Przedostań się do Strefy Administracyjnej | Opis przejścia Phantaruk
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Przedostań się do Strefy Administracyjnej
Po przejściu przez śluzę trafisz do szerokiego korytarza. Idąc nim, po lewej stronie znajdziesz strzykawkę. Zabierz ją i rusz dalej przed siebie. Ostatecznie dojdziesz do ściany i po lewej stronie znajdziesz wejście do Centrum Biomed'u. Drzwi wymagają kodu, który możesz znaleźć w pobliskim pomieszczeniu.
Spod drzwi rusz dalej korytarzem, a po prawej stronie znajdziesz aktywne drzwi prowadzące do Szatni. W pobliżu przeszkolonych drzwi znajdziesz kolejny wpis do dziennika, który zdradza kod do wspomnianych drzwi. Wróć do nich i używając panelu wpisz kod 54969. Przejście przez drzwi pozwoli ponownie wykryć sygnał i odsłuchać następną część dziennika pokładowego.
W tej części gry po raz pierwszy będziesz miał do czynienia z klonami. Wbrew pozorom potrafią być tak samo śmiercionośne jak Pantharuk. Więcej informacji o nich znajdziesz w rozdziale poświęconym zagrożeniom w grze. Warto natomiast zwrócić uwagę na fakt, że tylko pojedyncze klony zmieniają położenie.
Wraz z końcem transmisji możesz ruszyć dalej. Po lewej stronie znajdziesz drzwi w które powinieneś wejść. Oszklone pomieszczenie nie kryje żadnych przedmiotów więc zwyczajnie przez nie przejdź. Po wyjściu z niego skręć w prawo na schody.
Jak możesz zauważyć na powyższym obrazku, przed sobą zobaczysz stół i leżącego na nim martwego przeciwnikaObok stołu stoi pasywny klon więc możesz bez obaw podejść do zwłok, ale uważaj, żeby zbytnio nie zbliżyć się do żywego okazu. Przy zwłokach znajdziesz strzykawkę i kartę dostępu awaryjnego, która pomoże ci otworzyć drzwi w dalszej części sekcji Biomed. Po zebraniu przedmiotów najlepiej wrócić na korytarz tą samą drogą którą przyszedłeś. Z pomieszczenia możesz też wydostać się drugimi drzwiami, ale stoi przy nich pasywny klon, który losowo może cię zaatakować. Dodatkowo po wyjściu za drzwi możesz natknąć się na aktywnego klona, więc zdecydowanie najlepszym wyjściem jest dotarcie do tego punktu korytarzem.
Podchodząc od strony korytarza zobaczysz oszkloną szafkę. Jej zawartość będzie istotna dla dalszego powodzenia misji, ale w chwili obecnej nie będziesz w stanie zabrać przedmiotu. Najpierw musisz podążyć drzwiami widocznymi na obrazku i zdobyć klucz do szafki. Po przejściu przez drzwi najważniejsze jest zlokalizowanie aktywnego klona. Jeśli jest daleko to możesz bez obaw podnieść wpis do dziennika i baterie leżące na stole.
W tym punkcie gra może być trochę mozolna bowiem musisz czekać aż klon ustawi się tak, że nie będziesz musiał mijać go bezpośrednio. Przeciwnik ma dosyć małe pole widzenia ale jeśli będziesz tuż obok, to z łatwością cię zauważy i zaatakuje. Całą sprawę utrudnia fakt, że klony poruszają się bardzo wolno, często się zatrzymują i zmieniają kierunek. Bądź uważny. Jeśli klon idzie w głąb pomieszczenia to możesz iść za nim w bezpiecznej odległości i próbować go wyminąć czy chować się za drzewem widocznym na powyższym obrazku.
Na obrazku możesz zauważyć również drzwi, które prowadzą do dalszej części sekcji. Do otwarcia ich będzie ci potrzebna znaleziona przy zwłokach klona karta dostępu. Przechodząc przez drzwi trafisz do małego pomieszczenia, a za szybą będziesz mógł zobaczyć klona. Ten osobnik jest pasywny, więc wystarczy że będziesz trzymał się lewej strony i możesz bez problemu obok niego przejść.
Zwróć uwagę na powyższy obrazek. Dalsza droga prowadzi przez drzwi, które są na nim oznaczone. Za nimi możesz natknąć się na aktywnego klona, więc nie wychodź dopóki się nie rozejrzysz. Po przekroczeniu ich możesz skierować się bezpośrednio w lewo, gdzie znajdziesz aktywne drzwi prowadzące do małego pomieszczenia. Warto do niego zajrzeć, gdyż znajdziesz tam strzykawkę. Może się wydawać, że klon stojący tuż obok niej cię zaatakuje, ale jeśli dojdziesz tylko do stolika z przedmiotem, to cię nie zauważy.
Dalsza droga prowadzi powyższym korytarzem. Blisko po lewej stronie znajdziesz zamkniętą komorę[1] w której stoi klon. Jest całkowicie nieszkodliwy o ile na niego nie wejdziesz. W pomieszczeniu tuż obok niego znajduje się głowa, którą musisz podnieść. Kod do drzwi to 7843. Po podniesieniu organu rusz dalej w stronę niebieskiej zasłony[2].
Za zasłonką trafisz na kolejnego aktywnego klona. Poczekaj aż przemieści się na tyle, żeby było możliwe wejście do korytarza po prawej stronie[1]. Trzymając się lewej strony znajdziesz wąskie przejście[2] do krótkiego korytarza przy którym znajdziesz kolejne komory. W jednej z nich po prawej stronie znajdziesz baterie. Kierując się zgodnie z dalszym tokiem gry trafisz na krótki korytarz, który prowadzi bezpośrednio do Administracji. Zanim dotrzesz do drzwi, zabierz strzykawkę z szafki po prawej stronie. Docelowe drzwi wymagają autoryzacji za pośrednictwem siatkówki oka, więc możesz zrobić użytek ze znalezionej wcześniej głowy.
Po otwarciu drzwi znajdziesz powyższy widok. Tuż obok aparatury w centralnym punkcie pomieszczenia znajdziesz oderwaną dłoń, a w niej klucz, którym możesz otworzyć szafkę, którą minąłeś na początku rozdziału. Twoim zadaniem jest powrót do tamtego miejsca z kluczem i zdobycie węzła energetycznego potrzebnego do uruchomienia aparatury widocznej na zdjęciu. Wracasz tą samą drogą więc uważaj na klony, które z pewnością nie ułatwią ci zadania. Po otwarciu szafki musisz znowu wrócić do Administracji i uruchomić urządzenie.
Gdy umieścisz węzeł energetyczny w brakującym gnieździe to komputer wznowi pracę. Musisz podejść do niego i rozpocząć interakcję. Jeśli to zrobisz to po prawej stronie komputera wysunie się slot w którym musisz umieścić noszony przez siebie kombinezon. Następnie wróć do panelu komputera i rozpocznij test. Żeby uzyskać dostęp do strefy administracyjnej musisz poprawnie odpowiedzieć na wszystkie pytania.
Pytanie 1: Czy jesteś człowiekiem?
Tak | Nie |
Pytanie 2: Gdzie się urodziłeś?
Na stacji kosmicznej | Na Ziemi | Nie urodziłem się, zostałem stworzony. |
Pytanie 3: Czy jesteś wolny?
Tak | Nie |
Pytanie 4: Kto jest twoim właścicielem?
Nikt | H+ Corp. | Komputerowy głos. |
Po pomyślnym zakończeniu tekstu ponownie musisz podejść do bocznej części komputera, który tym razem nada ci odpowiednie oznaczenie. Gdy procedura się zakończy, będziesz mógł odebrać kombinezon i wejść do Administracji.