Prince of Persia The Lost Crown: Wszystkie Kserksesy (monety) Prince of Persia The Lost Crown poradnik, porady
Kserksesy to specjalny rodzaj znajdźek w Zaginionej Koronie, które przydają się przy ulepszaniu ekwipunku oraz przy zakupach. Na stronie tej dowiecie się wszystkiego na temat tych rzadkich monet.
Ostatnia aktualizacja: 5 lutego 2024
Kserksesy w świecie najnowszego Prince of Persia to stara waluta z okresu władania legendarnego króla. Przyjmują formę brązowych monet rozsianych na obszarze całej mapy. Z tej strony poradnika dowiecie się w jaki sposób je zdobywać oraz do czego możecie je wykorzystać. Przedstawimy Wam także listę lokalizacji każdej z monet.
Po więcej informacji i dokładne lokalizacje znajdziek zapraszamy na naszą interaktywną mapę w serwisie Gamepressure.
- Jak zdobyć i wykorzystać Kserksesy?
- Kserkses #1 (Mag)
- Kserkses #1 (Kaheva)
- Kserkses #1 (Dolne Miasto)
- Kserkses #2 (Dolne Miasto)
- Kserkses #3 (Dolne Miasto)
- Kserkses #4 (Dolne Miasto)
- Kserkses #1 (Górne Miasto)
- Kserkses #2 (Górne Miasto)
- Kserkses #3 (Górne Miasto)
- Kserkses #4 (Górne Miasto)
- Kserkses #1 (Święte Archiwa)
- Kserkses #2 (Święte Archiwa)
- Kserkses #3 (Święte Archiwa)
- Kserkses #4 (Święte Archiwa)
- Kserkses #5 (Święte Archiwa)
- Kserkses #6 (Święte Archiwa)
- Kserkses #1 (Głębiny)
- Kserkses #2 (Głębiny)
- Kserkses #3 (Głębiny)
- Kserkses #4 (Głębiny)
- Kserkses #5 i #6(Głębiny)
- Kserkses #7 (Głębiny)
- Kserkses #8 (Głębiny)
- Kserkses #1 (Las Hyrkański)
- Kserkses #2 (Las Hyrkański)
- Kserkses #1 (Drzewo Soma)
- Kserkses #2 (Drzewo Soma)
- Kserkses #1 (Zatopiony Port)
- Kserkses #2 (Zatopiony Port)
- Kserkses #3 (Zatopiony Port)
- Kserkses #1 (Jamy Wiecznych Piasków)
- Kserkses #2 (Jamy Wiecznych Piasków)
- Kserkses #3 (Jamy Wiecznych Piasków)
- Kserkses #4 (Jamy Wiecznych Piasków)
- Kserkses #5 (Jamy Wiecznych Piasków)
- Kserkses #6 (Jamy Wiecznych Piasków)
- Kserkses #7 (Jamy Wiecznych Piasków)
- Kserkses #8 (Jamy Wiecznych Piasków)
- Kserkses #1 (Szalejące morze)
- Kserkses #2 (Szalejące morze)
- Kserkses #2 (Stary Trakt Królewski)
- Kserkses #1 (Wieża Ciszy)
- Kserkses #2 (Wieża Ciszy)
- Kserkses #3 (Wieża Ciszy)
- Kserkses #4 (Wieża Ciszy)
- Kserkses #5 (Wieża Ciszy)
Jak zdobyć i wykorzystać Kserksesy?
Kserksesy rozsiane są na obszarze całej mapy zdradliwej Góry Qaf. Ich pozyskanie wiąże się najczęściej z pokonaniem trudniejszej sekcji platformowej. Co ważne jednak, samo pochwycenie samotnej monety nie gwarantuje sukcesu. By Kserkses został dodany do Waszego ekwipunku, musicie najpierw pochwycić monetę, a następnie wylądować z nią na płaskiej, stabilnej powierzchni. Co jakiś czas, Kserksesy dostaniecie również w ramach nagrody za wykonanie określonego zadania.
Zdobyte monety możecie wykorzystać do ulepszenia swojego ekwipunku. Niektóre upgrade'y, poza wystarczającą liczbą Krzyształów Czasu, zmusza Was również do wydania jednej lub kilku monet starego władcy.
W Głębinach czeka na Was również handlarz nazywany Złomiarzem. Kapryśny sprzedawca przyjmuje jedynie starą walutę, więc jeżeli zainteresuje Was coś z jego inwentarza, konieczne będzie zaopatrzenie się w kilka dodatkowych, brązowych monet.
Kserkses #1 (Mag)
Monetę Kserksesa możecie kupić w Schronieniu u Maga za 200 Kryształów Czasu.
Kserkses #1 (Kaheva)
Monetę Kserksesa możecie kupić u boskiej kowalki Kahevy za 200 Kryształów Czasu.
Kserkses #1 (Dolne Miasto)
Moneta znajduje się w zachodniej części regionu, w ukrytym pomieszczeniu za fałszywą ścianą.
Kserkses #2 (Dolne Miasto)
Kserkses znajduje się nad głową wysokiego posągu w centralnej części regionu.
Kserkses #3 (Dolne Miasto)
We wschodniej części regionu. Na końcu korytarza wypełnionego wirującymi ostrzami.
Kserkses #4 (Dolne Miasto)
Po pokonaniu przeciwnika związanego z jednym z zadań pobocznych.
Kserkses #1 (Górne Miasto)
Wewnątrz pomieszczenia wypełnionego wirującymi ostrzami. Użyjcie zdolności przełączania się pomiędzy wymiarami (aktywowanie niebieskich ścian).
Kserkses #2 (Górne Miasto)
W dużej komnacie z odważnikami.
Kserkses #3 (Górne Miasto)
Moneta znajduje się wewnątrz kamiennej konstrukcji. By się do niej dostać, konieczne będzie wykorzystanie zdolności teleportowania się do rzuconego czakrama.
Kserkses #4 (Górne Miasto)
Po pokonaniu wojownika związanego z jednym z zadań pobocznych.
Kserkses #1 (Święte Archiwa)
Moneta w sekretnym pokoju za zniszczalną ścianą. Pomieszczenie wypełnione jest zgniatającymi ścianami, więc będziecie musieli wykazać się szybkością i zręcznością.
Kserkses #2 (Święte Archiwa)
Południowa część regionu, na końcu długiej sekcji platformowej. Konieczne będzie wykorzystanie umiejętności widma.
Kserkses #3 (Święte Archiwa)
Moneta znajduje się w północnej części regionu, na końcu długiego korytarza wypełnionego pułapkami. Konieczne będzie wykorzystanie szerokiego wachlarza umiejętności.
Kserkses #4 (Święte Archiwa)
Znajdźka znajduje się w tej samej odnodze regionu co poprzednia. Ponownie, konieczne będzie pokonanie trudnej sekwencji platformowej.
Kserkses #5 (Święte Archiwa)
Moneta w centralnej części regionu.
Kserkses #6 (Święte Archiwa)
Południowa granica Archiwum. Nagroda za pokonanie przeciwnika związanego z jednym z zadań pobocznych. By dostać się do komnaty z mini-bossem, konieczne jest wcześniejsze pokonanie krążącego po regionie, silnego przeciwnika upuszczającego klucz.
Kserkses #1 (Głębiny)
Ponad stromymi rampami w centralnej części regionu.
Kserkses #2 (Głębiny)
Na dnie głębokiego szybu z ruchomymi taśmami i wirującymi kolcami.
Kserkses #3 (Głębiny)
Moneta w pomieszczeniu wypełnionym wodą. Łatwiej będzie Wam ją zdobyć, po tym jak obniżycie poziom wody.
Kserkses #4 (Głębiny)
Po pokonaniu przeciwnika związanego z jednym z zadań pobocznych.
Kserkses #5 i #6(Głębiny)
Dwie monety, które możecie złapać przy okazji jednego kursu po skomplikowanej sekwencji platformowej.
Kserkses #7 (Głębiny)
Moneta w północnej części regionu w pomieszczeniu z obrotowymi ostrzami.
Kserkses #8 (Głębiny)
Moneta w zaciemnionej, wschodniej części regionu.
Kserkses #1 (Las Hyrkański)
Walka z nieumarłym żołnierzem, za wygranie której otrzymacie monetę. Część jednego z zadań pobocznych.
Kserkses #2 (Las Hyrkański)
Kserkses zlokalizowany w lewym, dolnym rogu pomieszczenia.
Kserkses #1 (Drzewo Soma)
Na końcu krótkiej sekwencji platformowej wypełnionej ostrymi kolcami.
Kserkses #2 (Drzewo Soma)
Wykorzystajcie teleportację do czarkamu.
Kserkses #1 (Zatopiony Port)
Na dnie szybu wypełnionego kolcami z ruchomymi kłodami.
Kserkses #2 (Zatopiony Port)
Nagroda za wykonanie zadania dla pirackiego kapitana.
Kserkses #3 (Zatopiony Port)
W południowej części regionu. W pobliżu platformy wprawianej w ruch przez rzucony czakram.
Kserkses #1 (Jamy Wiecznych Piasków)
Zachodnia część regionu. W połowie długiej sekcji platformowej w komnacie pełnej ostrych kryształów.
Kserkses #2 (Jamy Wiecznych Piasków)
Odrobinę na północ od ostatniej monety.
Kserkses #3 (Jamy Wiecznych Piasków)
Prosta do zdobycia moneta jeżeli posiadacie już możliwość teleportowania się do czakramu.
Kserkses #4 (Jamy Wiecznych Piasków)
W połowie długiej i trudnej sekcji platformowej.
Kserkses #5 (Jamy Wiecznych Piasków)
W dalszej części sekcji platformowej wspomnianej przy okazji poprzedniej monety.
Kserkses #6 (Jamy Wiecznych Piasków)
Nagroda po pokonaniu nieumartego wojownika związanego z jednym z zadań pobocznych.
Kserkses #7 (Jamy Wiecznych Piasków)
Wschodnia część regionu. Użyjcie zdolności teleportacji do rzuconego czakramu.
Kserkses #8 (Jamy Wiecznych Piasków)
W komnacie pełnej ostrych kryształów.
Kserkses #1 (Szalejące morze)
W centralnej części regionu, pomiędzy dwoma płonącymi kawałki drewna.
Kserkses #2 (Szalejące morze)
Na końcu sekcji platformowej wewnątrz płonącego wraku statku.
Kserkses #2 (Stary Trakt Królewski)
Nagroda za pokonanie nieumartego wojownika.
Kserkses #1 (Wieża Ciszy)
Zachodnia część regionu. Wewnątrz sekcji platformowej w lodowej jaskini.
Kserkses #2 (Wieża Ciszy)
Na wschodniej granicy mapy. Nagroda za pokonanie nieumartego wojownika.
Kserkses #3 (Wieża Ciszy)
Na końcu długiej, lodowej sekcji platformowej.
Kserkses #4 (Wieża Ciszy)
Wewnątrz lodowej, ukrytej jaskini w południowej części regionu.
Kserkses #5 (Wieża Ciszy)
U szczytu dużego pomieszczenia ze zdradliwymi platformami.