Ekonomiczne konsekwencje rozmieszczania budynków | Projektowanie miasta poradnik SimCity Społeczności
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Ekonomiczne konsekwencje rozmieszczania budynków
Na poprzednich stronach poradnika omówiłem, jak otoczenie może wpływać na samopoczucie Simów odwiedzających różne budynki. Było to związane ze strefą oddziaływań okolicznych placówek. Teraz opowiem troszeczkę o tym, jak rozmieszczanie budynków może wpłynąć na ekonomię miasta. Okaże się, że rozlokowywanie struktur wcale nie musi być związane z oddziaływaniem na bezpośrednie otoczenie.
Rozpatrujemy miasto czysto autorytarne.
Niektóre budynki mają to do siebie, że im jest ich więcej, tym mniejsze zasoby generuje każdy z osobna. Tak na przykład jest z gmachem sądu.
Czerwoną obwódką oznaczyłem ogólną zmianę zarobków budynków w stosunku do kwoty standardowej, tj. takiej, która nie jest modyfikowana przez otoczenie. Jak zatem można łatwo policzyć, standardowe zarobki sądu to 5000 Simoleonów.
Żółtą obwódką zaznaczyłem to, co interesuje nas najbardziej w tym momencie. Otóż niezależnie od tego, jak wygląda strefa oddziaływań sądu, znajdujące się w mieście trzy pozostałe budynki tego samego typu wpływają negatywnie na zarobki pojedynczych sądów.
Akurat w tym przypadku mnogość sądów wpływa także na generowaną przez nie władzę. Standardowo gmach sądu wytwarza 20 jej jednostek, lecz ponieważ jest wiele struktur tego typu, każda z nich generuje tylko 11 jednostek władzy.
Wniosek z tego taki, że należy stawiać jak najbardziej różnorodne budynki. Na szczęście przedstawiona powyżej zasada nie dotyczy wszystkich struktur - istnieją takie budowle, które można stawiać w ogromnych ilościach bez obawy przed zmniejszeniem generowanych dochodów i zasobów. Więcej na ten temat w rozdziale Informacje o budynkach .
Naturalnie nie należy powyższego obrazka rozumieć tak, że strata tysiąca Simoleonów jest zasługą wszystkich wymienionych budowli. Pomimo tego, że 3 sądy zaniżają wpływy, to już ministerstwo propagandy i monument historyczny je podnoszą. Niestety, w ostatecznym rozrachunku budynek zarabia tylko cztery tysiące Simoleonów.