SimCity Społeczności - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Witaj w poradniku do SimCity: Społeczności - piątej części serii o budowie miasta. Choć ta odsłona jest zdecydowanie najmniej skomplikowana ze wszystkich, zawiera kilka elementów, które wymagają dość szczegółowego objaśnienia. Mam nadzieję, że niniejszy poradnik rozwieje wszelkie wątpliwości dotyczące mechaniki rozgrywki i zasad rządzących metropoliami.
Większość zagadnień jest ze sobą ściśle powiązana, toteż w różnych częściach poradnika znajdziesz odniesienia do innych rozdziałów, omawiających problemy pośrednio związane z interesującymi Cię kwestiami.
Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę ze Społecznościami, radzę przeczytać najważniejsze działy, tj. Początki i Projektowanie miasta . Jeśli w trakcie zabawy pojawią jakieś pytania, poszukaj na nie odpowiedzi w pozostałych rozdziałach lub zadaj je w systemie komentarzy.
Dział Porady ogólne i odniesienia do rozdziałów spełnia niejako rolę przewodnika po innych działach. Znajdziesz w nim gotowe rozwiązanie swojego problemu lub wskazówkę, do którego rozdziału poradnika zajrzeć, by odszukać potrzebne informacje.
Mam nadzieję, że poradnik odpowie na wszelkie pytania. Życzę miłej, relaksującej zabawy z nowym SimCity!
Minisłowniczek
Poniższe określenia używane są zarówno w grze, jak i w niniejszym poradniku.
Akcesorium - przedmiot nabywany przez Sima. Powoduje wzrost poziomu samopoczucia przez określony czas;
Buntownik - Sim w najgorszym z możliwych nastroju. Buntownik ma to do siebie, że jest gotów przerywać działalność niektórych budowli na kilkanaście godzin;
Dziecko - najmłodszy Sim w rodzinie. Charakteryzuje się brakiem własnego samopoczucia, lecz mimo to może odwiedzać obiekty. Gdy taka sytuacja ma miejsce, wzrasta ogólny poziom samopoczucia całej rodziny;
Obiekt - budynek, w którym Simowie się relaksują, uczą, leczą lub resocjalizują. Do obiektów zaliczamy bary, szkoły, muzea, sklepy, kina, szpitale i więzienia. Wszystkie te budynki wywierają wpływ na samopoczucie Sima;
Ozdoby - pomniki, parki, telebimy i place zabaw. Nie służą bezpośrednio zadowalaniu Simów. Ozdoby są stosunkowo tanimi źródłami takich (głównie) zasobów, jak: kreatywność, produktywność i władza. Ponadto, zajmują niewiele miejsca i mogą pozytywnie wpływać na budynki znajdujące się w najbliższym otoczeniu;
Rodzina - grupa Simów wyróżniająca się tym samym nazwiskiem;
Sim - obywatel Twojego miasta;
Simoleony - waluta obowiązująca w świecie SimCity;
Warunkowanie - zdolność obiektu do wyrównywania samopoczucia Simów do tego samego, średniego poziomu. Zarówno buntownicy jak i ekstatycy stają się tylko (lub aż) zadowoleni;
Zasób - surowiec wykorzystywany w społecznościach. Istnieje sześć zasobów: produktywność, dobrobyt, kreatywność, duchowość, władza i wiedza;
Zdarzenia losowe - wydarzenia, których moment wystąpienia trudno przewidzieć, a na które gracz może mieć częściowy wpływ. Jeśli miasto generuje dużo zanieczyszczeń, istnieje wysokie ryzyko występowania takich zdarzeń jak susza czy tsunami. Są jednak i takie wydarzenia, na które gracz nie ma wpływu, np. krach na giełdzie.
Autor Poradnika
Maciej Jałowiec
Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.
więcej
Informacje o SimCity Społeczności - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016
Poradnik zawiera : strony: 24, ilustracje: 35 .
Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.
Popularne strony w SimCity Społeczności - poradnik do gry
- Pracownicy | Obiekty i rozrywka | SimCity Społeczności poradnik SimCity Społeczności.
- Zanieczyszczenie | Problemy | SimCity Społeczności poradnik SimCity Społeczności.
- Bezdomność i pijaństwo | Problemy | SimCity Społeczności poradnik SimCity Społeczności.
- Praca i populacja | Projektowanie miasta | SimCity Społeczności poradnik SimCity Społeczności.
- Gospodarowanie przestrzenią | Projektowanie miasta | SimCity Społeczności poradnik SimCity Społeczności.