Akcje (zadania poboczne) (2) | Zadania dodatkowe Saints Row The Third Saints Row: The Third poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Atak z powietrza
Akcje tego typu ani nie różnią się zbytnio między sobą, ani nie są nadzwyczaj trudne (bez problemu można je ukończyć z prawie pełną pulą wytrzymałości ochranianego wozu). Prócz różnej ilości postojów naszego zioma (trzy, cztery lub sześć) oraz pojawianiu się (sporadycznie) śmigłowców bojowych przy wyższych poziomach trudności, nie spodziewajmy się rewolucyjnych utrudnień. Co zasługuje na uwagę to fakt, że w części miasta Jutrzenka I w trakcie tychże akcji mamy dostęp do śmigłowca z naprowadzanymi rakietami co czyni je łatwiejszymi, niż te z terenu kontrolowanego przez Deckerów.
Występowanie:
[M1: Deckerzy, punkty 2(Ś), 6(W), 12(N)]
[M1: Jutrzenka I, punkty 29(N), 38(W), 43(Ś)]
Przekręt z ubezpieczeniem
Przekręt z ubezpieczeniem to bez wątpienia jedno z trudniejszych zadań pobocznych (by zwyciężyć w tej akcji na poziomie wysokim trzeba dokładnie zrozumieć, na czym ona polega). Wygrana będzie od nas wymagała wykonywania kombo - sekwencji odbić między autami (a czasem również budynkami). Każdą próbę jego wykonania rozpoczynamy od rozpędzenia się w kierunku jednego z aut (jeśli żaden samochód nie jedzie, możemy wybrać któryś z zaparkowanych) za pomocą klawisza SHIFT, a następnie skoku w jego kierunku (SPACJA) i wciśnięciu LPM.
Warunkiem zdobycia wyższego wyniku jest odbijanie się od kilku aut naprzemiennie, co będzie znacząco zwiększać pulę pieniężną. W tym celu przed rzuceniem się na któreś z aut zwróćmy uwagę, czy w jego pobliżu znajdują się 2-3 kolejne auta (co stanowić będzie spore ułatwienie). Uwaga: jeśli w trakcie odbijania się od aut zostaniemy wyrzuceni wysoko w powietrze(obrazek powyżej), pamiętajmy że możemy decydować o kierunku spadania klawiszami WSAD - pozwala to nam wycelować w kolejny pojazd lub budynek w celu zwiększenia kombo.
Występowanie:
[M1: Luchadores, punkty 19(W), 25(Ś), 26(N)]
[M1: Jutrzenka I, punkty 33(Ś), 37(W), 42 (N)]
Przechwyt
Akcja Przechwyt, zaraz obok Przekrętu z ubezpieczeniem, stanowi najtrudniejszy rodzaj zadań pobocznych. Także poziomy trudności różnią się tu znacząco - o ile odbicie trzech zakładników (Dziwki - Jutrzenka II lub Kontakty - Deckerzy) na poziomie niskim nie sprawi większych problemów, to odwiezienie pięciu, sześciu czy nawet siedmiu będzie stanowić nie lada wyzwanie. Zacznijmy od tego, by do trudniejszej wersji tego zadania przygotować sobie odpowiedni wóz (odpicowany w Lizanku) oraz wykupić ulepszenie montujące nitro w każdym aucie; jest prawie pewne, że nasze przygotowane auto nie wytrzyma do końca akcji, dlatego na wszelki wypadek musimy również zapewnić sobie przyspieszenie w porwanym, losowym aucie.
By przejść najtrudniejsze z akcji Przechwyt, musimy pamiętać o kilku istotnych kwestiach:
- w każdej lokalizacji wskazanej na minimapie znajduje się dwóch zakładników,
- zakładników możemy werbować nie wysiadając z auta klawiszem Z,
- każda z lokalizacji wymagać od nas będzie innego działania; jednym z nich jest odbicie zakładników z rąk kilku ochroniarzy,
- drugim typem działania jest wyjście z zasadzki - po zabiciu wskazanych wrogów (czerwone celowniki), odblokujemy możliwość werbunku zakładników (pojawią się zielone tarcze nad ich głowami),
- kolejny rodzaj działania, najtrudniejszy, to przejęcie zakładników przewożonych przez wroga; w tym celu przebijamy opony pojazdu przeciwnika lub po prostu zadajemy mu obrażenia (w trakcie tych działań spodziewajmy się licznych posiłków nieprzyjaciela),
- jeśli nie możemy poradzić sobie z którąś z lokalizacji, zrestartujmy akcję i zostawmy problematyczne działanie na koniec (będziemy mieli na nie więcej czasu),
- korzystajmy z nitro odwożąc zakładników na miejsce startu.
Występowanie:
[M1: Deckerzy, punkty 1(Ś), 7(W), 9(N)]
[M1: Jutrzenka II, punkty (W), (Ś), (N)]
Wypalanie szlaku
Wypalanie szlaku na terenie Luchadores wykonujemy analogicznie do misji nr 23 pt. Wypalanie Szlaku [A]. Starajmy się jeździć chodnikami oraz wjeżdżać w pojedyncze płomienie by nie doprowadzić do sytuacji, w której zabraknie nam czasu na dojechanie do kolejnego punktu kontrolnego. Uwaga: Jeśli wykupiliśmy ulepszenie dające nam dostęp do nitro w każdym pojeździe, to tyczy się to również naszego quada w trakcie tej akcji.
Wyścig z czasem w rzeczywistości wirtualnej stworzonej przez Deckerów jest o wiele trudniejszy, niż ten w części miasta należącej do ludzi Killbane'a. Głównym utrudnieniem jest trasa w kształcie rury, a także gęsto rozstawione firewalle. Choć ciężko jest trafiać w cele Deckerów, to błękitno-fioletowe dymki, gdy już nauczymy się je rozpoznawać, mogą nam bardzo pomóc - ich działanie jest analogiczne do pojedynczych płomieni z drugiej wersji Wypalania Szlaku.
Występowanie:
[M1: Deckerzy, punkty 5(Ś), 8(W), 11(N)]
[M1: Luchadores, punkty 16(Ś), 22(W), 28(N)]
Chaos
By zakończyć zadania typu Chaos sukcesem, właściwie nie możemy pozwolić sobie na zdjęcie palca z LPM. Interesują nas dwa typy uzbrojenia (nawet jeśli inne są dostępne): Niszczyciel lub - jeśli ten pierwszy jest niedostępny - Granaty. Podstawą jest zwiększenie poziomu kosy zarówno z policją, jak i gangiem (Deckerów lub Luchadores, zależy gdzie wykonujemy akcję), co zapewni nam "materiał do niszczenia", gdyż elementy okolicy szybko znikają w czasie demolki.
Pamiętajmy, by przemieszczać się konsekwentnie w jednym kierunku, co pozwoli nam w przypadku braku przeciwników zająć się niszczeniem otoczenia. Ponadto, gdy nad naszymi głowami pojawi się śmigłowiec, warto poświęcić mu chwilę uwagi - strzały snajperskie zabierają nam naprawdę dużo punktów zdrowia. Uwaga: w przypadku akcji [M1: Luchadores, punkt 14(W)] zainwestujmy wcześniej w maksymalne usprawnienie sprintu (Ulepszenia).
Występowanie:
[M1: Deckerzy, punkty 4(W), 10(N), 13(Ś)]
[M1: Luchadores, punkty 14(W), 18(Ś), 23(N)]
Pancerny Chaos
Pancerny Chaos to chyba najbardziej relaksująca z akcji. Jeżdżąc praktycznie niezniszczalnym czołgiem (na drogach co chwilę pojawiają się błękitne ikony z kluczem francuskim naprawiające naszą maszynę) naszym jedynym zmartwieniem jest zdobycie odpowiedniej kwoty we wskazanym czasie. W tym celu, podobnie jak w przypadku akcji Chaos, strzelamy we wszystko dookoła (ludzi, pojazdy, latarnie, śmietniki itd.).
Jednak strzelanie do "zwykłych" elementów otoczenia nie zapewni nam zwycięstwa. By wygrać, musimy niszczyć CELE O WYSOKIEJ WARTOŚCI (oznaczone czerwonym celownikiem), którymi, w zależności od poziomu trudności, będą przechodnie, auta osobowe lub czołgi.
Występowanie:
[M1: Jutrzenka I, punkty 35(W), 36(N), 41(Ś)]
[M1: Jutrzenka II, punkty 46(Ś), 49(N), 52(W)]
Profesor Genki
Akcje Prof. Genki rządzą się prostą zasadą: im większą cechujesz się celnością, szybkością i zręcznością, z tym większą kwotą wyjdziesz po zakończeniu wyzwania. strzelamy do wszystkich i do wszystkiego z wyjątkiem tabliczek z pandą (obrazek powyżej).
Staramy się celować w głowy - dzięki temu zyskujemy dodatkowe premie. Ponadto, szukajmy po drodze tabliczek z napisami MONEY SHOT oraz HEALTH, gdyż są wyjątkowo pomocne. Bierzmy również pod uwagę fakt, iż czasami dróg do wyjścia jest kilka - jeśli któraś z przeszkód na naszej drodze sprawia nam kłopot, sprawdźmy, czy da się ją obejść.
Poziom trudności reguluje w tym wypadku czas, rodzaj dostępnej broni, oraz minimalną kwotę, jaką musimy zdobyć. Co jednak również warto zaznaczyć, na wyższych poziomach pojawiają się Brutale z Działkami Obrotowymi. Oczywiście możemy ich zabijać w celu zwiększenia naszego wyniku, jednak pamiętajmy, że na miejsce każdego Brutala (po jego śmierci) pojawia się następny.
Występowanie:
[M1: Luchadores, punkty 17(W), 20(N), 24(Ś)]
[M1: Jutrzenka I, punkty 30(W), 34(Ś), 40(N)]