Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

SimCity Społeczności - poradnik do gry

SimCity Społeczności - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Porady ogólne i odniesienia do rozdziałów SimCity Społeczności poradnik SimCity Społeczności

Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019

Porady ogólne i odniesienia do rozdziałów

  • Buntujący się Simowie zamykają się w budynkach, przez co te nie mogą funkcjonować (np. biura są nieczynne przez kilkanaście godzin). Podobnie jest, gdy jakaś budowla staje w płomieniach - po akcji gaśniczej taka struktura nie funkcjonuje przez jakiś okres. Można sprawić, że czas ten zostanie skrócony. Więcej na ten temat znajdziesz w rozdziale Akcje specjalne budynków ;
  • By móc gasić budynki, musisz nie tylko postawić remizę, ale także mieć środki pieniężne na wysłanie strażaków do akcji. Więcej na ten temat w rozdziale Akcje specjalne budynków ;
  • Istnieje wiele typów miast. Niektóre mają charakter przemysłowy, inne są stylizowane na wielkie kapitalistyczne metropolie, a jeszcze inne przywodzą na myśl totalitarny koszmar, rodem z powieści Orwella. Pomimo różnych stylów, mechanizm rozgrywki się nie zmienia. Zawsze są Simów, ich domy, miejsca pracy oraz obiekty, w których zaspokajają swoje potrzeby. Różnią się one praktycznie tylko rodzajem wykorzystywanych zasobów oraz sposobem postępowania z Simami. Większość miast dąży do maksymalizowania ich zadowolenia, tylko autorytarne miasta dążą do wyrównywania nastrojów społeczności. Nazywamy to Warunkowaniem ;
  • Nie istnieje coś takiego jak najlepszy typ miasta. Każdy styl metropolii rządzi się swoimi prawami, a tych nie da się jednoznacznie określić jako dobre lub złe. Inaczej jest z poziomem trudności. Najtrudniej prowadzi się miasto autorytarne, gdyż w takiej miejscowości samopoczucie Simów nigdy nie wzrasta, tylko utrzymywane jest na takim samym, średnim poziomie;
  • Każdy budynek jest opisany wieloma współczynnikami, ikonkami, liczbami, itd. Jeśli nie wiesz, co one oznaczają, najeżdżaj na nie myszką, by wyświetlić okienko z informacjami. Wszystko, co może się wydać niejasne, jest w grze opisane. Jeśli jednak nadal masz problemy ze zrozumieniem czegoś, polecam Twej uwadze rozdziały Możliwości budynków oraz Simowie specjalni ;
  • Pamiętaj, że wydatki wynikają głównie z budowania kolejnych budynków. Jeśli brakuje Ci Simoleonów, po prostu wstrzymaj się z rozbudową miasta. Pieniądze z już zarabiających miejsc pracy powinny wkrótce wpłynąć do skarbca, co pozwoli na stawianie kolejnych budowli. Jeśli jednak potrzebujesz Simoleonów natychmiast (bo, np. trzeba wysłać strażaków do akcji), włącz pauzę i sprawdź, czy któryś z budynków nie ma aktywnej akcji, polegającej na dodaniu kwoty paru tysięcy (w rozdziale Akcje specjalne budynków jest to opisane dokładniej). Jeśli żadna budowla nie ma takiej akcji, rozważ wyburzenie czegoś. Standardowo poprzez wyburzanie odzyskuje się połowę kwoty włożonej w postawienie budynku. Wartość ta może jednak ulegać zmianom, ale o tym szerzej w podrozdziale Wpływ budynków na otoczenie ;
  • Jeśli planujesz rozbudowę miasta, staraj się umieszczać w nim wszystko - budynki mieszkalne, miejsca pracy oraz obiekty rozrywkowe. Pozwoli to uniknąć dysproporcji, w wyniku których powstałoby bezrobocie lub społeczne niezadowolenie;
  • Simowie pracują tylko wtedy, gdy mają gdzie spać (dzięki temu nie chorują!), a także, gdy są zrelaksowani. Do relaksacji służą takie obiekty jak: sklepy, kina, bary, szkoły, muzea itd. Pamiętaj - bez rozrywki Sim jest niezadowolony i nie dość że unika pracy, to na dodatek nie pozwala pracować innym, gdyż przerywa działalność biur i fabryk;
  • Staraj się zawsze mieć w mieście więcej miejsc pracy niż pracowników. Bezrobotni Simowie - podobnie jak pracujący - przesiadują w obiektach, zajmując miejsce tym, którzy działają na rzecz miasta. Po co utrzymywać darmozjadów?