Rozdział pierwszy | Opis przejścia Silence
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
W rozdziale pierwszym Noah i Renie, uciekając przed bombardowaniem, kryją się w bunkrze, a następnie w tajemniczy sposób trafiają do baśniowej krainy Silence. Czekają ich następujące wyzwania:
Uspokój Renie
Kiedy rodzeństwo znajdzie się w bunkrze, wybieraj dowolne opcje dialogowe. Następnie kliknij pomarańczowy klosz lampy - możesz to zrobić dwukrotnie (osiągnięcie Cień na ścianie), jednak dziewczynka nadal będzie płakać. Włączenie stojącego w centrum pomieszczenia telewizora też nie okaże się dobrym pomysłem.
Sięgnij po leżące na łóżku (na prawo od Renie) przy pluszowym ośle czerwone kulki. Kursor przybierze ich kształt - przesuń go na kontury kulek widocznych na Renie. Gdy dziewczynka stwierdzi, że brat nie przypomina Sadwicka, zdejmij siedzącemu obok niej osłowi głowę i zagadnij siostrę. Teraz pora na Spota - sięgnij po wiszącą na wsporniku (po lewej) zieloną skarpetę. W dalszej kolejności Noah musi przywdziać koronę - wykorzystaj do tego klosz lampy. W charakterze szklanej kuli wyroczni użyj żarówki od lampy. Na koniec otwórz drzwiczki szafki nad umywalką (na prawo od lampy) i kliknij znajdujące się na ich wewnętrznej stronie lustro.
Wydostań się z bunkra i przedostań dalej
Po wybuchu kliknij betonową płytę przygniatającą chłopca. Przytrzymując LPM, przesuń kursor w prawo - zgodnie ze strzałką. Następnie odrzuć drugą taką płytę (kliknij ją i przeciągnij kursor w górę) widoczną w dole ekranu. Noah znajdzie pod nią skarpetę udającą Spota (podnieś ją) i zabierze ukryte w niej jajko. Na koniec dwukrotnie spróbuj wyłączyć irytujący chłopca telewizor, kiedy to się nie uda - kopnij go (potrzebne do osiągnięcia). Gdy w telewizorze pojawi się obraz, rozjaśniając nieco ciemność wokół, weź młot oparty o podstawę lampy (po lewej) i rozwal nim odbiornik (trzeba najechać kursorem w kształcie młota na zarys jego konturów nad telewizorem). Na koniec wespnij się po gruzie w stronę widocznego u góry po prawej światła.
Na zewnątrz zeskocz z przyczepy cyrkowej na zegar, a z niego przeskocz na globus. Ponieważ Noah trudno się na nim utrzymać, musisz pomóc mu zachować równowagę, przytrzymując wyświetlające się na ekranie kółko pośrodku wygiętej linii, dopóki biały pasek zapełniający obrys kółka nie wypełni go całkowicie. (Jeśli stracisz równowagę 3 razy - w tej próbie czy w którejś kolejnej - albo przynajmniej raz, ale we wszystkich takich sekwencjach w grze, otrzymasz osiągnięcie Mistrz antyrównowagi). Kiedy chłopiec podpłynie w kotle do mechanizmu planetarnego, ściągnij z niego (przeciągając kursor w lewo) wiszącą na nim zbroję. Następnie wskocz na mechanizm planetarny i skieruj się na tory po lewej.
Gdy usłyszysz głos, nakazujący Noah ukryć się przed poszukiwaczem, wybierz szybko (zanim zniknie biały pasek z obrysu widocznego na ekranie kółka) drugą opcję dialogową (w przeciwnym wypadku zginiesz - potrzebne do osiągnięcia; jeśli zginiesz dwa razy pod rząd, otrzymasz osiągnięcie Błądzić jest rzeczą ludzką...).
Dołącz do Kyry
Ponieważ Noah nie umie, tak jak zrobiła to przed chwilą Kyra, wspiąć się po skalnej ścianie, musi podepchnąć pod nią coś, co ułatwi mu wdrapanie się na nią. Przejdź zatem w lewo i kliknij, usytuowaną z tej perspektywy po prawej, wielką głowę posągu. Spróbuj popchnąć ją w prawo - nie uda się, ale Noah przypomni sobie o Spocie i jego możliwościach. Jako że Spot na razie ma postać jajka, stuknij nim o głowę posągu - nic z tego. Przez krzaki (prawy dolny róg ekranu) wróć do poprzedniej lokacji.
Tam zauważ stworzonko zwane Kłakiem siedzące na gnieździe pod skalną ścianą. Spróbuj podrzucić mu jajko do wysiedzenia, ale Kłakowi ten pomysł się nie spodoba. Przejdź (w lewo) do miejsca, gdzie Noah wylazł z paszczy Pożeracza Światów, i przegoń wystającego tam z dziury w ziemi robaka. Kiedy Kłak pobiegnie go zjeść, podrzuć do pustego gniazda jajko ze Spotem.
Po wykluciu się małego towarzysza kliknij go i przy wciśniętym LPM, przesuń kursor w dół, by sprowadzić Spota do spłaszczonej postaci. Płaskiego Spota użyj na głowie posągu (w lokacji z otwartą paszczą Pożeracza Światów). Kiedy gąsienica częściowo pod nią wpełznie, kliknij wystające (po lewej) spod głowy posągu stworzonko i przy wciśniętym LPM przesuń kursor myszy maksymalnie do góry, by zrobić ze Spota sporą piłkę. Gdy głowa posągu przeturla się pod skałę, wespnij się po niej na klif.
Zniszcz most
Po rozmowie z Kyrą, kiedy ta poprosi o pomoc, kliknij części bomby, którą składa rebeliantka. Po chwili zrób to ponownie i przytrzymaj LPM, dopóki obrys wyświetlającego się na ekranie kółka nie zapełni się na biało. (Jeśli od razu, przy pierwszym kliknięciu bomby, przytrzymasz LPM i nie puścisz, dopóki dziewczyna nie złoży bomby, otrzymasz osiągnięcie Złota rączka). Gdy na pytanie Kyry, czy chcesz uzbroić ładunek, odpowiesz twierdząco, kliknij bombę i przeciągnij kursor w prawo (osiągnięcie Saper). (Jeśli nie zdecydujesz się uzbroić bomby, otrzymasz osiągnięcie Pacyfista).
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o sytuacji w Silence, porozmawiaj z dziewczyną, dopóki kwestie nie zaczną się powtarzać.
Most nadal stoi - utrzymywany przez łańcuch zaczepiony o lewą obręcz. (Jeśli weźmiesz leżącą na poręczy mostu hałaskulę, otrzymasz osiągnięcie Uwaga... nieważne). Kliknij siedzącego na murku latającego kraba - gdy ten przysiądzie na grzybie, który wystrzeli go w powietrze, znajdziesz patent na przetransportowanie Spota na górę. Prowadzącymi w dół schodami udaj się do swojego małego towarzysza, po czym przejdź pod paszczę Pożeracza Światów (w lewo). (Możesz użyć Spota na rosnących po lewej trzech kwiatkach i trzech grzybkach - potrzebne do osiągnięcia). Wyrwij z paszczy wystający po lewej ząb, przeciągając kursor w prawo (osiągnięcie Buzia szeroko, proszę).
Kiedy Noah się skaleczy, biegnij przez krzaki po prawej pod wodospad i zanurz dłoń w kałuży. (Możesz wskazać Spotowi niewyrośnięty pierdzigrzyb w dole ekranu - potrzebne do osiągnięcia). Następnie użyj Spota na kałuży, po czym kliknij nim ów przywiędły pierdzigrzyb. Gdy gąsienica go podleje i zyska on na wielkości, wsadź na niego Spota, a po chwili problem transportu stworzonka na górę zostanie rozwiązany. (Przed wskoczeniem Spota na podlany pierdzigrzyb możesz użyć go na nim w płaskiej i kulistej postaci - potrzebne do osiągnięcia. Jeśli klikniesz wyrośnięty już grzyb 10 razy, by tylekroć puścił bąka, otrzymasz osiągnięcie Bąkoloty!). Wdrap się na klif i maszeruj do Kyry.
Kliknij kilkakrotnie części montowanej przez nią bomby - nie wolno dopuścić do zdetonowania tego ładunku. (Możesz dwukrotnie użyć Spota na Kyrze - potrzebne do osiągnięcia). Każ Spotowi wejść w lewą obręcz łańcucha utrzymującego most, po czym znanym już sobie sposobem napompuj gąsienicę do rozmiarów piłki, zanim upłynie czas wyznaczany przez znikający biały pasek w obrysie wyświetlającego się na ekranie kółka (w przeciwnym wypadku zginiesz - potrzebne do osiągnięcia).
(Za ukończenie pierwszego rozdziału otrzymasz osiągnięcie Rozdział I).