Prince of Persia The Lost Crown: Jak rozwiązać zagadkę w Górnym mieście? Prince of Persia The Lost Crown poradnik, porady
Zagadka z zasilanym mechanizmem ruchomych pierścieni jest konieczna do rozwiązania podczas głównego wątku. Na stronie tej podpowiemy Wam jak ją rozwiązać.
Ostatnia aktualizacja: 23 stycznia 2024
Mapa w Prince of Persia The Lost Crown wprost wypełniona jest opcjonalnymi zagadkami. Niekiedy jednak traficie na łamigłówkę, której rozwiązanie konieczne jest do pchnięcia fabuły naprzód. Na stronie tej podpowiemy Wam, jak rozwiązać zagadkę mechanizmu prowadzącego do jednego z niebiańskich strażników na późniejszych etapach gry.
- Jak rozwiązać zagadkę z ruchomymi pierścieniami w Górnym mieście?
- Prawa komnata
- Lewa komnata
- Dolna komnata
- Ustawienie pierścieni
Jak rozwiązać zagadkę z ruchomymi pierścieniami w Górnym mieście?
Pod dotarciu do odpowiedniej komnaty w północnej części regionu, Waszym oczom ukarze się interesujący mechanizm złożony z 3 pierścieni z kolorowymi klejnotami. Waszym zadaniem będzie wprawienie wszystkich części mechanizmu w ruch, a następnie zsynchronizowanie ich w taki sposób, by te otworzyły dla Was przejście do kolejnego etapu.
By wprowadzić pierścienie w ruch konieczne będzie zasilenie 3 oddzielnych mechanizmów znajdujących się w trzech komnatach. Poniżej prezentujemy rozwiązanie każdej z zagadek.
Prawa komnata
W prawej komnacie, pochwyćcie fioletowy element przy pomocy Szponu Wymiarów, a następnie rzućcie nim w otwór powyżej. Wskoczcie na wysuniętą, środkową platformą, a następnie ponownie użyjcie Szponu by zabrać fioletowe zasilanie z miejsca. Natychmiast skoczcie w lewo, odbijcie się od ściany i przy pomocy podwójnego skoku, ustawcie widmo jak najwyżej możecie (trzymając się jednocześnie środka komnaty).
Trzymając w zanadrzu fioletowy element, teleportujcie się to pozostawionego powyżej widma i natychmiast rzućcie zasilaniem ku górze. Jeżeli wszystko przebiegło zgodnie z planem, drzwi na suficie się zamkną, a żółty okrąg zostanie wprowadzony w ruch.
Fioletowa poświata przy wejściu do każdej z komnat niweluje działanie Szponu Wymiarów, przez co niemożliwym jest przeniesienie fioletowej baterii z jednej części zagadki do drugiej.
Lewa komnata
W lewej komnacie podnieście baterię i umieśćcie ją w dolnym porcie. Wskoczcie na wysuniętą platformę, odbijcie się od ściany i aktywujcie widmo najwyżej jak tylko możecie. Następnie umieśćcie fioletowy element w górnym porcie i przygotujcie się do wykonania szybkiej sekwencji ruchów.
Podskoczcie i zgarnijcie baterię z miejsca, następnie od razu teleportujcie się do pozostawionego wysoko widma i od razu ciśnijcie baterią w górę. Jeżeli uda Wam się tego dokonać, nim zapadnia na suficie się zamknie, aktywujecie kolejną część głównego mechanizmu.
Dolna komnata
Dolna komnata stanowi prawdopodobnie najłatwiejszą część zagadki. W pomieszczeniu znajdziecie dwa przyciski na podłodze. Umieśćcie ducha na lewym przycisku, a następnie wciśnijcie ten prawy. Gdy platforma z baterią dojedzie do końca pomieszczenia, teleportujcie się na pierwszy przycisk. Jego aktywacja wysunie ścianę, która strąci fioletowy element na ziemię.
Usytuujcie zasilanie w porcie, a następnie wskoczcie po kamiennych platformach na górę pomieszczenia. Postawcie widmo tuż pod otwartą zapadnią. Podejdźcie do aktywnego portu, pochwyćcie baterię, szybko teleportujcie się do ducha i natychmiast ciśnijcie fioletowym elementem w górę. W ten sposób aktywujecie ostatni pierścień.
Ustawienie pierścieni
Gdy wszystkie pierścienie zostaną już wprawione w ruch, Waszym zadaniem będzie zsynchronizowie ich w taki sposób, by aktywowały się w jednej chwili przechodząc nad odpowiednim punktem. Niebieski i żółty okrąg są już zsynchronizowane, problemem pozostaje więc czerwony.
Na platformie z kolorowymi przyciskami, stańcie na lewym przycisku, gdy czerwony pierścień się zaświeci się przechodząc nad odpowiednim symbolem. Poczekajcie teraz kilka sekund, aż pozostałe dwie części mechanizmu się aktywują. Gdy wszystkie okręgi się zsynchronizują, mechanizm aktywuje się, wysunie platformy, a Wy będziecie mogli przejść dalej. Zagadka została rozwiązana.