Rozgrywka | Elementy gry Symulator Farmy 2011 poradnik Symulator Farmy 2011
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Rozgrywka
Prowadzenie pojazdów i korzystanie z maszyn
023
| 024
|
Do każdego posiadanego pojazdu wsiadasz w ten sam sposób - będący obok niego wciśnij "E". Aby trafić bądź przenieść się do innego pojazdu nie musisz wysiadać i iść pieszo - za pomocą klawisza "TAB" niejako przeskakujesz pomiędzy posiadanymi pojazdami.
Pojazd prowadzisz za pomocą przycisków "W", "S", "A", "D". Model jazdy nie jest wyrafinowany - wszystkie maszyny prowadzi się w taki sam sposób, różnią się one oczywiście przyspieszeniem, promieniem skrętu etc. Na prowadzony pojazd możesz patrzeć z zewnątrz i za pomocą myszki możesz się rozglądać wokoło [023]. Klikając klawisz "C" przenosisz się do kabiny i widzisz grę z perspektywy pierwszej osoby [024].
025
| 026
|
Aby skorzystać z maszyny musisz do niej podjechać [025] i ją podpiąć ("Q") - możliwość podpięcia danego urządzenia ilustruje ikonka w prawym-dolnym rogu ekranu [026]. Wiele ciągników posiada zaczepy zarówno z przodu jak i z tyłu - a więc np. kosiarkę do trawy możesz zamontować z przodu jak i z tyłu. Za każdym razem przy każdym z podłączonych sprzętów w lewym-górnym rogu widzisz informację, co możesz nim zrobić (wraz z całą klawiszologią). Jeśli podłączysz dwie maszyny (jedną z przodu, drugą z tyłu) przełączasz się sterowaniem pomiędzy nimi klawiszem "G".
027
| 028
|
Podczas poruszania się po świecie gry musisz uważać na wszelkie kolizyjne sytuacje np. z pojazdami w ruchu ulicznym, z drzewami etc. Pojazd, a szczególnie urządzenie zamontowane do niego może się na jakiejś rzeczy "zawiesić" - nawet kombajn na strachu na wróble [027]. Czasami sceny widziane w grze mogą być kuriozalne [028].
029
| 030
|
Musisz także uważać na wodę - pojazd może ci do niej wjechać [029]. Jeśli pojazd zawiesi ci się bezpowrotnie na jakimś obiekcie bądź wpadnie do wody możesz go sprzedać i kupić ponownie jednak będziesz wtedy stratny finansowo. Dobrym sposobem jest skorzystanie z opcji "przywróć pojazdy" na ekranie wczytania gry [030]. Dzięki niej wszystkie twoje pojazdy i maszyny wracają na teren farmy. Ta możliwość ma wadę - aby kontynuować wszystkie przerwane prace na polu musisz ponownie wyjechać wszystkim z tereny farmy.
Tankowanie pojazdów
031
| 032
|
Ostatni pasek na dole ekranu prezentuje poziom paliwa w danym pojeździe [031]. Aby zatankować pojazd udaj się tuż obok swojego domu, gdzie znajduje się zbiornik z paliwem. Zatrzymaj się tuż obok niego [032] i wciśnij "R", a zapas paliwa zacznie się uzupełniać (co oczywiście kosztuje i chwilę trwa).
Pory dnia
033
| 034
|
Chociaż posiadasz swój dom nigdy nie udajesz się na spoczynek - na gospodarstwie Symulatora Farmy 2011 praca trwa cały dzień i noc. W opcjach gry możesz ustalić jak szybko ma upływać czas w grze - może on płynąc w tempie rzeczywistym (godzina czasu realnego = godzina w grze), poprzez dwukrotne, czterokrotne itd. przyspieszenie, aż do 60-krotnego (dzień w grze trwa wtedy 24 minuty rzeczywiste). Praca w nocy [033] niczym nie różni się dla ciebie od tej w dzień nie licząc oczywiście ciemności. Jednak także podczas nocnej pory możesz wykonywać wszystkie gospodarskie czynności bez ograniczeń [034].
Zatrudnienie pracownika
035
| 036
|
Przy prowadzeniu działalności gospodarskiej przy wielu pracach możesz się posłużyć pracownikami najemnymi. Za każdym razem gdy wsiądziesz do pojazdu w lewym-górnym rogu możesz zobaczyć czy do pracy danym sprzętem np. żniwiarką możesz zatrudnić pracownika ("H") [035]. Jeśli tak wystarczy, że siedząc w ciągniku wciśniesz "H", a przejmie go automatycznie najęty pracownik i zacznie wykonywać daną pracę [036] (o ile jest taka możliwość).
037
| 038
|
Pamiętaj, że w poradniku przy każdej pracy znajdziesz informację, czy do danej pracy możesz nająć pracownika. W każdej chwili możesz odwołać zatrudnionego - wystarczy dostać się do pojazdu (wsiąść bądź przeskakiwać między pojazdami korzystając z "TAB") i wcisnąć "H" - maszyna się zatrzymuje i przechodzi pod twoją kontrolę. Oczywiście za swoją pracę najemnicy pobierają przez cały czas wykonywania obowiązków drobną opłatę - widzisz jak pieniądze powoli ci ubywają w prawym-dolnym rogu ekranu.
Pracownicy najemni są nieocenioną pomocą przy pracy na gospodarstwie. Niestety czasami (o wiele rzadziej niż w Symulatorze Farmy 2009, ale jednak się to zdarza) popełniają błędy np. omijają obszary, którymi mieli się zająć nie orając, siejąc, czy kosząc danego wąskiego fragmentu [037]. Ponadto zdarza im się podczas zawracania poza obrębem pola "zawieszać się" na jakiejś przeszkodzie np. drzewie, moście [038] etc. Dlatego należy co jakiś czas sprawdzać jak im idzie wykonywanie obowiązków i w razie potrzeby reagować.
Tempomat
To narzędzie bardzo ułatwiające nam grę. Klawisze od "1" do "3" (+ "4" żniwny) ustalają tempo poruszania się ciągnika bądź kombajnu. Podczas prac w polu nie musisz więc cały czas trzymać strzałki służącej za gaz. Rozpoczynając pracę wciskasz jeden z klawiszy tempomatu i regulujesz pojazd tylko w zakresie trzymania się obranej trasy. Tempomat przydaje się nie tylko podczas pracy w polu. Także poruszając się po otoczeniu możesz wcisnąć "3" i dbać tylko o właściwy kierunek. Pamiętaj tylko, że wciśniecie gazu bądź hamulca automatycznie wyłącza tempomat (możesz go ponownie włączyć klikając jeden z klawiszy za niego odpowiedzialnych). Każdy maszyna ma swoje tempo pracy - jeśli ustawisz tempomat na za wysokim biegu maszyna nie będzie należycie wykonywać rzeczy, do której została stworzona, prawdopodobnie po chwili zbyt szybkiej jazdy zerwie się z uchwytu przy ciągniku. Pamiętaj, że dotyczy to tylko momentów pracy maszyny - transportować je możesz jadąc z pełną prędkością (czyli o ile nie są opuszczone/uruchomione).