Rise of the Tomb Raider: Kategoria Awanturnik - walki wręcz, leczenia Rise of the Tomb Raider poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 7 lipca 2020
Kategoria Awanturnik - umiejętności walki wręcz i leczenia
NAZWA UMIEJĘTNOŚCI | DZIAŁANIE UMIEJĘTNOŚCI | KOMENTARZ |
GRUBA SKÓRA | Lara ponosi mniejsze obrażenia od wrogiego ostrzału i ciosów w walce wręcz. Efekty kumulują się z umiejętnością SERCE Z KAMIENIA. | Przydatna umiejętność, w którą warto zainwestować w pierwszej kolejności. |
ŻELAZNA SKÓRA | Znaczące zmniejszenie obrażeń od wybuchu i ognia. | Przeciwnicy lubią i często używają ładunków wybuchowych do wykurzenia Lary z ukrycia. Warto wobec tego dosyć wcześnie posiąść tę umiejętność. |
KONTRA PO UNIKU | Możliwość obezwładnienia nieopancerzonego wroga podczas uniku poprzez naciśnięcie w odpowiednim momencie przycisku odpowiedzialnego za atak wręcz. | Umiejętność przydatna, ale pod warunkiem, że twój styl będzie otwarcie konfrontacyjny. Umiejętność przydaje się także wobec dużej przewagi wroga otaczającego Larę ze wszystkich stron. |
SKUTECZNY ZABÓJCA | Ciała wrogów zabitych z ukrycia zostaną automatycznie przeszukane w celu zdobycia surowców. | Mało przydatna umiejętność. Skradając się i tak zazwyczaj mamy na tyle dużo czasu, aby ręcznie przeszukać ciało każdego pokonanego wroga. Ewentualnie można to zrobić po wyeliminowaniu całej grupy przebywającej w danym miejscu. |
SZERMIERKA | Wydłużenie czasu na wykonanie skutecznej KONTRY PO UNIKU i możliwość zdobycia dodatkowych punktów doświadczenia po skutecznym ŚMIERCIONOŚNYM UNIKU. | Jeżeli nastawiamy się na otwartą walkę, warto się tej umiejętności nauczyć, ale raczej dopiero w dalszej części gry, kiedy będzie ona mogła współbrzmieć razem ze ŚMIERCIONOŚNYM UNIKIEM. |
SZYBKIE LECZENIE | Zwiększenie szybkości opatrywania ran. Efekty kumulują się z umiejętnością SANITARIUSZ. | Przydatna umiejętność, choć raczej nie na początku gry. Warto jednak zainwestować w nią po kilku pierwszych godzinach kampanii, kiedy nadejdą starcia ze zdecydowaną przewagą liczebności wrogów. |
WEWNĘTRZNA MOC | Jednokrotne, błyskawiczne przywrócenie zdrowia w trakcie walki po otrzymaniu obrażeń krytycznych. | Bardzo przydatna umiejętność, bez której trudno będzie obyć się pod koniec rozgrywki. |
ŚMIERCIONOŚNA SIŁA | Ciche ciosy kończące pozwalają zabić wrogów dużo szybciej przy użyciu brutalnej siły. Naciśnij przycisk odpowiedzialny za atak wręcz, aby zabić pobliskich, nieświadomych wrogów. | Warto zainwestować w tę umiejętność, tym bardziej, jeżeli staramy się przechodzić grę bardziej poprzez skradanie się niż otwartą walkę. |
BEZSZELESTNE LĄDOWANIE | Lądowanie po skoku lub opuszczeniu się jest zawsze bezgłośne i nie przyciąga uwagi wroga. | W niektórych przypadkach może się przydać, ale jej nauka nie jest konieczna. |
ŚMIERCIONOŚNY UNIK | Możliwość zabicia nieopancerzonego wroga podczas KONTRY PO UNIKU poprzez naciśnięcie w idealnym momencie przycisku odpowiedzialnego za atak wręcz. | Kilka razy podczas gry ta umiejętność może uratować Larze życie. |
ZABÓJCZY ATAK Z GÓRY | Możliwość błyskawicznego zabijania wrogów nożem podczas zeskakiwania na nich z góry. Gdy pojawi się odpowiedni wskaźnik, naciśnij Y, aby zaatakować. | Jeżeli chcemy poszerzyć nasz sposób na ciche pokonywanie przeciwników to nauczenie się tej umiejętności będzie dobrym wyborem. |
SANITARIUSZ | Zwiększenie szybkości opatrywania ran. Efekty kumulują się z umiejętnością SZYBKIE LECZENIE. | Warto zainwestować w tę umiejętność, ale dopiero w drugiej połowie gry, kiedy starcia staną się wyraźnie trudniejsze. |
SERCE Z KAMIENIA | Lara ponosi znacznie mniejsze obrażenia od wrogiego ostrzału i ciosów wręcz. Efekty kumulują się z umiejętnością GRUBA SKÓRA. | Jedna z umiejętności, których po prostu jak najszybciej trzeba się nauczyć. |
ADRENALINA | Krótkotrwałe zwiększenie odporności na obrażenia zadawane przez wrogów po udanym zabójstwie z ukrycia. | Jeżeli uda nam się zabójstwo z ukrycia, to raczej nie mamy się co bać natychmiastowego wykrycia. Wobec tego jest to umiejętność mało przydatna. |
MISTRZ UNIKÓW | Możliwość błyskawicznego zabicia opancerzonego wroga poprzez naciśnięcie w idealnym momencie przycisku odpowiadającego za atak wręcz podczas KONTRY PO UNIKU. | W drugiej części gry, kiedy zaczną pojawiać się przeciwnicy wyposażeni w tarcze, umiejętność ta staje się bardzo przydatna, aczkolwiek niekonieczna, bowiem opancerzonych wrogów można pokonać także brutalną siłą ognia. |
CICHY ZABÓJCA | Zabijanie po cichu bez przyciągania uwagi pobliskich wrogów. | Starajmy się, kiedy to możliwe, zawsze postępować ostrożnie i po cichu. Eliminujmy przeciwników w taki sposób, aby nie zauważyli tego ich kompani. Wobec takiego stanu rzeczy, nie warto inwestować w tę umiejętność. |
SILNY LEK | Krótkotrwałe zwiększenie odporności na obrażenia zadawane przez wrogów po opatrzeniu ran podczas walki. | Może się przydać, aczkolwiek dopiero w dalszej części rozgrywki. Raczej mało przydatna umiejętność. |