Rozdział 1 Bogano - solucja Jedi Upadły zakon / Fallen Order Star Wars Jedi Fallen Order poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 27 listopada 2019
Na tej stronie poradnika do gry Star Wars Jedi: Upadły Zakon znajduje się opis przejścia pierwszego rozdziału kampanii. Rozgrywa się on w całości na planecie Bogano. Główny cel wizyty to dotarcie do skarbca znajdującego się na wzgórzu. Po drodze bohater musi rozwiązywać zagadki, walczyć z potworami i zaliczać sekcje platformowe. Cal nauczy się też biegania po ścianach.
Statek drużyny
Rozdział rozpoczyna się na pokładzie statku Mantis, którego będziesz używał do podróżowania po galaktyce. Poznasz tu dwóch pierwszych sojuszników - to Cere i Greez. Po odzyskaniu kontroli nad Calem możesz rozejrzeć się po statku lub od razu dotrzeć do interaktywnej gitary. Skorzystanie z niej załączy cut-scenkę i bohaterowie wylądują na planecie Bogano.
Bogano - początek eksploracji
Poniższy opis przejścia dotyczy wyłącznie czynności niezbędnych do awansowania w głównym wątku fabularnym gry. Bogano to pierwsza planeta oferująca możliwość opcjonalnej eksploracji. Wszystkie dodatkowe aktywności i walki opisaliśmy w osobnym rozdziałach Sekrety, Zagadki, Grobowce i Bossowie.
Niedługo po rozpoczęciu eksploracji Bogano po raz pierwszy natrafisz na punkt medytacji. Punkty te są bardzo ważne. Ich głównym zastosowaniem jest zapisywanie stanu gry - na wypadek śmierci powrócisz do ostatnio odwiedzonego punktu medytacji. Oprócz tego pozwalają one na odpoczynek (odnowienie pasków zdrowia i Mocy) oraz na rozdysponowywanie punktów rozwoju. Wydaj od razu pierwszy punkt rozwoju żeby zakupić umiejętność Overhead Slash (silny atak mieczem świetlnym).
Cal w tym samym miejscu spotka przyjaźnie nastawionego droida BD-1, który będzie mógł mu towarzyszyć. Umiejętności droida są niestety chwilowo zablokowane, bo trzeba go najpierw naprawić.
Doskocz do interaktywnej ściany z winoroślami, złap się jej i wdrap na górę. Obejrzyj samouczek z używania holomapy - będziesz mógł z niej swobodnie korzystać dopiero po naprawieniu BD-1.
Przeskakuj na kolejne półki i dotrzyj do miejsca, w którym można zaliczyć zjazd na linie. W okolicy jest nowy punkt medytacji.
Wejdź na szynę i zacznij po niej przechodzić. Po dotarciu do ściany wciśnij przycisk opuszczenia się żeby złapać się szyny górnymi kończynami. Przedostań się do wnętrza nowego pomieszczenia, wyląduj w nim i pokonaj pierwszego potwora Bog Rat.
Podejdź do dużego pracującego wentylatora i użyj na nim mocy spowolnienia. Pozwoli ci to przejść pomiędzy wolno poruszającymi się łopatkami. Obejrzyj cut-scenkę z naprawienia BD-1. W tym samym pomieszczeniu jest stół warsztatowy, dzięki któremu można modyfikować miecz świetlny. Chwilowo niemal wszystkie ulepszenia są zablokowane i będziesz mógł jedynie zmienić kolor miecza.
Wkrocz do ciemnej lokacji. Możesz przytrzymać przycisk bloku i oświetlać sobie drogę mieczem. Złap się winorośli i zalicz krótką wspinaczkę.
Podejdź do kabli i spróbuj zaatakować je mieczem świetlnym. Cal zostanie porażony prądem, ale to zaplanowana akcja, gdyż jest to tutorial z leczenia bohatera przez towarzyszącego mu droida. Początkowo będziesz dysponował dwoma ładunkami leczniczymi, ale w miarę przechodzenia gry można odnajdywać nowe pojemniki i zwiększać maksymalną liczbę regeneracji. Zapas leczeń odnawia się dzięki udaniu się na odpoczynek w punkcie medytacji.
Bogano - dotarcie do skarbca
Począwszy od tego miejsca możesz swobodnie korzystać z holomapy. Jest na niej zaznaczony m.in. skarbiec (Vault), którego zbadanie jest głównym celem wizyty na Bogano.
Powróć do centralnego pomieszczenia i wybierz zakręcane schody prowadzące na górę. W okolicy są nowe potwory Splox, aczkolwiek staczanie walk z nimi jest opcjonalne. Dotrzyj do nowej linki i zjedź po niej żeby dostać się na oddaloną półkę. Tu rozejrzyj się za kolejną linką (powyższy obrazek) umożliwiającą przedostanie się na dolne poziomy badanej lokacji.
Na dole oprócz nowych potworów Bog Rat (warto zająć się nimi w pierwszej kolejności) spotkasz także pojedynczego silniejszego potwora - przerośniętą ropuchę Oggdo. W trakcie walki dobrze jest polegać na technice odskakiwania na bok i atakowania ropuchy tuż po tym jak spudłuje ze swoim atakiem.
W trakcie jednego z ataków ropucha "zaświeci się" na czerwono (przykład na obrazku) i jest to sygnał, że nie można go zablokować. Odskocz na bok. Warto zaznaczyć, że możesz wykorzystać okazję i odciąć język ropuchy. Musisz w tym celu użyć na niej mocy spowolnienia, ustawić się obok języka i użyć miecza świetlnego. Czynność ta nie jest wymagana do zabicia ropuchy, ale nagrodzona zostanie osiągnięciem.
Wyrusz do lokacji, której pilnowała ropucha i zalicz wspinaczkę po winoroślach. Po drodze znajdziesz nowy punkt medytacji. Możesz opcjonalnie zbadać nową lokację lub kierować się prosto i od razu dotrzeć do miejsca załączenia się wspomnienia z przeszłości (flashback).
Grając jako młody Cal poznasz nową umiejętność - bieganie po ścianach (Wall Run). Zalicz krótką próbę żeby dotrzeć na półkę, na której stoi mistrz.
Po powrocie na Bogano musisz zawrócić i wyruszyć do obszaru, z którego przyszedłeś, a to dlatego, że bieganie po ścianach przyda ci się do dotarcia do niedostępnych wcześniej lokacji.
Docelowo musisz dotrzeć w pobliże pokazanej na obrazku windy (w okolicy tej walczyłeś wcześniej z ropuchą). Przebiegnij po ścianie żeby dotrzeć do windy i uruchom ją, by powrócić na górę.
Zerknij na holomapę - celem podróży jest obszar oznaczony na zielono. Zjedź po linie, obróć się w stronę miejsca gdzie można złapać się rozwieszonej liny i wdrap na górę.
Docelowo musisz dotrzeć do miejsca z powyższego obrazka. Należy tu przebiec po kilku ścianach w ramach pojedynczej akcji - odbijaj się od aktualnej ściany po tym jak zauważysz, że bohater zaczyna wytrącać na prędkości i spadać.
Wyrusz w stronę wzgórza, na którym znajduje się pradawny skarbiec (Ancient Vault). Skorzystaj z punktu medytacji i zbadaj tablicę z inskrypcjami. Wejście w interakcję z nią odblokuje wejście do Skarbca.
Podejdź do piedestału w centralnej części skarbca i wejdź w interakcję z nim. Wysłuchaj przemówienia hologramu Eno Cordovy. Poznasz swój kolejny cel podróży - to planeta Zeffo.
Bogano - Powrót na statek
Wyjdź ze skarbca, zejdź ze wzgórza i udaj się prosto. Uważaj na nową ropuchę, która się tu pojawi. Walka z nią nie jest obowiązkowa, aczkolwiek nie warto jej pomijać, bo można zainkasować cenne XP.
Po drodze ponownie załączy się kolejny hologram Eno Cordovy i dowiesz się również o planecie Dathomir. Docelowo musisz dotrzeć do pokazanych na obrazku drzwi. Otwarcie ich odblokuje jeden z wielu skrótów na Bogano. Przydadzą ci się one później na potrzeby opcjonalnej eksploracji powierzchni tej planety.
Zainteresuj się ścianą po prawej stronie. Możesz po niej przebiec i wykonać skok w stronę pionowej ściany z winoroślami. Złap się jej i wdrap na górę. Wyrusz w stronę statku kosmicznego drużyny i porozmawiaj z Cere. Po wejściu na pokład statku załączy się scenka przerywnikowa i zakończysz pierwszysz rozdział kampanii.