Strażnik | Solucja gry Rage 2 Rage 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 16 maja 2019
Na tej stronie poradnika do gry Rage 2 znajduje się szczegółowy opis przejścia misji fabularnej Strażnik. To pierwsze zadanie głównego wątku fabularnego, które można potraktować jako wstęp do właściwej kampanii. Nasza solucja dokładnie omawia cały prolog - dowiesz się m.in. jak przetrwać wrogi atak na Vineland oraz jak dotrzeć do pierwszej Arki.
Początek gry
Kampanię musisz rozpocząć od:
- Wybrania poziomu trudności - Polecamy ustawić wysoki poziom trudności (Hard), gdyż na normalnym poziomie rozprawianie się z większością napotykanych przeciwników jest bardzo proste i nie czerpie się z tego tytułu żadnej przyjemności.
- Wybrania płci głównego bohatera - Decyzja ta nie ma wpływu na przebieg gry, gdyż wszystkie questy i rozmowy wyglądają identycznie niezależnie od tego czy gra się mężczyzną czy kobietą. W Rage 2 nie ma też żadnych romansów. Co więcej postać będziesz widział na ekranie tylko podczas podróżowania otwartymi pojazdami.
Zdejmij dwie startowe bronie ze ściany:
- Śmiglik (Wingstick) - Przedmiotem tym możesz rzucać w przeciwników. Nowe śmigliki możesz odnajdywać w świecie gry, własnoręcznie wytwarzać oraz kupować od handlarzy.
- Pisolet Sidewinder (Sidewinder Pistol) - To podstawowa broń palna w grze. Początkowo nie zadaje dużych obrażeń, ale będziesz ją mógł ulepszać w trakcie przechodzenia kampanii.
Walki w Vineland
Wyjdź ze stróżówki i wyrusz za Lily. Po zabiciu pierwszego przeciwnika skorzystaj z tyrolki żeby zjechać na dół. Dołącz do walk na dziedzińcu. Przemarsz przez obóz Vineland jest bardzo liniowy i dodatkowo sojusznicy będą pomagali ci w eliminowaniu wielu spośród napotykanych wrogów. Do zabijania przeciwników używaj pistoletu i szukaj okazji do rzucania śmiglikiem. Jeśli jakiś wróg zbliży się do bohatera, to możesz też wyprowadzić atak w walce wręcz.
W trakcie rozgrywania misji możesz załączać skupienie (Focus) po to żeby łatwiej lokalizować wrogów. Ułatwi ci to planowanie kolejnych ataków. Kolekcjonuj też feltryt pozostawiany przez pokonywanych mutantów. Jednym z jego zastosowań jest odnawianie części paska zdrowia bohatera.
Po obejrzeniu cut-scenki podejdź do zwłok strażnika Jersey'a (Ranger Jersey) i zabierz pancerz strażnika (Ranger Armor). Od Lily otrzymasz też strażniczy karabin szturmowy (Ranger Assault Rifle). Warto od tej pory z niego korzystać, bo to silniejsza broń od pistoletu.
Docieraj do kolejnych obszarów gdzie przebywają nowi wrogowie. Karabin ma znacznie większy zasięg od pistoletu. Warto atakować z dużej odległości i celować w czerwone beczki i inne wybuchowe obiekty. Po drodze znajdziesz też granaty (Grenades), których możesz używać zamiast śmiglika. Warto rzucać nimi w grupy wrogów i przytrzymywać przycisk rzutu żeby "ugotować" granat i doprowadzić do jego eksplozji tuż po tym jak gdzieś wyląduje.
W trakcie przemarszu możesz odnajdywać data pady, których kolekcjonowanie pozwala dowiadywać się o nowych lokacjach w świecie gry, aczkolwiek zbieranie ich jest opcjonalne.
Podczas walk po raz pierwszy naładujesz przester (Overdrive). To specjalny tryb, który zwiększa zadawane obrażenia i odnawia przy okazji punkty zdrowia bohatera. Najlepiej go załączyć tuż przed rozpoczęciem walk z jakąś nową większą grupą mutantów. Dotrzyj do miejsca wyświetlenia nowej sceny przerywnikowej.
Otwarcie pierwszej Arki
Po tym jak odzyskasz przytomność porozmawiaj z Lily. Musisz wyruszyć do Presidio. Podążaj liniową ścieżką. Po drodze nie spotkasz już żadnych nowych wrogów. Wejdź w interakcję ze skanerem dłoni żeby otworzyć drzwi. W nowej sali obejrzyj holo-nagranie.
Podejdź do Arki, ustaw się przed nią i przytrzymaj przycisk Skupienia. Otworzysz w ten sposób Arkę. Wewnątrz Arki wejdź w interakcję ze wstrzykiwaczem nanotrytów (Nanotrite Injector). Dzięki wykonaniu tej czynności odblokujesz umiejętność Odskok (Dash). Pozwala ona na wykonywanie szybkich uskoków. Możesz wychylić dodatkowo lewą gałkę analogową żeby wybrać kierunek odskoku. Zdolność ta pomaga np. w unikaniu wrogich ataków albo w szybkim zbliżaniu się do przeciwników. Musisz zaliczyć prosty samouczek z korzystania z niej.
Zakończenie misji
Powróć najpierw do sali z holo-nagraniem. Odblokujesz aż cztery nowe główne misje - Zaciemnienie (Blackout), Gwiazda Pustkowi (Wasteland Celebrity), Kontrola lotów (Ground Control) oraz Projekt Sztylet (Project Dagger). Nowymi głównymi zadaniami możesz zajmować się w dowolnej kolejności. Każde z nich jest opisane na osobnej stronie naszej solucji.
Wyrusz w drogę powrotną do Lily - musisz ponownie przejść przez korytarz gdzie bohater wcześniej został zeskanowany. Porozmawiaj z Lily żeby odblokować zakładkę projektów (Projects). W chwili obecnej dostępna jest tylko kategoria podstawowych projektów (Basic). Kolejne grupy odblokujesz dzięki postępom w kampanii (musisz spotkać się z trzema ważnymi NPC-ami z nowo odblokowanych głównych zadań). Każdy projekt można zakupić wydając na niego punkt projektu (Project Point). Punkty będziesz otrzymywał za zaliczanie misji, badanie lokacji, zajmowanie się dodatkowymi aktywnościami itp.
Inną ważną nagrodą za zaliczenie opisywanej misji jest odblokowanie pierwszego pojazdu Feniks (Phoenix). Możesz od tej pory podróżować nim po świecie gry. W dalszej części kampanii znajdziesz też inne pojazdy, które opisaliśmy w osobnym rozdziale poradnika - zajrzyj przede wszystkim na stronę Najlepsze pojazdy.
Za ukończenie tej misji otrzymasz brązowe trofeum Strażnik.
Od tej pory możesz swobodnie podróżować po świecie gry. Zanim zajmiesz się kolejnymi głównymi misjami bardzo polecamy poświęcić trochę czasu na zbadanie opcjonalnych lokacji. Warto przede wszystkim odwiedzić inne Arki po to żeby odblokować nowe przydatne umiejętności. Możliwe do odwiedzenia lokacje opisaliśmy w naszym Atlasie świata.