Duchy Veltro - część II | Epizod 3 | Resident Evil Revelations Resident Evil: Revelations poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 sierpnia 2019
Duchy Veltro - część II
Gdy znajdziesz się na mostku, zejdź po schodach za Parkerem i otwórz stojące na dole drzwi.
Za nimi znajdziesz amunicję, zielone ziele oraz niedziałającą windę.
Po zebraniu przedmiotów skręć w prawo, zabij wałęsającego się korytarzem mutanta, a następnie wejdź do pokoju z prawej.
Ukryto tam sporo przydatnego sprzętu (np. części do broni) oraz klucz Hełm, za pomocą którego otworzysz drzwi w poprzednim korytarzu. Jest tam też sejf z czytnikiem, wymagający tej samej karty co sejf za obrazem. Niestety otwierający je przedmiot znajdziesz dopiero w dalszej części gry.
Za drzwiami z Hełmem znajduje się ładnie umeblowany pokój. Zabierz z niego wiszącą na ścianie mapę statku oraz srebrny herb leżący na półce z książkami.
Dzięki temu drugiemu przedmiotowi odblokujesz widzianą w pierwszym epizodzie strzelbę.
Po zabraniu mapy udaj się na mostek, a stamtąd do windy, która zabierze się do górnych kajut.
Idąc cały czas przed siebie, odwiedź pokój z symbolem hełmu.
Jeśli użyjesz w środku Genesis, znajdziesz nielegalne części do broni.
Pamiętaj również o wiszącej na ścianie strzelbie (Windham). Znajdziesz ją w pokoju, do którego prowadzi korytarz z sejfem pod obrazem.
Twoim głównym celem jest jednak pokładowa jadalnia. Dzięki zdobytemu kluczowi otworzysz stojące tam wrota prowadzące do następnej części statku.
Gdy znajdziesz się w dużym oświetlonym hallu, udaj się na jego przeciwległy koniec i przyjrzyj kartce pozostawionej obok drzwi.
Dowiesz się z niej, że poszukiwany przez ciebie klucz znajduje się prawdopodobnie w części okrętu zwanej promenadą. Prowadzą tam wrota na dole schodów.
Przejdź przez nie, zbierz leżącą na dole amunicję, a następnie wejdź w korytarz z prawej.
Zaprowadzi cię on do miejsca z dwoma mutantami. Zabij szybko bestie i pozbieraj leżące w okolicy przedmioty.
Znajdziesz tam również skrzynię umożliwiającą dodanie ulepszeń do broni, a obok niej do połowy zamknięte przejście.
Skorzystaj z niego i idź cały czas prosto, aż zobaczysz zamknięte łańcuchem drzwi. Za nimi czeka na ciebie bardzo silny przeciwnik, więc dobrze przygotuj się do tej walki.
Przede wszystkim zapoznaj się z lokalizacją stojących w okolicy czerwonych butli z gazem. Możesz je wysadzić strzałem z pistoletu, ogłuszając w ten sposób pobliskich wrogów. Wykorzystasz je w walce z zamkniętą za drzwiami bestią.
Przydatne będą również wszelkiego rodzaju skrótu, umożliwiające szybkie zeskoczenie piętro niżej czy wyskoczenie z pokoju przez okno.
Pozbieraj także leżące w okolicy zioła i amunicję.
Gdy będziesz już gotowy, strzel przez okno w łańcuch i rozpocznij starcie. Podczas walki cały czas staraj się celować w głowę bestii oraz nie tracić amunicji na słabsze mutanty (cały czas będą się odradzać). Obstawy bossa najlepiej pozbyć się granatami lub wysadzając butle z gazem, ale zawsze rób to tak, by duży mutant również otrzymał obrażenia. Podczas walki czeka cię dużo biegania, wiec dobrze naucz się wszystkich dostępnych ścieżek. Dobrym pomysłem jest np. przeskakiwanie przez okno obok miejsca, z którego wyszła bestia. Stwór jest za duży by przez nie przejść, więc będzie musiał obchodzić pomieszczenie, dając ci czas na oddanie strzałów.
Dobrym sposobem na oszczędzenie amunicji, jest korzystanie z kopnięć, gdy bestia jest ogłuszona eksplozją. Najlepiej podejść wtedy do stwora, przytrzymać chwilę przycisk akcji (zwiększa to zadawane obrażenia) i puścić go zanim przeciwnik się ocknie. Uważaj też na stawiane przez wroga pułapki. Możesz je niszczyć strzałami z pistoletu.
Gdy boss wreszcie padnie na ziemię martwy, podnieś pozostawiony przez niego klucz Koło. Możesz dzięki niemu otworzyć drzwi na dole promenady i wrócić do oświetlonego hallu.
Stamtąd udaj się do pokoju komunikacji awaryjnej i zakończ epizod.