Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Syberia - poradnik do gry

Syberia - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

[Część III] Komkolzgrad | Solucja Syberia poradnik Syberia

Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019

Część III - Komkolzgrad

Pociąg znów się zatrzymuje. Powodem jest jak zwykle potrzeba nakręcenia lokomotywy. Tym razem znajdujemy się w Rosji w przemysłowym mieście Komkolzgrad. Kate udaje się na poszukiwanie urządzenia do nakręcania, a tchórzliwy Oscar zostaje w pociągu. Wokoło pustki, wszędzie widać jedynie pokryte rdzą urządzenia i budynki.

Po prawej stronie peronu znajdują się zamknięte drzwi do wnętrza kopalni oraz olbrzymi posąg przedstawiający "towarzysza" z sierpem i młotem. Po drabince znajdującej się na nodze automatu dostajemy się do środka. W kabinie znajduje się pulpit sterowniczy oraz nad łóżkiem półka. Znajdujemy na niej wajchę, cylinder do pozytywki oraz szkic Hansa. Wajchę wkładamy w szczelinę w pulpicie sterowniczym.

1 - [Część III] Komkolzgrad | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
Następnie przesuwamy ją do przodu - [Część III] Komkolzgrad | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry

Następnie przesuwamy ją do przodu. Jeśli zrobimy to raz dojedziemy do czegoś w rodzaju balkonu (tam widzimy przez dziurę wnętrze magazynu - jeszcze nie możemy się do niego dostać). Jeśli przesuniemy wajchę dwa razy (lub drugi raz) to dojedziemy do pociągu. Po naciśnięciu czerwonego guzika na pulpicie lokomotywa zostanie nakręcona. Żeby wysiąść musimy wrócić automatem do pierwotnej pozycji.

Kiedy Kate schodzi z drabiny z pociągu wybiega jakiś człowiek i znika w budynku kopalni. Pędzimy do pociągu. Okazuje się, że Oscar został pozbawiony dłoni i mimo że pociąg jest gotowy do jazdy, nie możemy ruszyć. Na podłodze wagonu, obok łóżka, leżą obcęgi zostawione przez złodzieja. Dzięki nim będziemy mogli wyciąć większą dziurę w ścianie magazynu. Idziemy zatem do ogromnego automatu, przesuwamy wajchę raz i wchodzimy na "balkonik". Używamy narzędzia na ścianie magazynu i dostajemy się do środka. Tam zaopatrujemy się w iskrownik (spark plug). Przez okienka możemy również obejrzeć ogromne maszyny stojące wewnątrz kopalnianych budynków. Wracamy na peron.

2 - [Część III] Komkolzgrad | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
Po lewej stronie peronu znajduje się winda, którą wzywamy po przez przesunięcie dźwigni - [Część III] Komkolzgrad | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry

Po lewej stronie peronu znajduje się winda, którą wzywamy po przez przesunięcie dźwigni. Zjeżdżamy na dół do szybu kopalnianego. Tam znajduje się nieczynny generator prądu oraz szyb wentylacyjny. Korytarz ginie w ciemnościach i Kate boi się dalej iść. Dzięki iskrownikowi możemy uruchomić generator i oświetlić szyb. Teraz Kate odważnie idzie na przód. Znowu wjeżdża windą na górę.

3 - [Część III] Komkolzgrad | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
Po wyjściu z windy kierujemy się w prawą stronę ekranu - [Część III] Komkolzgrad | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry

Po wyjściu z windy kierujemy się w prawą stronę ekranu. Dochodzimy do ogromnych organów i na nich znajdujemy śrubokręt. Wracamy i koło windy otwieramy ciężkie przesuwane drzwi prowadzące na peron (nie wychodzimy). Idziemy w lewo i trafiamy do pomieszczenia z drabinką. Jest do niej przykręcona tabliczka. Odkręcamy ją za pomocą śrubokręta. Wchodzimy na górę i skręcamy w lewo.

4 - [Część III] Komkolzgrad | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
Na górze stajemy twarzą w twarz ze złodziejem rąk Oscara - [Część III] Komkolzgrad | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry

Na górze stajemy twarzą w twarz ze złodziejem rąk Oscara. Nazywa się Serguei (Siergiej) Borodine i jest dyrektorem fabryki w Komkolzgradzie. Po jej zamknięciu przekształcił ją w ogromne organy, które miały by kiedyś służyć divie operowej - Helenie Romanski. Siergiej dosłownie oszalał na jej punkcie. Ręce, które ukradł Oscarowi zamontował automatycznemu pianiście i zwróci je dopiero wtedy, gdy Helena pojawi się w fabryce i zaśpiewa dla niego. Kate proponuje mu, że sprowadzi śpiewaczkę do Komkolzgradu. (Drugi raz klikamy na zakładkę Mission.) Siergiej zgadza się na taki układ i opuszcza ruchome muzeum poświęcone Helenie, żeby Kate mogła się czegoś o niej dowiedzieć.

W muzeum w szufladzie znajdujemy album na temat divy i listy Siergieja do Heleny. Niestety nigdy nie dotarły one do adresatki z powodu złego adresu.

5 - [Część III] Komkolzgrad | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
Oglądając album zauważamy, że Helena śpiewała kiedyś z Franckiem Malkovitchem - tym samym, z którym spotka się mama Kate ( - [Część III] Komkolzgrad | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry

Oglądając album zauważamy, że Helena śpiewała kiedyś z Franckiem Malkovitch'em - tym samym, z którym spotka się mama Kate (!!!). Dzwonimy do niej. Z rozmowy dowiadujemy się, że Helena przebywa obecnie w mieście Aralbad. Wracamy, więc do dyrektora i przekazujemy mu nowinę (zakładka Aralbad), po czym prosimy o pomoc w dostaniu się tam (zakładka mission). Dyrektor nie dysponuje żadnym pojazdem, ale zna kogoś, kto nam pomoże. Jest to stary pilnujący kosmodromu ex kosmonauta Dostaniemy się do niego za pomocą kolejki (monorail), którą obsłuży Siergiej.

6 - [Część III] Komkolzgrad | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
7 - [Część III] Komkolzgrad | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry