Rise of the Ronin: Jak odblokować kradzież kieszonkową? Rise of the Ronin poradnik, porady
W Rise of the Ronin możecie okradać NPC-ów. Ta strona poradnika pokazuje jak odblokować umiejętność Kieszonkowiec oraz jak działa kradzież kieszonkowa i jakie wiąże się z nią ryzyko.
Ostatnia aktualizacja: 21 marca 2024
Jeden ze sposobów na wzbogacanie się w grze Rise of the Ronin to korzystanie z kradzieży kieszonkowej. W poradniku opisujemy jakie są wymagania do odblokowania umiejętności Kieszonkowiec, jak poprawnie okraść NPC-a i jakie negatywne skutki może mieć kradzież w grze.
Zakup umiejętności
Do odblokowania mechaniki kradzieży kieszonkowej potrzebne są 2 umiejętności z drzewka Urok (zaznaczone na poniższym obrazku):
- Biegłość retoryczna Kłamca - zużywa punkty uroku;
- Kieszonkowiec - zużywa zwykłe punkty umiejętności.
Wystarczy zakup pierwszych poziomów obu umiejętności. Nie musicie ich rozwinąć w 100%, choć poprawi się wtedy ich działanie (np. kradzież większej ilości złota).
Kogo można okraść?
- Gra pozwala okradać tylko wybranych NPC-ów - nie możecie z wyprzedzeniem "rozpoznawać" właściwych. Najczęściej są to handlarze oraz bogato ubrani mieszkańcy miast.
- Zderzajcie się celowo z NPC-ami, a na ułamek sekundy może wyświetlić się informacja o możliwości kradzieży (przykład na obrazku). Musicie wtedy błyskawicznie wcisnąć R1.
- Bohater może kraść tylko monety. Nie możecie okradać NPC-ów z ich broni czy elementów wyposażenia.
Dodatkowa informacja - Nie musicie mieć żadnych wytrychów ani umiejętności do wykradania przedmiotów z pojemników. Gra może wtedy wymusić pozyskanie klucza, który może być w posiadaniu jednej z okolicznych postaci (zazwyczaj silniejszego bandyty lub minibossa).
Ryzyko związane z kradzieżą kieszonkową
- Każda kradzież zwiększa nieznacznie wskaźnik Poziom pościgu - pojawia się on w prawym górnym rogu ekranu. Po jego całkowitym zapełnieniu rozpocznie się pościg za bohaterem - najlepiej wtedy uciec z zagrożonego obszaru i przeczekać aż pościg zakończy się.
- Uważajcie, bo pościg może od razu się rozpocząć - stanie się tak jeśli okradniecie kogoś będąc w polu widzenia stróżów prawa. Od razu zareagują i będą chcieli powstrzymać protagonistę.