami wrogowie).
Następna część krainy to kolejne korytarze oraz... dwóch Lurkerów. Oświetlenie jest tu bardzo skąpe, przez co walka niemal na pewno zakończy się Twoim zgonem. Najlepiej zrobisz, jeśli całkowicie zignorujesz wrogów i przebiegniesz resztę trasy sprintem. Skradanie nie zda tu egzaminu - jest na tyle powolne, że zginiesz w ciemnościach. Szybki bieg wydaje się być najlepszym z możliwych rozwiązań.
Gdy dotrzesz do Czarnej Księgi, będziesz mógł wybrać jedną z trzech opcji:
Nazwa mocy | Działanie |
Seeker of Might | Umiejętności związane z walką są efektywniejsze o 10% |
Seeker of Sorcery | Wszystkie czary pochłaniają o 10% mniej many, zaklinanie przedmiotów skuteczniejsze o 10% |
Seeker of Shadows | Umiejętności skrytobójcze są lepsze o 10% |
Zanim opuścisz wymiar Apocrypha, zajrzyj jeszcze do pojemnika, który znajduje się tuż obok księgi - znajdziesz tam nieco przydatnych przedmiotów.