Bezdomność i pijaństwo | Problemy | SimCity Społeczności poradnik SimCity Społeczności
Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019
Bezdomność i pijaństwo
Ciężko doprowadzić do sytuacji, w której mieszkańcy byliby bezdomni. Może się to odbyć na przykład za sprawą tsunami (które jest zdarzeniem losowym) - uciekający przed żywiołem Simowie zechcą znaleźć schronienie w Twoim mieście. Jeśli masz dużo budynków mieszkalnych, to prawdopodobnie napływająca ludność w nich zamieszka. Władca slumsów może zwiększyć pojemność mieszkalną bloków, kamienic, itd.
Bezdomni mogą pojawić się również wtedy, gdy zwyczajnie wyburzysz kilka budynków mieszkalnych. Mogą oni (podobnie jak ofiary tsunami) spróbować szczęścia w pozostałych budowlach.
Co się jednak dzieje, gdy mieszkańcy nie znajdują miejsca do spania? Zaczynają chorować. Chory Sim nie pracuje, a na dodatek zajmuje miejsce w placówkach zdrowotnych. Jeśli bezdomnych jest dużo, zwyczajnie zapychają szpitale i ośrodki, co doprowadza nie tylko do obniżenia ogólnego poziomu nastrojów. Istnieje także ryzyko, iż stale wracający na leczenie bezdomni nie pozwolą Simom z dachem nad głową na uzyskanie odpowiedniej opieki ze strony lekarzy.
Przeciwdziałanie temu zjawisku jest oczywiste - trzeba postawić dodatkowe budynki mieszkalne. Bezdomni powinni je zapełnić i wrócić do normalnego trybu życia.
I jeszcze kilka słów odnośnie pijaństwa: zalani Simowie nie są groźni dla innych, natomiast częściej zaglądają do obiektów, przez co zmienia się ich poziom zadowolenia. Niestety, istnieje także druga strona medalu. Wiele budynków oferujących alkohol jednocześnie stwarza wysokie ryzyko zachorowania Simów przychodzących "na jednego".
W związku z tym należy albo unikać stawiania takich obiektów, albo zwiększyć częstotliwość stawiania placówek zdrowotnych.