Rise of the Tomb Raider: Kategoria Twardziel - wytwarzanie, eksploracja Rise of the Tomb Raider poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 7 lipca 2020
Kategoria Twardziel - umiejętności wytwarzania przedmiotów i eksploracji
NAZWA UMIEJĘTNOŚCI | DZIAŁANIE UMIEJĘTNOŚCI | KOMENTARZ |
SZYBKIE WYTWARZANIE | Szybsze wytwarzanie przedmiotów do rzucania oraz amunicji. | Mało przydatne i bez większego znaczenia dla płynności rozgrywki. |
ZARADNOŚĆ W WALCE | Zwiększenie liczby punktów doświadczenia za zabicie lub ogłuszenie wroga przy użyciu przedmiotów własnej roboty. | Jedna z umiejętności, w które warto zainwestować na dość wczesnym etapie gry, o ile zamierzamy skupić się na eliminacji wrogów przy pomocy strzał z łuku czy prowizorycznych granatów. |
BOMBY ZAPALAJĄCE | Wytwarzanie bomb z czerwonych kanistrów oraz śmiercionośnych min zbliżeniowych z krótkofalówek wrogów. | Można się tą umiejętnością zainteresować, ale nie jest to konieczne. |
BEZSZELESTNY KROK | Bezpieczne lądowanie bez poniesienia obrażeń przy skoku z dużej wysokości. Naciśnij przycisk odpowiedzialny za unik przy lądowaniu, aby wykonać przewrót. | Jedna z przydatnych umiejętności przy próbie przechodzenia gry po cichu. W przeciwnym wypadku raczej bez większego znaczenia. |
SKUTECZNA NAUKA | Możliwość uzyskania dodatkowych punktów doświadczenia dzięki zestawom surwiwalowym , dokumentom, artefaktom oraz wyzwaniom. | Koniecznie naucz się tej umiejętności na wczesnym etapie gry. Dzięki temu będziesz szybciej zdobywać kolejne poziomy doświadczenia. |
SPOSTRZEGAWCZOŚĆ | Usprawnienie wyszukiwania przedmiotów związanych z wyzwaniami w trybie instynktu przetrwania. | Warto się tej umiejętności nauczyć, ponieważ wszelkie wyzwania w grze pozbawione są jakichkolwiek podpowiedzi ze strony programu. Dzięki SOSTRZEGAWCZOŚCI o wiele łatwiej jest wykryć wszelkie przedmioty, z którymi Lara może wejść w interakcję. |
RĘKODZIEŁO | Wytwarzanie pojemnych zasobników na amunicję i surowce w obozach oraz zwiększenie ilości amunicji wytwarzanej w drodze. | Tę umiejętność także koniecznie trzeba poznać, najlepiej około połowy kampanii fabularnej. |
SPECJALISTA OD PUŁAPEK | Zastawianie przy ciałach wrogów pułapek, które po zbliżeniu się przeciwnika uwalniają chmurę śmiertelnie trującego gazu. | Mało przydatne, a na dodatek wymaga sporo cierpliwości w oczekiwaniu na zwabienie wroga. Łatwiej po cichu zastrzelić go z bezpiecznej odległości. |
PRODUKCJA GRANATÓW | Wytwarzanie ładunków do montowanego na karabinie granatnika, które zadają ciężkie obrażenia i niszczą metalowe bariery. | Warto zainteresować się tą umiejętnością pod koniec gry, kiedy zwiększy się liczba przeciwników do pokonania. |
POCISKI GRZYBKUJĄCE | Wytwarzanie pocisków do pistoletu, które rozszerzają się po trafieniu, znacznie zwiększając zadane obrażenia. | Jeżeli często korzystamy z pistoletów, ta umiejętność zdecydowanie zwiększy ich skuteczność. Warto się jej nauczyć. |
OGNISTE POCISKI | Wytwarzanie naboi zapalających do strzelby, które sieją spustoszenie, podpalając wrogów oraz łatwopalne przedmioty. | Potężna broń, niezwykle skuteczna w otwartym starciu z dużą grupą przeciwników. |
SAPER | Zaawansowana technika zwiększa pole rażenia wybuchu wszystkich przedmiotów własnej roboty. | Jeżeli często korzystamy z prowizorycznych granatów wytwarzanych przez Larę, ta umiejętność staje się niezbędna do nauczenia się. |
WSPINACZKA PO STRZAŁACH | Naciśnij przycisk odpowiedzialny za atak wręcz podczas skoku, by wbić w miękkie drewno szerokie strzały, po których można się wspinać. | Poznanie tej umiejętności pozwoli na dotarcie do niektórych lokacji, ale warto się nią zainteresować dopiero na dalszym etapie zabawy. |
INTUICJA | Wykrywanie znajdujących się w pobliżu artefaktów, dokumentów, monolitów i skrzyń, nawet przez ściany, przy użyciu instynktu przetrwania. Mapa wskazuje wejścia do krypt. | Zbędna umiejętność jeżeli zamierzasz korzystać z niniejszego poradnika, w którym wszystkie tego typu miejsca są dokładnie opisane. |
STRZAŁY Z NAPALMEM | Modyfikowanie strzał zapalających w celu zwiększenia pola rażenia ogniem po trafieniu. | Jeżeli łuk to nasza ulubiona broń a na dodatek lubimy otwartą walkę, wówczas ta umiejętność staje się bardzo przydatna. W przeciwnym wypadku, można ją sobie darować. |
STRZAŁY Z CHMURĄ ŚMIERCI | Zwiększenie zasięgu i wydłużenie czasu działania trującej chmury uwolnionej z zatrutej strzały. | Ważna umiejętność, której można wymiennie używać z PODWÓJNYM STRZAŁEM lub POTRÓJNYM STRZAŁEM. Zwiększa mnożnik po poznaniu FINEZJI. |
STZRAŁY ODŁAMKOWE | Ulepszenie wybuchowych strzał, polegające na tym, że w momencie trafienia rozsiewają wokół dodatkowe ładunki wybuchowe. | Alternatywa dla granatnika podczepianego pod karabin maszynowy. Warto się z nią zapoznać. |