Rise of the Ronin: Czy są różne zakończenia? Rise of the Ronin poradnik, porady
Czy Rise of the Ronin pozwala na wybór zakończenia? Nasz poradnik zestawia wszystkie zakończenia oraz informuje czy ważne wybory z głównych misji fabularnych wpływają znacząco na przebieg całej kampanii.
Ostatnia aktualizacja: 8 kwietnia 2024
Podczas przechodzenia głównego wątku fabularnego gry Rise of the Ronin doświadczycie ważnych wyborów, ale możecie też szukać informacji o różnych zakończeniach. Ta strona poradnika zestawia wszystkie zakończenia, a także opisuje ograniczenia związane z wpływaniem na losy szogunatu oraz XIX-wiecznej Japonii.
Na stronie są spojlery na temat konstrukcji głównej kampanii i przede wszystkim ostatniego ważnego wyboru z finału gry.
- Wątki szogunatu oraz losów Japonii
- Ostatni ważny wybór - zakończenie gry
- Czy można powtórzyć finał i zmienić zakończenie?
Wątki szogunatu oraz losów Japonii
- W wybranych głównych misjach gry możecie doświadczać ważnych wyborów - przykładowymi takimi wyborami mogą być oszczędzenie lub zabicie Gonzo czy oszczędzenie lub zabicie Naosuke Ii.
- Kampanię w Rise of the Ronin skonstruowano w taki sposób, że ważne wybory mogą jedynie modyfikować przygodę bohatera lub dostępność nowych sojuszników. Wasze decyzje z gry nie są w stanie zmienić losów szogunatu ani całej Japonii. Gra stara się w tym przypadku pozostać w zgodzie z wydarzeniami historycznymi. Możecie prześledzić upadek rządów szogunatu w epoce Bakumatsu, zakończenie ery samurajów i przekształcenie Japonii w bardziej nowoczesne państwo.
- O kluczowych historycznych wydarzeniach przypomina wbudowana encyklopedia - są w niej chronologicznie ułożone najważniejsze momenty z historii Japonii. Dodatkowo np. na koniec głównego rozdziału gra może wyświetlić filmowe podsumowanie wydarzeń, do których doszło "w tle".
- Wybory z gry pozwalają poprawiać relacje z przeciwnikami lub zwolennikami szogunatu - mechanikę frakcji dokładniej opisaliśmy na stronie Ważne wybory i frakcje. Pomagając danemu ugrupowaniu możecie zyskiwać różne profity (np. nowe tytuły).
- Niektóre misje fabularne możecie zaliczyć współpracując z wybraną frakcją - wpłynie to na przebieg zadania (np. inne cele misji, inni bossowie do pokonania, poprawa relacji z wybranymi postaciami). Wasza decyzja nie spowoduje jednak, że dana frakcja zyska wiodącą rolę w konflikcie. Nie możecie całkowicie zmienić historycznego biegu wydarzeń.
Ostatni ważny wybór - zakończenie gry
Jedyny ważny wybór z końcówki gry dotyczy Bliźnięcia Miecza. W toku rozgrywki dowiecie się, że Bliźnię Miecza przeżyło bitwę na statku Matthew Perry'ego. Wszystkie kolejne spotkania mają wrogi charakter i z Bliźnięciem Miecza zmierzycie się kilka razy jako jednym z bossów.
Finałowy pojedynek z Bliźnięciem Miecza ma miejsce w ostatniej misji fabularnej kampanii - Ukryte Ostrze. Opisaliśmy go w rozdziale Bossowie.
Po wygraniu ostatniej bitwy z Bliźnięciem Miecza musicie podjąć finałową decyzję:
- zabić Bliźnię Miecza,
- oszczędzić Bliźnię Miecza.
Każdy z tych wariantów wyświetli oddzielne zakończenie dla wątku bliźniąt.
Nie wyłączajcie gry po dotarciu do napisów końcowych. Po ich wyświetleniu może załączyć się jeszcze dodatkowa scena związana z wybranym zakończeniem.
Czy można powtórzyć finał i zmienić zakończenie?
- Po obejrzeniu jednego z zakończeń Bliźnięcia Miecza nie musicie ponownie przechodzić całej gry, by obejrzeć drugie zakończenie. W momencie przybycia do regionu Edo w rozdziale 1 odblokowaliście mechanikę Świadectwo Duszy - dokładniej opisaliśmy ją na stronie Ważne wybory i frakcje.
- Świadectwo Duszy pozwala powtarzać wszystkie ukończone misje, również po to żeby inaczej zachować się przy ważnych wyborach fabularnych. Możecie powtórzyć finałowe starcie z Bliźnięciem Miecza i wybrać drugi wariant.