Pathway: Parametry bohaterów Pathway poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 18 czerwca 2020
W tym rozdziale znajdziesz informacje o tym, co wpływa na rozwój i budowę statystyk bohaterów w grze Pathway. Każdy z bohaterów posiada własne cechy i określone statystyki, a także perki, które umożliwiają mu dodatkowe działania w trakcie wydarzeń lub podnoszą parametry ataku w określonych sytuacjach.
Parametry bohaterów
Każdy z bohaterów w Pathway jest inny. Posiadają oni trzy główne parametry:
- zdrowie,
- pancerz,
- punkty odwagi (Bravery) - mówią o tym, ile akcji specjalnych może wykonać bohater podczas walki.
Ponadto każdy z bohaterów posiada określone cechy specjalne, dodatnie i ujemne. Jedni lepiej walczą, inni lepiej negocjują itp. Warto posiadać dobrze zbalansowany zespół lub po prostu taki, który będzie odpowiadał twoim preferencjom: chcesz walczyć? wybierz specjalistów od broni.
Punkty odwagi odnawiasz:
- skuteczny atak: +1
- atak krytyczny: +2
- uniknięcie wrogiego ataku (Evade): +1
- leczenie siebie lub sojusznika: +1
- naprawa zbroi swojej lub sojusznika: +1
Statystyki
Ponadto, każdy z bohaterów posiada własne Statystyki. Po najechaniu każdą z nich zobaczysz krótki opis, za co odpowiadają. Im więcej punktów, tym członek drużyny posiada lepsze cechy fizyczne lub intelektualne z danej kategorii. Poniżej znajduje się wyjaśnienie wszystkich statystyk:
- Vitality (VIT) - determinuje ilość zdrowia bohatera. Im więcej zdrowia, tym więcej obrażeń może jednostka znieść. Każdy punkt statystyki podnosi ilość zdrowia o 10. Łączna ilość zdrowia bohatera wynosi (20+10 * VIT).
- Willpower (WIL) - siła woli wpływa na ilość punktów odwagi (Bravery). To one stanowią o ilości dostępnych akcji specjalnych, które bohater może wykonać podczas walki. Warto posiadać przynajmniej 3 na bohatera, lecz zbyt wiele często nie jest wymagane - regenerujesz je szybko za proste działania, np. pomyślny unik czy trafienie we wroga.
- Dexterity (DEX) - zręczność wpływa na celność. W odsłoniętego wroga (który nie znajduje się za osłona) zawsze celność wynosi 100%. Parametr ten poprawia celność, gdy wróg znajduje się za osłoną.
- Agility (AGI) - określa, jak długą drogę może przebyć bohater na arenie (ile kratek może pokonać), lecz nie wpływa na ilość punktów akcji, które zawsze są tylko dwa.
- Intelligence (INT) - bohaterowie o wysokim parametrze inteligencji dużo szybciej zdobywają doświadczenie i awansują na wyższe poziomy. Maksymalny poziom bohatera to 5.
- Reflexes (RFX) - refleks określa szansę na uniknięcie ataku (Evade) bez odnoszenia obrażeń podczas walki. Jest to bardzo przydatny parametr, szczególnie w dalszych fazach gry, gdy ataki wrogów są miażdżące.
- Endurance (END) - jeśli bohater straci całe zdrowie w walkach, zostaje nieprzytomny do czasu ich zakończenia. Parametr wytrzymałości określa, w ciągu ilu tur możesz przywrócić sojusznika do zdrowia. Gdy posiada tylko 1 punkt, jeśli w kolejnej turze nie uleczysz sojusznika, zostanie on wydalony z drużyny. Jeśli walka się zakończy, gdy sojusznik posiada status "KO", możesz z nim podróżować (co także zabiera po 1 punkcie i w końcu doprowadzi do śmierci bohatera), i możesz wyleczyć go korzystając z apteczki w jeepie (jeśli takową posiadasz).