Misja 10 - Góra Tsuru (więzienie) Poradnika Shadow Tactics
Ostatnia aktualizacja: 19 grudnia 2016
Przed tobą cięzkie zadanie wydostania się z więzienia i znalezienie Mugena. Hayato, Yuki Takuma zaczynają w więzieniu, bez swojego wyposażenia (1). Za strefą więzienną jest Mugen (2). Potem całą drużyną masz za zadnie uciec z góry Tsuru (3). Większość przedmiotów będziesz mógł odzyskać zbierając je w różnych miejscach albo po odebraniu ich od danego przeciwnika.
Najpierw przyzwij Kumę - zwierzak przyniesie ci naboje do twojego muszkietu. Poczekaj aż patrolujący samuraj odwiedzi Yuki. Wtedy strzel w linę nad jej klatką. Przedostań się Yuki na półkę gdzie jest klatka Takumy i poczekaj w tunelu na samuraja. Kiedy ten sprawdzi czy Takuma dalej grzecznie siedzi pobiegnij aby ukraść swój sztylet (1). Teraz samuraj będzie odchodził. Oddaj strzał z muszkietu, od razu podbiegnij Yuki i go wykończ, a następnie zrzuć ciało w przepaść (2). Teraz użyj Kumy, aby zwabić strażnika chodzącego po drewnianym moście (3). Przed mostem są pnącza po których możesz wejść wyżej. Przejdź górą i eliminuj strażników po drodze, aż uwolnisz Hayato. Teraz użyj znów Kumy, aby zwabić dwóch przeciwników do drabinki. Niech Yuki i Hayato jednocześnie wyeliminują zagrożenie (4).
Teraz idź dalej aż napotkasz samotnego słomianego kapelusza. Ustaw się Hayato na krawędzi jego pełnego widzenia. Kiedy się odwróci natychmiast podbiegnij i go zlikwiduj. Obok niego jest ukryta dźwignia w postaci ptaka. Skorzystaj z tunelu i wejdź wyżej. Teraz ustaw pułapkę i wyjdź zza rogu aby zwabić przeciwnika w twoje sidła. Tak samo zrób z cywilem, który tam się kręci. Przeciwnika z altanki, również zwab używając śladów i go wyeliminuj.
Naprzeciwko altanki jest kolejny posąg z ukrytą dźwignią oraz pnącza. Ustaw się Takumą tak, aby to miejsce było w zasięgu jego muszkietu. Teraz zacznij tak kręcić się Yuki, aby zostawić ślady w polu widzenia Samuraja. Kiedy zacznie biec do ciebie, wejdź po pnączach. Teraz oddaj strzał z muszkietu Takumy i wykończ go za pomocą noża Yuki. Następnie podejdź tam go stacjonował ów samuraj i wyślij Kumę tak ustawić zwierzaka za strażnikami Aiko, ale nie w zasięgu innych wrogów. Skorzystaj z przejścia by uwolnić swoją towarzyszkę i wróć tunelem do reszty.
Następnie idź wokół drogą i zeskocz Hayato na niższą półkę, tak aby zajść słomianego kapelusza od tyłu. Jednak jeszcze go nie eliminuj, ale zwab strażnika nieopodal swoimi śladami. Kiedy zacznie do ciebie biec, zejdź niżej i kiedy będzie blisko wykończ go i zrzuć w przepaść. Tak zrób z każdym po kolei a na koniec skończ z słomiany kapeluszem przy wozie. Wartownik na balkonie budynku może zostać wykończony, jeśli wejdziesz od tyłu po pnączach, zeskoczysz pod balkon i wejdziesz na górę przez drzwi. Teraz twoja drużyna może uzbroić się w pistolety.
W miejscu gdzie były pistolety, jest też ogromny głaz do zrzucenia. Rozstaw Kumę pod tą sciąną aby zwabić przeciwnika do tego miejsca a potem zrzuć głaz na wrogów. Musisz dobrze rozstawić zwierzaka, bo jeśli oberwie od kamienia, nie będziesz mógł go użyć do końca misji. Kiedy kolejny wróg podejdzie sprawdzić ciała, zeskocz na niego Yuki i odzyskaj pułapkę. Teraz wykorzystaj ślady/Kumę/flet aby zwabić pozostałych wrogów i ich zlikwidować. Kiedy zostanie ci już samuraj, potraktuj go strzałem z pistoletu (oszczędzaj muszkiet) i zajdź go od boku Yuki/Aiko. Nie zapomnij zebrać przebrania dla Aiko. Przejdź całą drużyną do przez wrota do Mugena i obejrzyj przerywnik (nie da się go przewinąć).
Idź całą drużyną po schodach i wyślij na przód Aiko w przebraniu. Nie wyeliminuje strażnika który podejdzie do budynku. Reszta niech zajmie się słomianymi kapeluszami. Zatrzymaj się w połowie mostu. Na razie niech Aiko idzie dalej w przebraniu. Przejdź nią przez wrota i zacznij eliminować pojedynczo przeciwników od najwyższego punktu w okolicy. Kiedy to zrobisz, wróć do bramy i zacznij zagadywać jedynego przeciwnika, który ma oko na most (nie licząc patrolu). Kiedy droga będzie wolna, przebiegnij resztą grupy przez wrota. Hayato niech odzyska swój ekwipunek. Teraz niech wszyscy wejdą przez ostatni tunel.
?
Aiko niech wyjdzie w momencie, kiedy samuraj odwróci wzrok. Teraz podejdź nią za budynek i zdejmij przebranie. Pozostaw ślady tak, aby zwabić przeciwnika za kamień, ciągle się poruszając tak aby ukryć wykrycia. Potem wyeliminuj słomianego kapelusza i nałóż ubranie. Wyjdź resztą oprócz Takumy. Ten niech się ustawi na wiszącym moście i wyceluje w samuraja. Kiedy reszta będzie gotowa niech odda strzał a twoja drużyna wyeliminuje zagrożenie. Następnie zwab śladami do wejścia Tunelu dwuosobowy patrol, który kręci się w pobliżu drogi (użyj np. Pułpaki i Surrikena, trzymaj też w pobliżu Aiko do kontroli sytuacji). Niech cała drużyna zbierze się pod domkiem. Aiko w przebraniu musi wyeliminować przeciwnika pod mostem, gdzie pilnuje grupki cywilów. Teraz zdejmij słomianego kapelusza, gdy samuraj nie będzie patrzył a na końcu przeciwnika, który przymierza się do egzekucji cywilów za wozem, a pod ścianą. Następnie całą grupą przekradnij się idąc wzdłuż krawędzi i omijać samuraja, posiłkuj się kamieniami i proszkiem na kichanie aby ułatwić sobie skradanie.
Odznaki i osiągnięcia
Nie przywołuj Kumy. Nie będziesz mógł korzystać ze zwierzaka w trakcie całej misji. Również nie przyniesie ci on dodatkowych nabojów do muszkietu, a co za tym idzie nie uwolnisz Yuki jako pierwszej. Jeśli jednak przywołasz tanuki, będziesz mógł ją uwolnić przed Hayatem (strzel muszkietem w linę nad jej klatką), przez co wykonasz inne osiągnięcie - Ucieknij kierując Yuki w pierwszej kolejności. Nią wtedy możesz uwolnić po chwili Takumę.
Aby uciec Hayatem w pierwszej kolejności, musisz ukryć się w krzakach. Kiedy Samuraj wbiegnie i stwierdzi, że uciekłeś, zostawi drzwi otwarte. Skorzystaj z tej okazji i ucieknij górą aby dostać się do twoich przyjaciół. Jest to o tyle trudniejsze osiągnięcie, ponieważ samuraj wzniesie alarm, czego można uniknąć uciekając najpierw Yuki.