Zawieszenie | Trening Superbike 2001 poradnik Superbike 2001
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Zawieszenie
F - przód motocykla (front)
R - tył motocykla (rear)
Preload
Regulacja twardości zawieszenie czyli napięcia wstępnego sprężyn. Odpowiednie wywarzenie ma znaczący wpływ na komfort jazdy poprzez pożądane zachowanie motocykla przy np. dużych prędkościach. Za obniżenie odpowiada przesuwanie suwaka w kierunku wartości "minimum", a za podwyższenie "maximum".
Spring
Kontrola sprężyn. Ustawione na soft powodują mniejszą stabilność prowadzonego motocykla podczas przyśpieszania oraz hamowania. W zamian nie będziesz miał problemów podczas pokonywania wszelkich nierówności. Przy zdecydowaniu się na mocne (hard) sytuacja jest zgoła odwrotna. Kłopotliwe podskoki na wybrzuszeniach terenowych ale za to większa dokładność ruchu podczas odkręcania gazu lub hamowania.
Compression Damping
Ustawienie odpowiadające za dobicie, czyli siły z jaką koło idzie w górę w stosunku do reszty motocykla. Jej zmniejszenie (soft) spowoduje szybsze opadanie maszyny, natomiast zwiększenie będzie sprawiało wrażenie większej sztywności poprzez wolne opadanie.
Rebound Damping
To samo co wyżej tyle, że dotyczy odbicia. Inaczej mówiąc chodzi o "nacisk" na koło, które kieruje się na dół.