Otoczenie gry | Elementy gry Symulator Farmy 2011 poradnik Symulator Farmy 2011
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Otoczenie gry
Świat gry
Legenda:
Obiekty kluczowe: | Pozostałe miejsca: |
A - farma B - pastwisko C - sklep D - młyn E - browar F - port | G - mleczarnia H - miasteczko I - ruiny J - tartak K - młyn wodny L - punkt widokowy M - wjazd na punkt widokowy N - wiadukt kolejowy O - latarnia morska P - wieża ciśnień R - labirynt z żywopłotu |
Farma
001
| 002
|
Zaczynasz grę na swojej farmie, tuż przy swoim domu (do którego jednak nie możesz wejść, nie możesz także wsiąść i poprowadzić stojącego na podjeździe auta). Tuż obok żywopłotu znajduje się żółta cysterna z paliwem [001] - tutaj tankujesz swoje pojazdy. Obok domu znajdują się cztery silosy [002] będące magazynem na cztery rodzaje koszonego w grze zboża. Obok nich znajduje się miejsce, gdzie następuje zrzut zboża z przyczepy.
003
| 004
|
Po drugiej stronie placu znajduje się stodoła wraz z pasem transmisyjnym [003]. W pierwszych wersjach gry (bez wgrywania patchy) dolna część pasa transmisyjnego jest zabudowana. Za pomocą tego pasa do stodoły trafiają zwiezione przez ciebie belki ze słomą lub sianem. Tuż obok stodoły znajduje się pojemnik z nawozem chemicznym - napełniasz tutaj maszyny do prowadzenia oprysków. Za stodołą znajduje się garaż, w którym - jeśli chcesz - możesz parkować swoje pojazdy i maszyny. Jednak nie ma takiej potrzeby gdyż plac jest wystarczająco duży. Obok stodoły znajduje się budynek gospodarczy [004], a tuż przy nim worki ze zbożem - tutaj napełniasz siewniki.
Pola
005
| 006
|
To na nich prowadzisz swoją działalność. Na pustych polach [005] orzesz i zasiewasz, a ziemia daje ci plon [006], który kosisz i sprzedajesz - taki jest zasadniczy mechanizm rozgrywki. W świecie gry pól jest mnóstwo: mniejsze i większe, prostokątne i w nieregularnych kształtach. Wszystkie są do twojej dyspozycji.
Sklep
007
| 008
|
Sklep znajduje się tuż za budynkami twojego gospodarstwa na zachodzie. Aby z niego skorzystać możesz się udać do niego pieszo bądź jadąc jednym z posiadanych pojazdów - gdy wejdziesz na zielony marker przy drzwiach [007] ujrzysz menu zakupów [008]. Jednak nie musisz wcale się do sklepu udawać. Możesz też "połączyć" się z nim - kliknij "P", a znajdziesz się od razu w menu kupowania.
009
| 010
|
Tutaj w kilku zakładkach na górze znajdują się wszystkie dostępne maszyny i urządzenia w grze, a także krowy. Możesz tutaj kupować nowe rzeczy oraz sprzedawać posiadane. Gdy zdecydujesz się na jakąś rzecz kliknij "Kup" [009], wyjdź ze sklepu, a znajdziesz ją tuż obok niego [010]. Niestety nawet, jeśli nie udawałeś się do sklepu, aby dokonać zakupów musisz się tam udać by zabrać stamtąd zakupioną rzecz. Chyba, że jest to pojazd - wtedy wciśnij kilka razy "Tab" dopóki przeskakując pomiędzy posiadanymi pojazdami nie znajdziesz się w nowo zakupionym.
Pastwisko
011
| 012
|
Pastwisko z krowami i całą infrastrukturą znajduje się daleko na północy od twojego gospodarstwa i zaznaczone jest ikonką krowy [011]. Dotrzesz tam [012] przez most asfaltową drogą, następnie zjeżdżasz z niej w lewo na polną szosę.
013
| 014
|
Znajduje się tutaj [013] (od lewej): zbiornik na gnojowicę, miejsce składowania obornika, miejsce na zrzucenie z wywrotki sieczki kukurydzianej dla krów, koryto na skoszoną trawę dla krów. W drugiej części za budynkiem znajduje się dojarka, a obok budynku znajduje się cysterna na mleko [014] - jednak w przypadku tych elementów wszystko w grze dzieje się automatycznie.