Synergie w LoL Potyczki Taktyczne Potyczki Taktyczne | TFT poradnik, wskazówki
Ostatnia aktualizacja: 13 listopada 2019
UWAGA! Synergię z setu drugiego Rise of the Elements znajdziesz w tym miejscu: https://www.gry-online.pl/poradniki/potyczki-taktyczne-teamfight-tactics-tft/set-2-rise-of-the-elements/z619624
Na tej stronie poradnika do LoL Potyczki Taktyczne (Teamfight Tactics) przeczytasz o jednym z najistotniejszych aspektów gry - synergiach.
Synergie to specjalne umiejętności pasywne i aktywne, które otrzymują bohaterowie, jeżeli są w jednej armii z innymi bohaterami o tym samym pochodzeniu lub klasie. Są one niesamowicie istotnie i należy brać je pod uwagę planując swoją armię.
- Do synergii wliczają się tylko bohaterowie różnego typu. Jeżeli posiadamy dwóch Garenów, to nie liczą się oni jako dwie postacie Noble.
- Niektóre klasy są dobre we wczesnej fazie gry, inne w środkowej, a jeszcze inne w później. Pamiętaj o tym i nie bój się zmieniać strategii i sprzedawać części bohaterów.
Poniżej znajdziesz tabelki ze wszystkimi synergiami. Cyferki na początku opisu oznaczają liczbę bohaterów danego pochodzenia / klasy, która jest potrzebna do synergii. Dodatkowo niektóre synergie mają kilka poziomów uzależnionych od liczby bohaterów danego pochodzenia/klasy.
Origins / Pochodzenie
Origin | Synergia | Bohaterowie |
Demon (Demony) | 2/4/6 - przy trafieniu ma 40% szansy na spalenie 20 many przeciwnika i odzyskanie 15/30/45 many. | Varus, Morgana, Aatrox, Swain, Elise, Evelynn, Brand |
Dragon (Smoki) | 2 - Smoki otrzymują 83% odporności na magię. | Shyvana, Aurelion Sol, Pantheon. |
Exile (Wygnaniec) | 1 - Exile zaczyna walkę z tarczą o wartości 100% posiadanego zdrowia, jeżeli został ustawiony przynajmniej dwa pole od innych jednostek. | Yasuo. |
Glacial (Mroźni) | 2/4/6 - przy trafieniu wroga ma 25%/35%/45% na ogłuszenie go na 2 sekundy. | Braum, Ashe, Sejuani, Lissandra, Volibear, Anivia |
Hextech | 2/4 - Na początku walki rzucasz bombę, która na 8 sekund wyłącza przedmioty wrogów na obszarze 1/2 pól od celu. | Camille, Jayce, Vi, Jinx |
Robot | Zaczyna bitwę z pełną maną. | Blitzcrank |
Imperial (Imperialni) | 2/4 - podwójne obrażenia dla jednego/wszystkich bohaterów z frakcji Imperial. | Draven, Darius, Katarina, Swain. |
Noble (Szlachta) | 3/6 - +50 pancerza i 25 leczenia przy trafieniu dla losowego towarzysza/całej armii. | Fiora, Vayne, Leona, Garen, Lucian, Kayle |
Ninja | 1/4 - 50/70 punktów do obrażeń AD i AP dla ninja. | Kennen, Shen, Zed, Akali |
Pirate (Piraci) | 3 - otrzymujesz max. 4 dodatkowe monety za każdą rundę PVP. | Graves, Gankplank, Pyke, Miss Fortune, Twisted Fate |
Yordle | 3/6 - Ataki przeciwko twoim Yordlom mają 35%/60% szansy na nietrafienie. | Tristana, Poppy, Kennen, Lulu, Veigar, Gnar |
Phantom | 2 - przeklina losowego bohatera przeciwnika obniżając jego zdrowie do 100 punktów. | Mordekaiser, Karthus, Kindred |
Wild (Dzicy) | 2/4 - każdy atak daje buff Fury. Można mieć max 5 na jednej jednostce. Każdy zwiększa o 12% szybkość ataku. Działa tylko dla jednostek Wild / dla wszystkich + ataki nie mogą nie trafić. | Warwick, Ahri, Gnar, Nidalee, Rengar. |
Void (Mieszkańcy Pustki) | 3 - Mieszkańcy Pustki zadają obrażenia nieuchronne. | Kha'zix, Rek'sai, Kassadin, Cho'goth |
Klasy
Klasa | Synergia | Bohaterowie |
Assassin (Zabójcy) | 3/6/9 - obrażenia od krytyków zwiększone o 75/150/225%, a szansa na krytyk o 10/25/40% dla wszystkich assassynów. | Kha'zix, Zed, Evelynn, Akali, Pyke, Katarina, Rengar |
Blademaster (Mistrzowie Miecza) | 3/6/9 - 35% szansy przy trafieniu na wykonanie jednego/dwóch/czterech dodatkowych ataków. | Fiora, Aatrox, Draven, Shen, Gankplank, Yasuo, Camile. |
Brawler (Osiłkowie) | 2/4/6 - +250/+500/+900 punktów życia dla wszystkich brawlerów. | Warwick, Blitzcrank, Cho'goth, Rek'sai, Volibear, Vi. |
Elementalist (Mistrzowie Żywiołów) | 3 - w każdej bitwie przyzywa Żywiołaka. | Lissandra, Brand, Kennen, Anivia |
Guardian (Strażnicy) | 2/4/6 - wszyscy sojusznicy ignorują 25/35/65 obrażeń ze wszystkich źródeł. | Darius, Mordekaiser, Sejuani, Garen, Poppy, Kayle. |
Gunslinger (Rewolwerowcy) | 2 - +50 pancerza dla bohaterów, którzy zaczynają obok nich starcie. | Braum, Leona, Pantheon. |
Knight (Rycerze) | 2/4/6 - 50% szansy na zaatakowanie jednej/dwóch/trzech dodatkowych jednostek w zasięgu ataku. | Graves, Lucian, Miss Fortune, Tristana, Gankplank, Jinx. |
Ranger (Zwiadowcy) | 2/4 - przy każdym ataku Zwiadowcy mają 30/70% szansy na podwojenie swojej prędkości ataku na 3 sekundy. | Vayne, Ashe, Varus, Kindred. |
Shapeshifter (Zmiennokształtni) | 3/6 - przy przemianie dostają 60/120% dodatkowego zdrowia. | Nidalee, Shyvana, Elise, Gnar, Swain, Jayce. |
Sorcerer (Czarodzieje) | 3/6/9 - zwiększa obrażenia magiczne armii o 45/100/175 punktów. | Kassadin, Lulu, Morgana, Karthus, Ahri, Veigar, Aurelion Sol, Twisted Fate. |