Pathway: Przeciwnicy, porady Pathway poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 18 czerwca 2020
W Pathway napotykasz dwie "frakcje" przeciwników: Nazistów oraz w kolejnych misjach fabularnych - nieumarłych. Obie grupy charakteryzują się inną metodyką walki:
- Naziści
- Nieumarli
- Nazi Trooper
- Nazi Shock Trooper
- Nazi Sniper
- Nazi Attack Dog
- Battle Hound
- Nazi Medic
- Nazi Officer
- Nazi Teslaborg
- Zombie
- Infected
- Cultist
- High Priestess
- Spore Bearer
Naziści
Strategia walki z nasitami: przechodząc do ofensywy, wykorzystuj wszystkie struktury i staraj się ukryć przed wrogiem za ściankami, by wprowadzić ich w zasadzkę; wykorzystaj także ich nieuwagę i podchodź parami do każdego wroga (jedna osoba odsłoni dalszy obszar mapy i odkryje potencjalne zagrożenia; druga osoba będzie w stanie zapobiec ofensywie wroga). Grając wieloma bohaterami na wielu oponentów, staraj się rozstawić - nie stój w jednym miejscu - jeśli wróg napadnie cię z różnych stron, pod ostrzałem nie będziesz w stanie ani uciec, ani długo wytrzymać bez obrażeń.
Nieumarli
W przypadku nieumarłych, sprawa wygląda inaczej. W tym przypadku najlepiej jest się zebrać w grupę i odpierać ataki zombie. Sprawdzaj dystans ich działania (przycisk Tab na wrogu), i w przypadku zagrożenia - gdy nie możesz wyeliminować zombie, a ma on do ciebie zasięg dotarcia, oddal się. Nie jest wymagane używanie osłon; małym wyjątkiem od powyższych reguł są Zainfekowani (Infected). Potrafią oni bowiem strzelać pociskami na niedużym dystansie oraz eksplodują przy zabiciu. Nie walcz z zombiakami wręcz (kontratakują natychmiastowo; walki wręcz używaj jedynie na dobicie zombiaków, by oszczędzać amunicję), używaj osłon, by ochronić się przed pociskiem i zabijaj ich w pierwszej kolejności. Warto wykorzystać okazję, gdy Zainfekowany stoi obok innej jemu-sojuszniczej jednostki - wtedy przy eksplozji jego sąsiad również otrzyma obrażenia.
Zombie nie potrafią przeskakiwać przez przeszkody! Możesz w ten sposób zmylić ich oraz wydłużyć ich trasę, jaką muszą pokonać, gdy ty pokonujesz przeszkody przeskakując przez nie.
Nazi Trooper
Nazi Trooper to podstawowa jednostka w grupie nazistów. Cechuje go bardzo wysoka mobilność i duży zasięg strzału z karabinu. Na pierwszym poziomie nie posiada wiele zdrowia, na drugim - nieco więcej, trudno zabić go jednym uderzeniem / strzałem. Na szczęście nie posiada pancerza.
Nazi Shock Trooper
Shock Trooper to jednostka do walki na krótkim dystansie. Posiada pancerz i strzelbę - broń ta posiada mały zasięg strzału i słabo przebija pancerz. Gdy chowasz się za osłoną z reguły broń nie posiada zbyt dużej szansy na trafienie.
Nazi Sniper
Sniper ma największy zasięg ataku, przeciętną wytrzymałość i zasięg ruchu. Cechuje go możliwość wykonania zasadzki: atak i ruch z pozycji gdy jesteś w obszarze zasadzki jest anulowany i otrzymasz obrażenia (dotyczy tylko jednego gracza, który wpadnie w zasadzkę; bohater nadal posiada drugi ruch). Kolejna osoba może już poruszać się swobodnie. Anuluj wrogą zasadzkę strzelając do niego bohaterem, który nie znajduje się w zasięgu pułapki.
Nazi Attack Dog
Attack Dog to jednostka, którą napotkasz już na początku. Warto eliminować go w pierwszej kolejności, bowiem posiada duży zasięg ruchu i prawie zawsze do ciebie dobiegnie. Atakuje przez gryzienie, lecz ta wersja nie nadaje nigdy efektu krwawienia (dodatkowe obrażenia z upływem czasu).
Battle Hound
Battle Hound to ulepszona wersja psa bojowego; przeciwników tych napotkasz na domyślnym poziomie trudności dopiero przy 4-tej misji. Psy te charakteryzują się dodatkowym pancerzem oraz zadaniem ciosów wywołujących krwawienie.
Nazi Medic
Medycy posiadają dużo zdrowia i pancerz; potrafi leczyć przywracając 25pkt zdrowia [w późniejszych etapach gry, Medic II przywraca więcej zdrowia] - może leczyć tak siebie, jak i innych. Gdy zostanie sam, warto go naciskać i gonić: z reguły będzie próbował uciekać i leczyć się, zamiast strzelać. Mobilność i ostrzał taki, jak u Nazi Trooper (duży dystans ruchu i zasięg).
Nazi Officer
Officer posiada umiejętność przyznawania (sobie lub komuś) dodatkowego ruchu, w tym do oddania kolejnego strzału; staraj się zawsze wyeliminować go w pierwszej kolejności. Rzadko sam bierze udział w walce, lubi trzymać się na tyłach areny. Dobrym pomysłem jest wysłanie jednego członka drużyny tylko po to, by go wyeliminował. Sam oficer nie jest zbyt wytrzymały i posiada jedynie pistolet, dlatego warto gonić go z bronią o większym dystansie (karabin szturmowy/snajperka).
Nazi Teslaborg
Żołnierze, którzy są następcami Nazi Trooper (choć ci nadal czasem się pojawiają), których napotkasz w grze pierwszy raz w misji 4 (na podstawowym poziomie trudności). Ich broń posiada pociski energetyczne, które zadają ogromne obrażenia, szczególnie wzmocnione wobec pancerza (łącznie nawet blisko 50pkt na strzał). Nadal cechuje ich wysoka mobilność i wytrzymałość (mocny pancerz i dużo HP). Są to jednostki, które z jednej strony chcesz omijać, a z drugiej w pierwszej kolejności wyeliminować. Warto jednak rzucić się na takiego wroga już na początku nawet całą drużyną, gdyż dwóch Trooperów zada mniejsze obrażenia niż Teslaborg.
Zombie
Zombie to podstawowa jednostka nieumarłych. Wolny, nieco wytrzymały, lecz bez pancerza. Główna cecha, to fakt, że gdy atakujesz go stojąc obok niego - kontratakuje (nawet jeśli jest to strzał z broni, ale stoisz na sąsiednim od niego polu). Ponadto, potrafią regenerować punkty zdrowia zjadając innych umarłych (zabiera im to ruch). Nie pozwól więc w miarę możliwości, by zombie dostał się do miejsca, gdzie utłukłeś innego uprzednio.
Infected
Zainfekowani są niebywale groźni. Są wytrzymali, mają wysoką mobilność. Strzelają pociskami na niedużym dystansie oraz eksplodują przy śmierci - dlatego nie zadawaj im ciosów kończących z użyciem noża. Z powodu ich mobilności, eliminuj ich we wczesnych fazach starcia. Warto wykorzystać ich tendencję do eksplodowania, zabijając ich przy innych oponentach.
Cultist
Kultyści występują licznie od III misji. Posiadają pancerz i atakują z użyciem granatów - te zapewniają obrażenia obszarowe i ignorowanie osłon. Ponadto wybuch granatu ma zasięg jednej kratki wokoło miejsca wybuchu. Warto wyeliminować ich dość szybko. Ci wrogowie mają tendencję do ucieczki i trzymania się z dala od centrum bitwy.
High Priestess
High Priestess to kolejny wróg charakterystyczny dla III misji i kolejnych. Występuje wraz z zombiakami i co najgorsze: potrafi je wskrzeszać. Z tego powodu zawsze obierz go za cel na pierwszym miejscu. Jego ataki ignorują pancerz.
Spore Bearer
Te ciekawe jednostki - Spore Bearer - z reguły możesz zignorować. Mają największe ilości HP, lecz nie stanowią dla ciebie zagrożenia. Ich główny atak, to unieruchomienie, przed którym wiele jednostek ma dużą szansę na wykonanie uniku. Niektórym rzadko zdarza się zadać prosty atak zadający obrażenia, ale jest to wyjątek. Ponadto, jednostki te nie poruszają się i co najważniejsze - ich zabicie (w 90% przypadków) nie jest wymagane do ukończenia starcia. Zignoruj ich, pokonaj pozostałych nieumarłych, a Spore Bearer sam się rozpadnie.