Poradnik do gry - Umiejętności | Summoner poradnik Summoner
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Umiejętności jest mnóstwo, ale przytoczę moim zdaniem kluczowe dla konkretnych postaci:
- SWORD, AXE, BLUNT - jeżeli zdecydujemy się na używanie konkretnej broni warto zainwestować w tą zdolność.
- SUMMONING - zdolność Josepha, im wyższy poziom tym lepsze statystyki przywoływanych gości.
- BACKSTAB - bezwzględnie najważniejsza zdolność nie tylko dla Flece. W miarę możliwości podciągnąć na maksymalny poziom. Jej dokładne działanie wyjaśnię w punkcie "walka".
- TRIP - pozwala podciąć przeciwnika, a ten leżąc jest bezbronny wobec naszych ataków.
- APPRISE - tylko Rosalind, pozwala zdobyć informacje o przeciwniku (punkty życia, uderzenia, obrona, silne i słabe punkty).
- CRITICAL HIT - pozwala zadać podwójne obrażenia.
- KICK - kopnięcie jest drugim najsilniejszym ciosem za BACKSTAB-em. Wymaga kilku sekund "skupienia", ale potrafi zadać do 300 punktów obrażeń, dodatkowo odrzucając przeciwnika.
- DODGE - zwiększa szansę odparci ataków z kilku stron. Bardzo przydatne w późniejszych etapach, gdzie przeciwnik nie tylko jest bardzo silny, ale także ma przewagę liczebną.
bez magicznego wsparcia poziom zdolności może osiągnąć maksymalnie wartość 10.
przy każdym skoku o poziom otrzymujemy nowe umiejętności na minimalnym poziomie i pulę dwóch punktów do podziału (niewykorzystane sumują się i można je wykorzystać w dowolnym momencie)
Niektóre z umiejętności są aktywne, inne należy uruchomić z menu zdolności (klawisz "S") np. trip, apprise.