Rozdział 2 Zeffo - solucja Jedi Upadły zakon / Fallen Order Star Wars Jedi Fallen Order poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 27 listopada 2019
Na tej stronie poradnika do gry Star Wars Jedi: Upadły Zakon znajduje się opis przejścia z wizyty na planecie Zeffo w drugim rozdziale kampanii. Na tej stronie solucji uwzględniliśmy wyłącznie trasę przemarszu do Grobowca Eilram. Cal po drodze będzie musiał rozwiązywać zagadki, skakać po platformach oraz staczać walki z potworami i różnymi typami Szturmowców.
Statek drużyny
Główny bohater powróci na statek Mantis po załatwieniu wszystkich spraw na Bogano. Na pokładzie statku odblokowanych zostało kilka opcjonalnych aktywności, aczkolwiek jedynym obowiązkowym krokiem jest wejście w interakcję z mapą galaktyki. Wybierz z niej planetę Zeffo i przytrzymaj przycisk rozpoczęcia podróży w to miejsce. Przejdź na mostek kapitański i zaczekaj aż zostaniesz poproszony przez Greeza o to żeby usiąść na prawym fotelu. Załączy się filmik z wylądowania na Zeffo.
Na mapie galaktyki widoczna była też planeta Dathomir, aczkolwiek zbadanie jej już teraz nie jest wymagane na potrzeby głównego wątku fabularnego. Byłoby to zresztą niewskazane, gdyż na Dathomir na bohatera czekaliby silni przeciwnicy. Najlepiej odwiedzić tę plnaetę dopiero w dalszej części kampanii.
Przejście przez wioskę
Wybierz boczną górską ścieżkę sąsiadującą z lądowiskiem. Po przejściu po wąskiej belce natrafisz na potwory Scazz, aczkolwiek eliminowanie ich nie sprawia dużych kłopotów. Po drodze warto rozglądać się za bocznym wejściem do nieoświetlonej jaskini. Zbadanie jej jest opcjonalne, ale możesz w bardzo łatwy sposób znaleźć skrzynię Stem i zdobyć kanister zwiększający liczbę leczeń przez BD-1 o 1.
Docelowo musisz wybrać ścieżkę, która prowadzi w stronę wzgórza. Spotkasz na niej pierwszych Szturmowców. Pamiętaj, że w przypadku wrogów używających blasterów najlepszą taktyką jest odbijanie pocisków mieczem świetlnym.
Bohater docelowo dotrze do opuszczonej wioski (Abandoned Village). Przeszkodą w drodze do niej jest młyn wodny, przy czym pomoże ci on w przedostaniu się na drugą stronę. Użyj na nim mocy spowolnienia, dzięki czemu będziesz mógł wskoczyć na jedną z łopatek.
Na terenie wioski czekają cię liczne walki ze Szturmowcami. Najlepiej zaczynać od odbijania pocisków oddalonych wrogów żeby łatwo mieć ich z głowy. W trakcie walk ze Szturmowcami używającymi pałek elektrycznych najlepszą taktyką jest parowanie ich ataków.
Nie możesz wybrać najkrótszej drogi przez wioskę, gdyż w jej końcowej części znajduje się podniesiony metalowy most, którego nie możesz opuścić na aktualnym stadium gry. Rozglądaj się za pomarańczową krawędzią po prawej stronie, której można się chwycić i przedostać na dach jednego z budynków.
W okolicy spotkasz nowych Szturmowców z blasterami i ponownie próbuj odbijać mieczem ich pociski. Przejdź po rurze łączącej budynki i doskocz do dachu kolejnego budynku. Kilka kolejnych skoków pozwoli ci wydostać się z wioski. Na najbliższego Szturmowca najlepiej zeskoczyć. Skręć następnie w lewo i dotrzyj do punktu medytacji.
Dotarcie do ruin
Musisz przejść przez jaskinię i ponownie przydatne okaże się oświetlanie okolicy mieczem. Wybierz ścieżkę prowadzącą na wprost. Po drodze natrafisz na przełącznik, którego użycie doprowadzi do rozświetlenia jaskini.
Po znalezieniu się na zewnątrz uważaj na nowe potwory. Podejdź do obracającego się z dużą szybkością mechanizmu. Użyj na nim spowolnienia żeby "powstał" poziomy mostek, po którym będzie można przebiec.
W jednym z kolejnych obszarów przebywa nowa liczna grupa Szturmowców, aczkolwiek można ich zaatakować z zaskoczenia. Uważaj na pierwszego Szturmowca z wyrzutnią rakiet. Nie próbuj odbijać ani blokować wystrzeliwanych rakiet, choć możesz je spowalniać z użyciem Mocy. Unikaj ostrzału i staraj się zmniejszyć dystans do Szturmowca żeby go zabić gdy będzie przeładowywał broń.
Kolejna sekcja zakłada ponowne korzystanie z mocy spowalniania po to żeby móc przebiegać po poziomowych platformach. W przypadku jednej z platform możesz ją zatrzymać gdy będzie w pochylonej pozycji, co umożliwiłoby ci dotarcie do pokazanego na obrazku punktu medytacji. Równie dobrze możesz jednak zignorować ten punkt i szybciej dotrzeć na przeciwległy koniec tej sekcji.
Docelowo dotrzesz do nowej lokacji pilnowanej przez Szturmowców. Rozpraw się z nimi i dotrzyj do miejsca, w którym można zacząć zjeżdżać po oblodzonej ścieżce. Zjazd wymaga starań żeby uniknąć spadnięcia w przepaść - musisz skręcać oraz skakać gdy zachodzi taka potrzeba.
Znajdziesz się przed rozwieszoną liną. Doskocz do niej, rozbujaj się i wyląduj na oddalonej półce. Przebiegnij tam po pionowej ścianie. Wyrusz w stronę wzgórza okupowanego przez Szturmowców i wyeliminuj ich wszystkich. Będzie wśród nich dowódca, który lepiej radzi sobie w walce wręcz potrafiąc m.in. parować niektóre twoje ataki. Warto pomagać sobie spowolnieniem oraz idealnym parowaniem jego ciosów.
Przebiegnij po nowej ścianie prowadzącej do punktu medytacji. Wybierz pomost prowadzący w stronę Szturmowca z ciężkim blasterem (Heavy Assault Trooper). Nie próbuj odbijać pocisków wystrzeliwanych w serii, tylko biegnij w jego stronę z przytrzymanym przyciskiem bloku. Zaatakuj przeciwnika mieczem świetlnym gdy znajdziesz się obok niego. Nieco dalej spotkasz kolejnego typu przeciwnika. W tym przypadku również porzebiegnij po wąskiej metalowej belce blokując jednocześnie nadlatujące pociski.
Dalsza przeprawa zakłada wspięcie się po linie oraz przejście po rurze. Będziesz musiał na niej zawisnąć po to żeby ominąć blokujące przejście zbiorniki. Dotrzyj do nowego miejsca, w którym trzeba zaliczyć zjazd po oblodzonym podłożu.
Uważaj na nowego przeciwnika z wyrzutnią rakiet. Po rozprawieniu się z nim wejdź do nieoświetlonego budynku. W jednym z pomieszczeń jest interaktywny terminal i skorzystanie z niego odpali hologram.
Uważaj na kolejnego dowódcę, którego spotkasz po wyjściu na metalowy balkonik. Po walce obróć się w prawo. Musisz zaliczyć krótki zjazd po lodzie i wykonać bezbłędny skok w stronę wiszącej liny. Łatwo tu o pomyłkę, tak więc dobrze zaplanuj moment zjazdu i zwróć się w stronę liny zanim jeszcze wykonasz skok. Rozbujaj się na linie i przeskocz na nową półkę.
Znajdziesz się w lokacji z pracującymi blokami, które mogą zmiażdżyć Cala. Warto pomagać tu sobie spowolnieniem i zapewniać dzięki temu więcej czasu na przejście do kolejnego bezpiecznego punktu. W przypadku ostatniego bloku musisz go spowolnić gdy będzie się wycofywał po to żeby się na niego wdrapać (powyższy obrazek).
Przejdź wąską górską ścieżką i dotrzyj do punktu medytacji. Nad przepaścią rozwieszono dwie liny. Po złapaniu się pierwszej zadbaj o to żeby idealnie zwrócić się w stronę drugiej liny. Dopiero wtedy rozbujaj się i wykonaj skok, który powinien zakończyć się pomyślnym złapaniem.
Wyeliminuj nowych Szturmowców i doskocz do kolejnej rozwieszonej liny. Rozpocznie się dłuższy zjazd po oblodzonym podłożu. Ponownie musisz zadbać o to żeby nie spaść po drodze w przepaść. Trudniejsze momenty zjazdu to doskoczenie do wiszącej liny i wykonanie skoków nad przepaściami, które inicjuj w ostatnim możliwym momencie.
Kolejna część przeprawy zakłada częste bieganie po ścianach. Uważaj na potwora, który będzie czaił się w jednym z ciemniejszych pomieszczeń. Ścieżka doprowadzi cię do schodów prowadzących do ruin (Windswept Ruins).
Odnalezienie wejścia do Grobowca Eilram
Pełna eksploracja ruin nie jest wymagana i byłaby niemożliwa z uwagi na brak stosownych umiejętności. Spotkasz tu nowe potwory Phillak. Można je łatwiej omijać od innych wrogich stworzeń z uwagi na ich słaby wzrok. W przypadku bezpośredniej konfrontacji blokuj kamerę na potworze i uskakuj za każdym razem gdy rozpocznie on "czerwoną szarżę".
Wyjście z ruin jest na przeciwległym końcu tej lokacji. Musisz przecisnąć się pomiędzy skałami.
Kieruj się w stronę widocznej w oddali dużej konstrukcji. Wokół niej szaleje wiatr (jest to tzw. oko burzy) i próba dotarcia do centralnego obiektu zakończyłaby sie zderzeniem z jednym z nich. Użyj spowolnienia żeby zatrzymać latające obiekty i przebiegnij szybko do środkowej konstrukcji.
Ustaw się na pokazanej na obrazku płycie naciskowej. Zmieni ona swój kolor na czerwony i zostaniesz przetransportowany do grobowca Eilram (Tomb of Eilram).