Rekem | Opis przejścia Prince of Persia Zapomniane Piaski poradnik Prince of Persia: Zapomniane Piaski
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Ruiny Rekem
Uaktywnij odpowiednim przyciskiem fragment ściany, po czym wbiegnij na niego.
Po scence przerywnikowej czeka Cię trudna walka z dużym piaskowym stworem i kilkunastoma mniejszymi. Skup się przede wszystkim na tym dużym, z którym walcz w identyczny sposób, jak z bossem w sali tronowej. Jego ciosy będą powodowały obrażenia także u pozostałych. Możesz także najpierw zająć się normalnymi wrogami, a dopiero potem tym dużym, aby mieć spokój w czasie walki. Kiedy stworowi zostanie pół paska życia klęknie on na jedno kolano. Podbiegnij wtedy do niego od przodu i wciśnij przycisk skoku, a kiedy książę zawiśnie w powietrzu i sztylet w jego ręku rozbłyśnie, przycisk ataku.
Po walce Razia uaktywni kolejny niewidoczny fragment starych murów. Podbiegnij na niego i odbij się w kierunku tyczki. Następnie przeskakuj po kolejnych tyczkach.
Z ostatniej tyczki skocz na ścianę i podbiegnij do wnęki. Przesuwaj się dalej, a następnie przez środek komnaty, uaktywniając kolejne fragmenty.
Z ostatniej kolumny doskoczysz do sterczącej ze ściany belki. Droga do wyjścia z poziomu prowadzi w prawo. Jeżeli pójdziesz w lewo i dalej korytarzem, odnajdziesz sarkofag. Ostatecznie i tak znajdziesz się na podwyższeniu na prawo od zamkniętych drzwi. Przebiegnij po ścianie uaktywniając zapadnię i zsuwając się po fladze na podłogę. Przejdź przez drzwi.
Sala tronowa Rekem
Po scence przerywnikowej rozpraw się ze wszystkimi wrogami. Na prawo od tronu znajdziesz wystające ze ściany kamienie. Wejdź po nich.
Z kamieni przeskocz na kolejne tyczki. Kiedy doskoczysz do belki odwróć kamerę, aż zobaczysz, że w ten sposób dostaniesz się do tarasu powyżej.
Przeturlaj się pod kratą i doskocz do wnęki na lewo od niej. Przejdź na lewą stronę sali. Tam zeskocz, a następnie podbiegnij na kratę, odbij się i złap się drążka, a tron się odsunie odsłaniając przejście. Po ścianie zejdź na dół.
Opuść się po kamieniach w głąb przejścia pod tronem. Korytarz z pułapkami jest dość trudny do przejścia i wymaga idealnego zgrania ruchów z przesuwającymi się ostrzami. Zwróć uwagę, dokąd się przesuwają ostrza.
Pokonaj piaskowe żuki i po strumieniach wody przedostań się dalej.
W miejscu, w którym woda spada kaskadą w dół podbiegnij na ścianę, zatrzymaj upływ czasu i odbij się w kierunku wody, podbiegnij i odbij się znowu, dzięki czemu przedostaniesz się wyżej. Tu znowu zatrzymaj czasu, zacznij biec po ścianie z wodą i odbij się w kierunku następnej platformy.
Czeka Cię znowu potyczka z mini-bossem, z którym walczysz w identyczny sposób, jak przy wcześniejszych starciach. Po jego pokonaniu otworzy się przejście do dalszej części podziemi.
Święta fontanna
Zanim Razia otworzy przejście do nowego korytarza, musisz poradzić sobie z przeciwnikami. Jeżeli chcesz w miarę szybko zakończyć walkę, w pierwszej kolejności pozbądź się wszystkich przywoływaczy.
Korytarz wypełniony jest poruszającymi się drągami z nabitymi na nie kolcami. Najlepiej nad nimi przeskakiwać w odpowiednim momencie. Na końcu odbijając się pomiędzy ścianą a taflą zatrzymanej w czasie wody dostań się w wyżej położone miejsce.
Rezerwuar Rekem
Po kolumnach przedostań się na prawą stronę sali. Aktywuj kolejne fragmenty rur i po kolumnach wody ruszaj przed siebie.
Kiedy znajdziesz się na dole, pojawią się piaskowe sępy. Aktywuj fragment muru pomiędzy dwiema kaskadami wody i odbij się w kierunku ptaka, a następnie użyj mocy latania.
Z ptaka doskoczysz do kolumn. Przeskakuj po nich, aż w końcu znajdziesz się na podwyższeniu z płaskorzeźbą w kształcie głowy lwa. Po prawej, odbijając się od ścian możesz wyjść jeszcze wyżej.
Znajduje się tu dość trudny do przejścia za pierwszym razem korytarz z pułapkami w postaci bujających się na linach bali nabitych kolcami. Przeskakiwanie nad nimi kiedy znajdują się w najniższym położeniu to najlepsza metoda na przejście dalej.
Końcowy etap to pozbycie się garstki wrogów i zjazd po spiralnej pochylni. Staraj się przez cały czas znajdować blisko ściany, aby w razie konieczności móc wykonać bieg po niej w razie konieczności.