Resident Evil 4 Remake: Jak unikać pułapek w wieży zegarowej (Clock Tower)? Resident Evil 4 Remake - poradnik, porady
W wieży zegarowej Clock Tower w RE4 Remake Leon musi radzić sobie z pułapkami. Nasz poradnik wyjaśnia jak unikać pułapek z regionu Castle z rozdziału 12 – płomieni kamiennych posągów oraz żelaznych kul toczących się po schodach wieży.
Ostatnia aktualizacja: 30 marca 2023
W naszym poradniku znajdziecie podpowiedzi jak unikać pułapek z Clock Tower z rozdziału 12 gry Resident Evil 4 Remake. Poniższy opis przejścia wyjaśnia jak reagować na kamienne posągi plujące ogniem oraz na duże żelazne kule toczące się po schodach. Poprawne unikanie pułapek przybliży Was do dotarcia do legowiska bossa Salazara w regionie Castle.
Dotarcie do wieży zegarowej (Clock Tower)
Wieża zegarowa Clock Tower to jedna z ostatnich lokacji badanych w regionie Castle w RE4 Remake. Jej eksploracja jest wymagana w rozdziale 12 - Leon musi skorzystać z kolejki w głównej części zamku i dotarcie do Clock Tower to jeden z punktów bez powrotu.
Link do mapy: Clock Tower start
Zadaniem bohatera jest wspinaczka na kolejne piętra wieży i oprócz przeciwników musicie uważać na 2 rodzaje pułapek opisanych poniżej. Mogą one zabić lub poważnie zranić Leona.
Płomienie
Pierwszy typ pułapek to obracające się kamienne posągi plujące ogniem. Mogą one łatwo podpalić Leona i doprowadzić do utraty dużej ilości zdrowia lub nawet szybkiej śmierci bohatera.
Ustawiajcie się na początek poza zasięgem danego posągu. Zbliżających się wrogów warto spowalniać strzałami, a jest duża szansa, że zostaną podpaleni i łatwiej zginą.
Plan działania zakłada biegnięcie za płomieniami obracającego się posągu. W momencie gdy dokończy się obracać przestanie na chwilę ziać ogniem. Powinniście już wtedy znajdować się w bezpiecznym miejscu żeby wspiąć się na kolejną półkę lub przebiec dalej.
Żelazne kule (Iron Balls)
Drugi rodzaj pułapek to wielkie żelazne kule toczące się po zakręcanych schodach. Są one spuszczane pociągnięciami dźwigni przez Zealota przebywającego obok dużego otworu w suficie na górze klatki schodowej.
Unikanie pułapek jest proste - podczas wspinaczki zatrzymujcie się na bocznych balkonikach i czekajcie aż dana kula przetoczy się obok Leona.
Tak samo jak podczas unikania płomieni możecie celowo strzelać do wrogów i zatrzymywać ich na schodach. Kula może w nich wtedy uderzyć.
Po dotarciu na górę pozbądźcie się przeciwnika korzystającego z dźwigni.
Sam Leon może teraz pociągać za dźwignię i pozbywać się wrogów z niższych części schodów. Za zabicie w ten sposób co najmniej 5 z nich odblokujecie wyzwanie Strrrike! warte 300CP.