Atrybuty podstawowe | Atrybuty | Pro Evolution Soccer 6 poradnik Pro Evolution Soccer 6
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
Atrybuty podstawowe
W opisie występują podwójne nazwy, a to dlatego, że różnią się pomiędzy menu formacji a Edycją.
Wzrost | Wysokość gracza, wpływa na główkowanie. Wzrost jest także ważny dla bramkarzy. Wysokość nie ma żadnego wpływu na inne atrybuty. |
Lepsza noga | Preferowana przez zawodnika noga. Choćby Celność słabej nogi była równa 8, to i tak zawodnik będzie częściej używał Lepszej nogi. |
Lepsza noga/strona | Ulubiona noga/strona boiska. Rozbudowana opcja powyższego atrybutu. Przy użyciu L&P (obydwie) teza z atrybutu Lepsza noga nie ma znaczenia. |
Pozycja | Preferowana pozycja zawodnika. Ma niewielkie znaczenie dla pozycji przyjmowanej na boisku. |
Atak | Zdolności ofensywne, przypisywane strikerom oraz skrzydłowym. |
Obrona | Zdolności defensywne, przypisywane obrońcom, defensywnym pomocnikom oraz bramkarzom. |
Równowaga | Oznacza jak mocno stoi na nogach piłkarz. Zawodnika z wysokim atrybutem ciężko jest przewrócić. Atrybut ważny dla piłkarzy grających 1na1. Atrybut nie ma znaczenia w pojedynkach powietrznych. |
Wytrzymałość | Wytrzymałość fizyczna. Szybko maleje jeśli zawodnik jest w słabej formie. Bardzo szybko traci ją piłkarz biegający np. po całej długości skrzydła. Przy mniej niż połowie maksymalnej wartości spada także Prędkość. Jeśli atrybut jest mały to zawodnik będzie częściej zmęczony w czasie meczu i część atrybutów technicznych spadnie z wartości. |
Prędkość | Maksymalna szybkość zawodnika. Nie jest osiągana od razu, a to zależy od Przyśpieszenia. |
Przyśpieszenie | Czas jaki jest potrzebny do osiągnięcia maksymalnej prędkości. Im wartość jest większa tym szybciej zawodnik uzyskuje maksymalną Prędkość. |
Reakcje | Refleks - czas w jakim zawodnik reaguje na zagrania. Dodatkowy atrybut dla bramkarza; napastnik reaguje szybciej na np. podania prostopadłe i dochodzi do piłki, ale też bywa częściej łapany na spalonym. |
Zwinność | Zwrotność, jak szybko zawodnik zmienia kierunek biegu, reaguje na zwody itd. |
Dokładność dryblingu/Precyzja dryblingu | Dokładność i lepsza technika w dryblingu. Dotyczy także odskakiwania piłki w czasie wykonywania zwodu. |
Szybkość dryblingu | Im większa wartość atrybutu, tym różnica pomiędzy normalnym biegiem (jedynie kierunek) z piłką a dryblingiem jest mniejsza. |
Celność krótkich podań | Oczywiste. |
Szybkość długich podań | Szybkość nadanej podaniem wysokiej/górnej piłki. |
Celność długich podań | Oczywiste. |
Szybkość długich podań | szybkość nadanej podaniem wysokiej/górnej piłki. |
Celność strzału | Jak celnie zawodnik strzela na bramkę. Ważne także przy wykonywaniu rzutów karnych. |
Siła strzału | Jak mocno zawodnik uderza piłkę. Ważne także przy rzutach wolnych. Ma znaczenie przy strzałach z dystansu - mniejszy czas reakcji dla bramkarza. |
Technika strzału | Jak piłkarz potrafi strzelać (pewniej i mocniej) z trudnych pozycji strzeleckich - strzały częściej widowiskowe. |
Celność wolnych | Celność z rzutów wolnych, podstawowy atrybut wykonawcy rzutów. |
Podkręcanie | Jak bardzo zawodnik potrafi podkręcić piłkę. Ważne dla kopiących rzuty wolne lub rożne. |
Gra głową | Jak dobrze i jak celnie piłkarz główkuje. Obejmuje zarówno strzały jak i podania. |
Skoczność | Wysokość skoku. Ważny atrybut bramkarza - jak daleko potrafi się wybić. |
Technika | Kontrola piłki - jak bardzo zawodnikowi "klei" się piłka u nogi. Zawodnikom ze słabym atrybutem będzie piłka często odskakiwała od nogi i będzie źle przyjmował podania. Dodatkowo szybkość reakcji na następny ruch po przyjęciu. |
Agresja | Zawziętość piłkarza - obrońca z wysokim atrybutem wykonuje bardziej brutalne wślizgi, bramkarz bardziej jest skłonny wychodzić do dośrodkowań w czasie wolnych i rożnych, a napastnik sam rwać się na grupę obrońców (tylko w przypadku, gdy jest sterowany przez komputer). |
Mentalność | Piłkarz z wysokim atrybutem traci wolniej kondycję i kiedy zespól przegrywa gra lepiej (niewielki wzrost atrybutów). |
Zdolności bramkarskie | Atrybut określający poziom umiejętności bramkarza. Piłkarz z atrybutem na poziomie 90 może być już dobrym goalkepperem. |
Gra zespołowa | Ogólnie współpraca z zespołem. Przy wysokim atrybucie zawodnik będzie bardziej skłonny podawać celniej, przewidywać akcje oraz szybciej dopasuje się do stylu gry oraz do składu. Niezwykle ważny atrybut jeśli chcemy grać na wysokim poziomie i widowiskowo (choć to pierwsze niekoniecznie!). |
Kondycja/wytrzymałość | Stałość kondycji. Ma znaczenie przy grze w sezonie/turnieju. Gracz z wysokim atrybutem będzie utrzymywał też wysoką sprawność fizyczną. |
Celność słabszej nogi | Celność słabą (przeciwną do Lepszej nogi) nogą. |
Częstość używania słabej nogi | Częstość użycia słabej (przeciwnej do Lepszej nogi) nogi. |
Kontuzja | Odporność na kontuzje, A - duża, B - średnia, C - mała. |