Konfiguracja motocykla | Trening Superbike 2001 poradnik Superbike 2001
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Konfiguracja motocykla
W chwilach kiedy doskonale radzisz sobie na trasie, trening powinien przypominać poligon doświadczalny. Mowa o aktywowaniu opcji manualnego ustawiania motocykla oraz własnoręcznym doborze opon. W zależności od charakterystyki toru, stylu jazdy, czy też warunków pogodowych, przydałoby się tak przestawić swoją maszynę aby jak najlepiej przystosować ją do właściwości trasy.
Przykładowo przy trasach typu Monza, gdzie jest dużo prostych i mało zakrętów dobrze by było ustawić skrzynie biegów na długie przełożenia aby osiągnąć jak największą prędkość ogólną. W tą samą stronę najlepiej też przesunąć układ kierowniczy, amortyzatory i sprężyny. Na takich torach, ryzyko kontaktu z okalającymi drogę muldami przecież nie należy do powszechnych, a wolne skręty powinny służyć ciągłości jazdy i na jak najmniejszej stracie wypracowanej prędkości.
Na torach krętych (np. Oschersleben) należy postąpić odwrotnie. Szybkie zmiany biegów, w celu osiągnięcia nagłego wzrostu szybkości, a także zwiększenie sterowalności maszyny, po to aby wchodzenie w zakręty odbywało się bardziej dynamiczniej. Giętkość sprężyn powinna być lekarstwem na poboczne wybrzuszenia. Oczywiście, tam gdzie występuje niezależne od układu trasy ryzyko podskoków, również warto zastanowić się daniem sporo luzu sprężynom. Ewentualna wywrotka może być decydująca w końcowym rozstrzygnięciu rundy.
Zostało jeszcze 60% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie