Prolog | Opis przejścia | Slender The Arrival Slender: The Arrival poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Grę rozpoczynasz w lesie. Obróć się w lewo i omijając zwalony pień, zejdź na ścieżkę. Powędruj nią w dół i dalej w lewo. Miniesz samochód, a im bliżej będziesz domu Kate, tym większy zacznie zapadać zmrok. Zanim wejdziesz do domu, zwróć uwagę na wiszący na drzewie (naprzeciwko wejścia do garażu) plakat zaginionego chłopca nazwiskiem Charlie Matheson Jr (1). Plakat trafi do Twojego albumu z wycinkami. Skieruj się w stronę domu i podejdź do kryjących się w mroku huśtawek - Lauren przypomni sobie, jak bawiła się tam w dzieciństwie z Kate. Pchnij uchylone drzwi frontowe, wejdź do budynku i zamknij za sobą drzwi. Na półeczce, na lewo od schodów, znajdziesz list nr 1, przeczytaj go, a wyląduje w ekwipunku.
Przejdź przez drzwi po lewej prowadzące do salonu. Rozglądaj się za latarką - jej lokalizacja jest losowa, zazwyczaj jednak pojawia się na parterze, np. koło paczki cygar w pokoju muzycznym, obok telefonu w kuchni lub listu nr 2 w łazience. Natomiast w salonie na stole znajdziesz notatkę (2). Następne pomieszczenie to pokój muzyczny, a kolejne to kuchnia. Na lodówce przyczepiona jest jeszcze jedna notatka (3), a na stole zawiadomienie o pogrzebie (4) Beth Hayes.
Przejdź przez korytarz i przez uchylone drzwi po lewej wejdź do łazienki. Na komodzie obok radia (które możesz włączyć, jeśli chcesz) leży list nr 2. Krążąc po domu, zapewne zauważyłeś już za oknem Slender Mana. O tym, że jest gdzieś w pobliżu, świadczą zakłócenia kamery, a także zmiana muzyki. Radzę nie zbliżać się zanadto do okien i nie przyglądać potworowi, ale zagrożenie na tym etapie gry jest bardzo niewielkie.
Wróć na schody i wejdź na piętro. Ostatni pokój w korytarzu po prawej to pokój Kate i jest on zamknięty. Potrzebujesz kluczy, które znajdziesz w jednym z pozostałych pokoi - pojawiają się tam losowo; najczęściej leżą na biurku w pierwszym pokoju korytarza po prawej lub na łóżku w pokoju na lewo od schodów. Otwórz pokój Kate i rozejrzyj się. Zwróć uwagę na napisy na ścianach i kartki na podłodze. Podejdź do biurka i zabierz notatkę. Usłyszysz krzyk - wyjrzyj przez okno, a ujrzysz bramę prowadzącą do lasu. Opuść dom, ale zanim podążysz w kierunku bramy, zatrzymaj się przy placu zabaw. Przy zjeżdżalni leży list nr 3. Wejdź na podest zjeżdżalni i zjedź z niej (po prostu spróbuj po niej zejść, a automatycznie zsuniesz się w dół), otrzymasz w zamian tzw. Easter egg (osiągnięcie - Playing on a slide in a horror game).