Questy (cz.2) | Czerwony Las | Stalker Czyste Niebo poradnik S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo
Ostatnia aktualizacja: 9 sierpnia 2019
4. Podnieś PDA
Zleceniodawca: automatycznie po wykonaniu zadania 3
Lokalizacja startowa: punkt 3 na mapie
Lokalizacja docelowa: punkt 3 na mapie
Opis ukończenia questu:
Zasada działania powinna być Ci już dobrze znana. Zbadaj oznaczone przez grę ciało, zlokalizuj PDA i przenieś ten obiekt do swojego inwentarza. Zauważ też, że żołnierz ten miał przy sobie snajperkę - warto zabrać tę broń. Zaczekaj na kolejny rozkaz.
5. Znajdź drogę do obszaru anomalii
Zleceniodawca: automatycznie po wykonaniu zadania 4
Lokalizacja startowa: punkt 3 na mapie
Lokalizacja docelowa: punkt 4 na mapie
Opis ukończenia questu:
Jak zapewne zdążyłeś zauważyć, musisz kierować się na wschód, a konkretnie w stronę południowego obozu Stalkerów. Nie powinieneś spotkać po drodze żadnych mutantów. Musisz natomiast uważać na promieniowanie i anomalie. Jak już wcześniej wspomniałem, nie należy się tu śpieszyć. Ostrożnie posuwaj się do przodu i często zapisuj stan gry. Kolejne wytyczne otrzymasz po dotarciu do obozowiska.
6. Odszukaj anomalię przestrzenną
Zleceniodawca: automatycznie po wykonaniu zadania 5
Lokalizacja startowa: punkt 4 na mapie
Lokalizacja docelowa: punkt 5 na mapie
Opis ukończenia questu:
Wykonanie tego zadania w najlepszym wypadku zajmie Ci kilka minut. Musisz przejść praktycznie przez cały las. Nie warto robić tego w pojedynkę, toteż polecam rozmowę z przywódcą Stalkerów, czyli Filą Myślicielem (screen). Zaoferuj mu pomoc w dotarciu do strefy zlokalizowanej w pobliżu Twojego celu. W taki właśnie sposób uaktywnisz subquest powiązany ze zdobyciem diabelskiego obozowiska. Ruszaj wraz z innymi Stalkerami na północ.
Ważne jest to, żeby nie oddalać się zbytnio od grupy, gdyż nowi sojusznicy z oczywistych względów będą omijali skażone strefy i anomalie. Do pierwszych walk dojdzie niedługo po tym, jak wejdziesz do tunelu. Zaatakują Was poznane już skaczące potwory. Warto tu używać shotguna (screen), nie marnując amunicji do pistoletu maszynowego. Uważaj, żeby samemu nie odnieść obrażeń oraz żeby nie postrzelić jednego ze Stalkerów, gdyż reszta zwróci się przeciwko Tobie.
Przy wyjściu pojawi się druga grupa potworów (screen), przy czym bestie te są już zdecydowanie prostsze do zabicia. Zignoruj fakt, że Twoi sojusznicy wejdą na chwilę w boczny korytarz. Docelowo zbliżycie się do oznaczonej przez nich strefy. Musisz tu podjąć ważną decyzję. Jeśli czujesz się na siłach, pozostań przy shotgunie. W przeciwnym wypadku wybierz karabin.