Nate zostaje wojownikiem - Hełm | Rozdział 4 i 5 - The Wild Lands (once again) poradnik The Book of Unwritten Tales
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Nate zostaje wojownikiem - Hełm
Za pomocą mapy przenieś się do kopalni. Rozmów się z gadającym hełmem. Nate zostanie wyrzucony na zewnątrz.
Kopalnia składa się z kilku korytarzy i pomieszczeń, w których pracują stworki. Jeżeli zauważą Nate'a, to go wyniosą z kopalni na zewnątrz. Zacznij po kolei obszukiwać pomieszczenia: po lewo, niedaleko wejścia jest koryto z wodą. Idź w górę ekranu, na rozwidleniu skręć w prawo i idź do końca korytarza. Weź ze skrzyni dynamit (Take some dynamite), a ze stolika obok klucz (Take the key). Z pomieszczenia idź z powrotem w lewo, do drugiego końca korytarza.
Pośrodku jest rozpalone ognisko, a obok jednego z posłań leży pusty bukłak. Weź go (Take the water skin). Kiedy popatrzysz na ognisko, stwory wyniosą Nate'a na zewnątrz. Wejdź z powrotem do kopalni.
Teraz w pierwszym pomieszczeniu od wejścia, tym z korytem z wodą, skręć w prawo. Najpierw jednak napełnij bukłak wodą z koryta (Fill the water skin with water). Po chwili znajdziesz się w pomieszczeniu z dwoma stworkami, dwoma krzesłami i misiem siedzącym na jednym z nich. Poczekaj aż stworki będą pracować, podnieś misja i przełóż go na drugie krzesełko (Take the Earth Pixie teddy), (Sit teddy on the chair). Kiedy droga będzie wolna przejdź w prawo do pomieszczenia ze skrzynią.
Otwórz ją wcześniej znalezionym kluczem (Unlock the chest) i sprawdź co jest w skrzyni (Examine the contents of the box). Nate weźmie magnetyczny kamień (Magnetic stone). Wróć teraz na środek kopalni i idź w górę ekranu.
Dalszą drogę blokuje stworek, a w ścianie po prawej pali się pochodnia. Rzuć w pochodnię wodną bombą, czyli pełnym bukłakiem (Throw the water bomb at the burning torch). Zrobi się ciemno. Wyjmij zgasłą pochodnię ze ściany (Take the torch) i przejdź dalej.
W kolejnej sali leży wielka sterta śmieci (Look at the rubbish heap). Połóż na niej dynamit (Place the dynamite in the rubbish heap) i wróć do pomieszczenia z rozpalonym pośrodku ogniskiem. Podpal nim pochodnię, kiedy stworki będą zajęte pracą, idź do sterty śmieci i podpal dynamit (Light the dynamite).
Wejdź do zadymionej wybuchem sali i weź z wózka kawałek drewienka (Take the wooden handle). Obok, na ścianie, widać żyłę miedzi (Look at the veins in the rock). Potem przejdź w górę. Znajdziesz się ponad ołtarzem z hełmem. Otwórz inwentarz i użyj szpuli z drutem na magnetycznym kamieniu (Fasten the magnetic stone to the string). Z miejsca, w którym stoisz spojrzyj na dół (Look down into the cave) i użyj skonstruowanego przed chwilą magnesu (Magnet on a string) na hełmie (Catch the helmet with magnet).
Zejdź na dół, do ołtarza (Go down) przypatrz się wszystkiemu, spróbuj porozmawiać ze stworkiem, po czym zawróć i przez kopalnię wyjdź na zewnątrz. Podnieś hełm (Take the helmet) i wracaj do krypty.