Rozdział 4 Powrót na Kashyyyk - solucja Jedi Upadły zakon / Fallen Order Star Wars Jedi Fallen Order poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 27 listopada 2019
Na tej stronie poradnika do gry Star Wars Jedi: Upadły Zakon znajduje się opis przejścia drugiej wizyty na planecie Kashyyyk w czwartym rozdziale kampanii. Do zbadania jest nowy rozległy region Shadowlands, który nie był dostępny w trakcie pierwszej wizyty na Kashyyyk. Poniższy fragment solucji informuje jak dotrzeć do Shadowlands i jak poprawnie zaliczyć długą wspinaczkę na szczyt wielkiego drzewa.
- Dotarcie do nowo odblokowanej ścieżki na Kashyyyk
- Dotarcie do regionu Shadowlands
- Wspinaczka na szczyt wielkiego drzewa
Dotarcie do nowo odblokowanej ścieżki na Kashyyyk
Ponownie musisz odwiedzić planetę Kashyyyk i skorzystać ze zdobytych w rozdziale 3 umiejętności do odblokowania przejść do dalszych obszarów planety. Na potrzeby kontynuowania głównej fabuły musisz w pierwszej kolejności powrócić do Imperialnej rafinerii (Imperial Refinery). Możesz wybrać dowolną ścieżkę, np. tę zakładającą przejście po dachu gdzie w rozdziale 3 doszło do wielkiej bitwy.
Właściwy cel podróży to sąsiadująca z rafinerią lokacja Overgrown Pass. Możesz skorzystać ze ścieżki z powyższego obrazka lub z lewej, przy czym w tym drugim przypadku spodziewaj się napotkania potworów.
Obie ścieżki doprowadzą cię w to samo miejsce - do pokazanego na obrazku podniesionego mostu w obszarze Overgrown Pass. Musisz użyć przyciągnięcia Mocy po to żeby opuścić most.
Bądź gotowy na odparcie ataku latającego potwora Mykal. Stworzenia te najłatwiej jest eliminować korzystając z przyciągnięcia Mocy, gdyż nie mogą obronić się przed takim atakiem. Przejdź kawałek dalej i dla odmiany użyj pchnięcia Mocy do opuszczenia nowej konstrukcji. Tuż obok znajduje się punkt medytacji.
Dotarcie do regionu Shadowlands
Użyj przyciągnięcia Mocy na wiszącej linie i po złapaniu jej rozbujaj się żeby doskoczyć do oddalonej półki. W okolicy przebywa kilku Szturmowców, ale są oni łatwi do pokonania i można ich też zrzucać pchnięciem Mocy w przepaść.
Zeskocz z półki i zalicz zjazd. Od razu po zakończonym zjeździe rozpraw się ze Szturmowcem z ciężkim blasterem. Pokonaj kolejnego przeciwnika i dotrzyj do panelu nadającego się do zhakowania przez BD-1. Po znalezieniu się na zewnątrz wyrusz w stronę nowych Szturmowców. Uważaj na wrogów z wyrzutniami rakiet z lewej wieży obserwacyjnej. Warto użyć pchnięcia Mocy na jednej z wystrzelonych rakiet. Może ona powrócić do wrogów i zabić ich wszystkich w pojedynczej eksplozji.
Kieruj się w stronę wieży, którą okupowali wspomniani wrogowie z wyrzutniami. Po drodze musisz przyciągnąć do siebie linę i skorzystać ze ściany do wspinaczki. Cala może zaatakować pająk i stanie się tak jeśli z potworem nie rozprawili się wcześniej Szturmowcy.
Po znalezieniu się w wieży możesz złapać się liny i rozpocząć długi zjazd (powyższy obrazek). Cal dotrze dzięki temu do nowego dużego regionu Kyyyalstaad Basin. Pełna eksploracja tej lokacji nie jest oczywiście obowiązkowa. Po puszczeniu się liny wylądujesz w wodzie, ale możesz łatwo wyjść na brzeg i znaleźć punkt medytacji.
Wybierz główną drogę prowadzącą do pobliskiej groty i rozpraw się po drodze z małymi potworami. W jaskini uważaj na mięsożerne rośliny Jaw Plant. Domyślnie są one "otwarte", ale kilka sekund po tym jak się na którejś ustawisz roślina "zamknie się" (przykład takiej sytuacji na obrazku). Cal otrzyma obrażenia i będzie musiał uwolnić się z paszczy (wciskaj szybko wskazany przycisk). Warto zaznaczyć, że roślin nie musisz całkowicie unikać. Przebiegnięcie czy odbijanie się od nich jest możliwe, ale musisz szybko z każdej schodzić zanim zareaguje i zatrzaśnie się.
Innym unikalnym zagrożeniem w jaskini są czerwone kwiaty, które powoli wysuwają się i dążą do wysysania zdrowia z bohatera. Nie możesz ich niszczyć, ale możesz odpędzać się od nich mieczem świetlnym. Wysuwają się one ponadto na tyle wolno, że zazwyczaj można im swobodnie uciec.
Podążaj główną ścieżkę przez grotę, która doprowadzi cię do liny. Na górnym poziomie spotkasz szturmowców w towarzystwie mięsożernych roślin. Najlepiej pozwolić na to żeby niektórzy wrogowie zostali pożarci lub "pomóc im" w tym spychając ich pchnięciem Mocy. Na koniec zostaw sobie Purge Troopera. Najlepiej oddalić sie od roślin i dopiero wtedy przystąpić do walk z nim. Zmniejszy to ryzyko, że Cal w ferworze walki stanie na jakiejś roślinie i zostanie chwilowo uwięziony.
W dalszej fazie przemarszu nagle znajdziesz w pobliżu dużego skupiska czerwonych kwiatów. Odpędź się mieczem świetlnym od tych najbliższych, a następnie rozpocznij wspinaczkę, w trakcie której nie zatrzymuj się. Kwiaty powoli wysuwają się i żaden z nich nie powinien "dogonić" głównego bohatera.
Uważaj na większe potwory, które najlepiej jest atakować po kolei. Możesz też dużo biegać żeby nie stać się łatwym celem. Dotrzyj do miejsca przebiegnięcia po ścianach. Główny bohater dotrze do nowej dużej lokacji - jeziora Origin Lake.
Na brzegu znajduje się punkt medytacji. Popłyń dalej i dotrzyj do obszaru gdzie przebywają dwa duże pająki. Walka z nimi nie jest obowiązkowa. W aktualnie badanej lokacji znajdują się zielone rośliny Lung Plant mogące katapultować głównego bohatera. Nie zadają one jakichkolwiek obrażeń, tak więc możesz je traktować jako trampoliny. Pierwszą tego typu roślinę znajdziesz obok obszaru z pająkami (powyższy obrazek).
Rozpraw się z potworami i kontynuuj eksplorację okolicy. W trakcie wspinaczki pomóż sobie złapaniem się liany z wykorzystaniem przyciągnięcia Mocy. Docelowo musisz dotrzeć na półkę, na której będą stali sojusznicy. Porozmawiaj z Mari Kosan i towarzyszącym jej wodzem Tarffulem. Otrzymasz aparat do oddychania pod wodą, który będzie pomocny w dotarciu do drzewa Origin Tree.
Śmiało wskocz do wody. Cal może teraz nurkować (przytrzymuj Kwadrat / X grając na padzie). Oprócz znalezienia drogi do celu pod wodą możesz natrafiać także na nowe skrzynie z lootem, które wcześniej były niedostępne.
Podwodna część obszaru Region Lake nie jest bardzo rozległa, aczkolwiek jeśli chcesz jak najszybciej awansować dalej skup się na przepłynięciu przez cieśninę. Po wyjściu z wody możesz odbić się od nowej rośliny i złapać ściany wspinaczkowej.
Na górze szturmowcy będą walczyli z potworami i podobnie jak w poprzednich tego typu walkach warto początkowo stać z boku i obserwować przebieg bitwy w oczekiwaniu na wyłonienie jej "zwycięzców". Po zlikwidowaniu zagrożenia wyrusz prosto, a dotrzesz do regionu Shadowlands.
Wspinaczka na szczyt wielkiego drzewa
Wskocz do małego zbiornika, zanurkuj i przepłyń do kolejnej lokacji. Po wyjściu z wody rozpocznie się zjazd po śliskim podłożu. Odbij się, złap ściany wspinaczkowej i przemieszczaj w bok. Pojawią się nowe czerwone kwiaty, ale jeśli nie zatrzymasz się po drodze, to nie będą one w stanie dosięgnąć Cala.
Doskakuj do kolejnych mięsożernych roślin i pamiętaj o tym żeby na żadnej z nich nie zatrzymać się na dłużej. Złap się nowej ściany z winoroślami i ponownie "uciekaj" przed czerwonymi kwiatami aż dotrzesz w bezpieczne miejsce. Powtórz ten schemat raz jeszcze z pobliską ścianą wspinaczkową.
Dotrzesz do lokacji z kolejnymi Szturmowcami i z racji dzielącej cię od nich odległości bardzo pomocne będzie odbijanie pocisków blasterów. Zainteresuj się liną, którą można złapać z użyciem przyciągnięcia Mocy. Doskocz dzięki niej do nowej ściany do wspinaczki.
Kontynuuj niezbyt skomplikowaną wspinaczkę. Wdrap się po linie i dotrzyj do punktu medytacji. W miejscu z obrazka do zaliczenia jest sekwencja skoków i w zrealizowaniu planu pomogą ci nowe rośliny, od których można się odbijać. Na górze do pokonania są szturmowcy i będzie wśród nich Purge Trooper władający młotem Electrohammer. Zostaw go sobie na koniec i w trakcie pojedynku polegaj na tym, że jego ataki są dość powolne. Atakuj go gdy po nieudanym uderzeniu będzie starał się przygotować do wyprowadzenia kolejnego ataku.
Wyrusz w stronę wysoko zawieszonych chatek. Po dotarciu do ostatniej z nich pojawi się maszyna latająca z Dziewiątą Siostrą na pokładzie. Nie dojdzie do walki z nią już teraz, ale okolica zostanie ostrzelana i po odzyskaniu kontroli nad Calem będziesz zjeżdżał po śliskim podłożu. W trakcie zjazdu skacz żeby omijać przepaście.
Znajdziesz się obok kilku mięsożernych roślin. Musisz docierać do kolejnych roślin i w celu wylądowania na drugiej w kolejności roślinie wymagane będzie zaliczenie krótkiego biegu po ścianie. Złap się ściany z winoroślami i w poznany sposób uciekaj przed czerwonymi kwiatami. Musisz puścić się i ponownie zaliczyć zjazd. Jest on nieco trudniejszy, gdyż zakłada odbijanie się od roślin oraz przebieganie po fragmentach ścian.
Zjazd zakończy się wpadnięciem do wody. Przepłyń na drugi koniec zbiornika gdzie na brzegu znajdziesz nowy punkt medytacji. Na górnej półce przebywa grupa potworów. W trakcie walk staraj się eliminować je po kolei i w szczególności uważać na odpalane przez kreatury czerwone ataki. Warto zaznaczyć, że walki nie są obowiązkowe, bo równie dobrze możesz od razu wyruszyć dalej. Do kolejnej lokacji prowadzi duży otwór na jednym z górnych poziomów lokacji.
Po drodze wymagane będzie doskoczenie do ściany wspinaczkowej oraz przebiegnięcie po bocznych pionowych ścianach. Docelowo musisz dotrzeć do miejsca załączenia się nowego wspomnienia z przeszłości (flashback). Cal nauczy się podwójnych skoków (Jedi Flip), które będą bardzo pomocne w docieraniu w niedostępne miejsca.
Podwójne skoki aktywuje się w bardzo łatwy sposób - musisz w trakcie skoku ponownie wcisnąć ten sam przycisk. Musisz od razu zacząć używać tej umiejętności żeby doskakiwać do wyżej położonych półek. Pozwoli ci to dotrzeć do punktu medytacji (odblokowane zostały do zakupu nowe umiejętności).
W miejscu gdzie wisi lina możesz przetestować inne zastosowanie dla podwójnych skoków - pozwalają one doskakiwać do bardziej oddalonych lin, ścian do biegania, ścian wspinaczkowych i innych tego typu elementów otoczenia. Nie zapominaj o tym, że przyciągnięcie Mocy możesz aktywować także w trakcie lotu, nie tylko stojąc na stabilnym podłożu.
Na polanie spodziewaj się ataku kolejnych latających kreatur Mykal. Tak jak wcześniej, najlepsza taktyka działania to używanie na nich przyciągnięcia Mocy po to żeby móc je bezproblemowo zabić mieczem świetlnym.
Złap się liny i zacznij się po niej wspinać. Pilnuj się podczas przechodzenia po konarach wielkiego drzewa, bo łatwo o pomyłkę i spadnięcie w przepaść. Przed tobą kolejne sekcje wspinaczkowe. Używaj przyciągnięcia mocy na wiszących linach i w razie potrzeby pomóż też sobie podwójnymi skokami. Liniowa wspinaczka doprowadzi cię do kolejnego punktu medytacji.
W miejscu z obrazka trzeba przebiec po kilku ścianach w serii. W końcowej części każdego biegu po danej ścianie wykonuj podwójny skok w stronę kolejnej, sąsiednie ściany. Zagwarantuje ci to, że Cal nie pobiegnie za bardzo w dół i że cała sekwencja z biegania po ścianach nie zostanie zawalona.
Po kilku chwilach dotrzesz do gniazda rannego dużego ptaka Shyyyo. Załączy się filmik z uleczenia go.
Udaj się na koniec dużej gałęzi i wciśnij przycisk interakcji żeby wdrapać się na grzbieg Shyyyo. Bohater zaliczy malowniczy przelot do nowej lokacji. Wielkimi krokami zbliża się konfrontacja z Dziewiątą Siostrą, której omówienie znajdziesz na kolejnej stronie opisu przejścia.