Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pro Evolution Soccer 6 - poradnik do gry

Pro Evolution Soccer 6 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rzuty rożne | Stałe fragmenty gry | Pro Evolution Soccer 6 poradnik Pro Evolution Soccer 6

Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019

To jeden z najważniejszych elementów w grze. Należy je ćwiczyć do znudzenia na treningu. Dlaczego? Bo nawet jeśli słabo nam idzie w rozgrywaniu i konstruowaniu akcji, to dzięki stałym fragmentom gry możemy w dość łatwy sposób zdobyć cenne gole, szczególnie z rzutów rożnych.

Rzuty rożne - sterowanie

W menu Wybierz wykonawcę zobaczymy szereg atrybutów związanych z wykonywaniem rożnych. Oto jakie mają znaczenie:

  • Celność wolnych - celność dośrodkowania
  • Podkręcanie - oczywiste
  • Celność długich podań - bez znaczenia (tak!)
  • Szybkość długich podań - jak szybko piłka dotrze w dane miejsce
  • Celność strzału - bez znaczenia
  • Siła strzału - bez znaczenia
  • Lepsza noga - noga, którą zawodnik wykonuje rzut.

Powinno się wybierać zawodnika: prawonożnego - na lewą stronę, lewonożnego na prawą. Ale w sytuacji, gdy piłkarz potrafi dobrze podkręcać piłkę można skorzystać z innej opcji, np. dośrodkowujemy prawonożnym z prawej strony - ustawiamy kierunek posłania piłki maksymalnie w stronę bocznej linii i dośrodkowując piłkę podkręcamy w głąb pola karnego.

O

Dośrodkowanie. Po puszczeniu O można natychmiast przytrzymać kierunek lewo lub prawo w celu podkręcenia piłki.

O ~ R2

Dośrodkowanie bardzo wysokie i wolne. Po puszczeniu O można natychmiast przytrzymać kierunek lewo lub prawo w celu podkręcenia piłki.

góra + O

Dośrodkowanie mocno bite i szybkie. Po puszczeniu O można natychmiast przytrzymać kierunek lewo lub prawo w celu podkręcenia piłki.

dół + O

Dośrodkowanie po ziemi. Po puszczeniu O można natychmiast przytrzymać kierunek lewo lub prawo w celu podkręcenia piłki - w mniejszym stopniu.

X

Podanie do najbliższego zawodnika.

Rzuty rożne - wykonywanie

Piłka kierowana jest przeważnie prostopadle do poziomu. - Rzuty rożne | Stałe fragmenty gry | Pro Evolution Soccer 6 - Pro Evolution Soccer 6 - poradnik do gry
Piłka kierowana jest przeważnie prostopadle do poziomu.

Spójrzmy na powyższy obrazek. Pierwsza uwaga: poziom zaangażowania (strefa) ustawiony jest na czerwonym polu. Pozwala to włączyć do akcji maksymalną liczbę zawodników. Jeśli będzie ustawiony na niebieskim, to w polu karnym będzie stać jedynie dwóch piłkarzy; ten element zależy też od formacji, tutaj użyto 4-4-2. Wracając do przykładu: w polu karnym jest sześciu zawodników, w tym jeden oczekujący na krótkie podanie. W takiej sytuacji dobrze jest dośrodkować mocno bitą piłkę w stronę zawodników oznaczonych kółkiem po lewej stronie. Jeśli chodzi o kółko po prawej stronę, to będzie to dobre rozwiązanie, ale nieco trudniejsze w wykonaniu ze względu pozycję do oddania strzału - zawodnik musi bardzo celnie strzelić, a wcześniej wywalczyć pozycję na przejęcie piłki. Ciekawostką może być podanie (tylko górą) do zawodnika stojącego przed polem karnym (kółko na radarze). Ogólnie dośrodkowując warto podkręcić piłkę; z komputerem może to nie ma większego znaczenia, ale przy grze z żywym przeciwnikiem można nieco "zamieszać".

A oto dość interesujący sposób na wykonanie rzutu rożnego:

Do prawidłowego wykonania przydatny jest piłkarz z atrybutem Podkręcanie wyższym, niż 90 oraz z dobrym Celność wolnych - Rzuty rożne | Stałe fragmenty gry | Pro Evolution Soccer 6 - Pro Evolution Soccer 6 - poradnik do gry

Do prawidłowego wykonania przydatny jest piłkarz z atrybutem Podkręcanie wyższym, niż 90 oraz z dobrym Celność wolnych . Wybieramy piłkarza odpowiednio do strony boiska, z której będziemy dośrodkowywać. Kierunek należy ustawić, jak na powyższym obrazku. Napełniamy do połowy pasek za pomocą O i przytrzymujemy kierunek dzięki któremu odkręcimy piłkę od bramki; w sytuacji na powyższym obrazku będzie to kierunek w prawo. Jeśli wszystko przebiegnie prawidłowo, to bramkarz nie wyjdzie z bramki, a któryś z naszych zawodników będzie miał czystą sytuację na strzelenie w stronę bramki.